Επίσημο: Hyundai Ioniq 5

Σχετικά άρθρα

Τον Αύγουστο του 2020 η Hyundai ανακοίνωσε την ίδρυση μιας νέας εταιρίας κάτω από την “ομπρέλα” της, την Ioniq, η γκάμα της οποίας θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα. Σύμφωνα με την κορεατική εταιρία, η νέα μάρκα θα “προσφέρει πελατοκεντρικές εμπειρίες EV με επίκεντρο τις συνδεδεμένες lifestyle λύσεις, σύμφωνα με το όραμα της εταιρείας Progress for Humanity”.

Μέχρι το 2025, η Hyundai θα κυκλοφορήσει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα με τα σήματα του Ioniq, και σήμερα, και μετά από μια εκτενή περίοδο teasαρίσματος, η εταιρία μας παρουσιάζει το πρώτο της μοντέλο, το Ioniq 5. Αυτό αποτελεί την έκδοση παραγωγής του 45 Concept, που είδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2019.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα της Ioniq θα διαθέτουν αριθμητική ονομασία, με τους ζυγούς αριθμούς να χρησιμοποιούνται για τα sedan και τους μονούς αριθμούς για τα SUV. Στόχος του Hyundai Motor Group είναι να έχει πουλήσει 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα και να κατέχει 10% μερίδιο αγοράς, έως το 2025.

Πλατφόρμα

Περνώντας στο Ioniq 5, αυτό είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα E-GMP πλατφόρμα (Electric-Global Modular Platform), στην οποία θα βασιστούν όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Hyundai και της Kia.

Αυτή προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να υποδέχονται κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα οφέλη περιλαμβάνουν βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Διαστάσεις/Χώροι

Το Ioniq 5 είναι ένα μεσαίου μεγέθους CUV, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.635 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ., ύψος 1.605 χλστ., και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3.000 χλστ.!

Ο πίσω χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 531 λίτρα, ο οποίος αυξάνεται στα 1.591 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ωστόσο, υπάρχει επιπλέον χώρος αποσκευών στο εμπρός μέρος, ο οποίος στην δικίνητη έκδοση έχει όγκο 57 λίτρων και στην τετρακίνητη 24 λίτρα.

Ηλεκτροκινητήρες/Μπαταρίες

Το Ioniq 5 προσφέρεται με έναν (τοποθετημένο πίσω) ή δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα, καθιστώντας το τετρακίνητο). Επιπλέον, προσφέρεται με δύο χωρητικότητες της μπαταρίας, όπου η Standard Range είναι 58 kWh και η Long Range 72,6 kWh.

Το Ioniq 5 Standard Range σε δικίνητη επιλογή, η απόδοση του συνόλου είναι στα 170 άλογα (125 kW) και 350 Nm, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 8,5 δευτ.. Ακολούθως, το Ioniq 5 Standard Range σε τετρακίνητη επιλογή, η απόδοση του συνόλου είναι στα 235 άλογα (173 kW) και 605 Nm, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 6,1 δευτ.

Συνεχίζοντας, το Ioniq 5 Long Range σε δικίνητη επιλογή, η απόδοση του συνόλου είναι στα 218 άλογα (160 kW) και 350 Nm, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 7,4 δευτ. Ακολούθως, το Ioniq 5 Long Range σε τετρακίνητη επιλογή, η απόδοση του συνόλου είναι στα 306 άλογα (225 kW) και 605 Nm, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 5,2 δευτ.

Η κορεάτικη εταιρία ανακοινώνει την αυτονομία μόνο του Ioniq 5 Long Range σε δικίνητη επιλογή, όπου σε κύκλο WLTP ανέρχεται σε 470 με 480 χλμ.

Φόρτιση

Το Ioniq 5 υποστηρίζει υποδομές φόρτισης 400V και 800V, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για πρόσθετους αντάπτορες. Με χρήση DC ταχυφορτιστή 350 kW, από 10% έως 80% της μπαταρίας χρειάζεται μόλις 18 λεπτά, με την Hyundai να αναφέρει ότι με 5 λεπτά φόρτισης το αυτοκίνητο “κερδίζει” 100 χλμ. αυτονομίας (WLTP).

Η φόρτιση του αυτοκινήτου θα γίνεται με απλή οικιακή σούκο πρίζα (2,3 kW), με οικιακό wallbox (11 kW), σε δημόσιους φορτιστές (11 kW). Μελλοντικά θα γίνει διαθέσιμο με φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή του για την φόρτιση των μπαταριών, παραγωγής της SK Innovation.

Πρόσφατα, οι Hyundai και Kia έγιναν εταίροι και μέτοχοι του δικτύου φόρτισης της Ionity, και σε επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης, οι πελάτες του Ioniq 5 θα μπορούν να απολαύσουν δωρεάν συνδρομή ενός έτους στο δίκτυο φορτιστών της Ionity.

Αυτό αποτελεί μέρος της νέας πανευρωπαϊκής ολοκληρωμένης υπηρεσίας δημόσιας φόρτισης της Hyundai, Charge myHyundai. Το τελευταίο προσφέρει πρόσβαση σε πάνω από 200.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.

Το Charge myHyundai είναι ήδη διαθέσιμο σε Γαλλία, Ιταλία, Νορβηγία και Ελβετία. Η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο το πρώτο τρίμηνο του 2021, με τη Hyundai να σκοπεύει να επεκτείνει την υπηρεσία στη Γερμανία, την Ισπανία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Δανία και η Σουηδία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Σχεδίαση

Το Ioniq 5 διαθέτει προοδευτική σχεδιαστική γλώσσα, που αντλεί έμπνευση από το Hyundai 45 Concept.

Με γνώμονα τη σχεδιαστική ταυτότητα του “Sensuous Sportiness” της Hyundai, το Ioniq 5 φέρει ένα αμάξωμα σε στυλ monocoque και προσφέρει μια γέφυρα για το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας που είναι τεχνολογικά προηγμένη, φιλική προς το περιβάλλον και συνδέεται με τις ανάγκες των σημερινών πελατών.

Ο μοναδικός εξωτερικός σχεδιασμός του μοντέλου χαρακτηρίζεται από καθαρές και ευκρινείς γραμμές, δημιουργώντας μια κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση. Οι επιφάνειες και τα σχήματα δίνουν μια γωνιακή, σχεδόν γεωμετρική εμφάνιση, με τους σχεδιαστές της Hyundai να ενσωματώνουν τα Parametric Pixel φωτιστικά σώματα στο μπροστινό και το πίσω μέρος.

Χρώματα

Το Ioniq 5 είναι διαθέσιμο σε 8 χρώματα, τα Gravity Gold Matte, Shooting-Star Gray Matte, Digital Teal-Green Pearl, Lucid Blue Pearl, Atlas White, Cyber Gray Metallic, Phantom Black Pearl, Galactic Gray Metallic.

Εσωτερικό

Μιλώντας για το εσωτερικό, αυτό αξιοποιεί πλήρως την νέα πλατφόρμα, υιοθετώντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο. Αυτή η διάταξη -εκτός από τον επιπλέον χώρο για τα πόδια- επέτρεψε στους μηχανικούς να αναπτύξουν μια συρόμενη μπροστινή κεντρική κονσόλα (Universal Island).

Αυτή, μπορεί να μετακινηθεί πίσω έως και 140 χλστ., κάτι που θα αποδειχτεί χρήσιμο σε ένα στενό σημείο στάθμευσης, καθώς ο οδηγός θα μπορεί να βγαίνει αβίαστα από το αυτοκίνητο μέσω της πόρτας του συνοδηγού και το αντίστροφο.

Στο ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες 12 ιντσών, η μια εμπρός από τον οδηγό για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η άλλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με τις δύο βρίσκονται μέσα σε ένα μεγάλο κομμάτι γυαλιού.

Το Ioniq 5 διαθέτει επίσης τον επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο πίσω από το τιμόνι, καθώς και head-up display με υποστήριξη επαυξημένης πραγματικότητας. Τα υφάσματα είναι κατασκευασμένα από βιώσιμες ίνες που προέρχονται από ζαχαροκάλαμο, ενώ υπάρχουν και μέρη κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET. Επιπλέον, επιφάνειες του ταμπλό, των διακοπτών, του τιμονιού και των πάνελ των θυρών έχουν επίστρωση από βαφή πολυουρεθάνης με λάδι από λουλούδια ελαιοκράμβης και καλαμποκιού.

Το Ioniq 5 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επεκτείνεται στην Ευρώπη η XPeng

Η XPeng έχει μεγάλες φιλοδοξίες για την αγορά της Ευρώπης, έχοντας ήδη παρουσία στη Νορβηγία, την Ολλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία, πουλώντας τα G3...

H Lola εισέρχεται στη Formula E με τη Yamaha ως τεχνικό συνεργάτη

Η Lola Cars ανακοίνωσε σήμερα ότι επιστρέφει στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό με μια πολυετή τεχνική συνεργασία με την Yamaha, και θα εισέλθει στο παγκόσμιο...

Υπηρεσία της Polestar για πρόσβαση 650.000+ σημείων φόρτισης στην Ευρώπη

Η Polestar και η Plugsurfing εγκαινιάζουν μια νέα δημόσια υπηρεσία φόρτισης στην Ευρώπη που ονομάζεται Polestar Charge. Με περισσότερα από 650.000 συμβατά σημεία φόρτισης...

Ανανέωση για το Hyundai Santa Cruz

H Hyundai παρουσίασε σήμερα την ανανεωμένη έκδοση του Santa Cruz, με το pickup να αποκτά νέα γρίλια, νέους προφυλακτήρες, νέες ζάντες και στο εσωτερικό...
Autoblog.gr