Η γκάμα του Ceed παίζει πολύ σημαντικό ρόλο τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της Kia, καθώς κατέχει το 28% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας στην ήπειρο μας, πίσω μόνο από το Sportage. Με τον κύκλο ζωής του μοντέλου της τρίτης γενιάς να έχει φτάσει στο μέσο του, μετά από σχεδόν 3,5 χρόνια, η Kia παρουσίασε σήμερα το facelift του μοντέλου. Αυτό αφορά τις τρεις από τις τέσσερις εκδόσεις αμαξώματος του Ceed, ήτοι το hatchback, το Sportswagon, και το ProCeed GT.

Οι αλλαγές είναι αυτές που περιμένει κανείς από ένα facelift, με την πιο προφανή να είναι η επανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα, η οποία φέρει εμφανείς “μεταλλικές” πινελιές και μια κλειστή σχεδίαση στην plug-in υβριδική έκδοση. Η νέα μάσκα περιβάλλεται από νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία φέρουν νέα LED φώτα ημέρας, τα οποία πλέον είναι τρία και σε σχήμα βέλους, από τέσσερα που είχε το προ-facelift Ceed. Επιπλέον, το facelift του Ceed φέρει το νέο λογότυπο της μάρκας.

Το πεντάθυρο hatchback αμάξωμα, στην GT-Line και στην κορυφαία GT, διαθέτει εντελώς νέα πίσω φώτα, τα οποία είναι άκρως φουτουριστικά και διαθέτουν τουλάχιστον 48 στοιχεία σε σχήμα κηρήθρας καλυμμένα με σκουρόχρωμο κρύσταλλο. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ο οποίος διαθέτει μαύρα γυαλιστερά στοιχεία Zκαι έναν μικρό διαχύτη.

Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τα νέα σχέδια για τις ζάντες, διαστάσεων 17 και 18 ιντσών, ενώ η γκάμα του Ceed απολαμβάνει τέσσερα νέα εξωτερικά χρώματα, τα Experience Green, Yucca Steel Grey, Machined Bronze, και Lemon Splash.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, και εντοπίζονται σε τρεις νέες επενδύσεις και στο νέο λεβιέ ταχυτήτων. Έτσι, παραμένει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, και η οθόνη 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Μηχανικά, το ανανεωμένο Ceed είναι διαθέσιμο με τον 1.5 T-GDI κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 160 άλογα στις 5.500 σ.α.λ και 253 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Με τον νέο κινητήρα το Ceed κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με την Kia, ο νέος κινητήρας είναι πιο οικονομικός από τον κινητήρα που αντικαθιστά, ενώ προσφέρεται και σε ήπια υβριδική έκδοση 48V.

Παράλληλα η Kia τοποθετεί στο Ceed και τον 1.0 T-GDI κινητήρα απόδοσης 120 ίππων με 172 Nm ροπής, ο οποίος διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα. Στην κορυφή υπάρχει ο 1.600άρης T-GDi κινητήρας, απόδοσης 204 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 265 Nm διαθέσιμα από τις 1.500 έως 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Από πλευράς πετρελαίου, το Ceed facelift κινείται από τον νέο κινητήρα “U3” της Kia, απόδοσης 136 ίππων με την ροπή να φτάνει τα 320 Nm και διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα. Έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d. Ο 1.600άρης CRDi χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Το Ceed Sportswagon διαθέτει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που συνδυάζει έναν κινητήρα 1,6 λίτρων GDI (βενζίνης, άμεσος ψεκασμός) με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 44,5 kW, μια μπαταρία λιθίου-πολυμερούς 8,9 kWh και ένα εξατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη. Συνδυαστικά, το σύνολο αποδίδει 141 άλογα και 265 Nm ροπή, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 58 χλμ.

Η Kia θα ξεκινήσει την παραγωγή του Ceed facelift τον Αύγουστο, στο εργοστάσιό της στη Zilina της Σλοβακίας, για να ξεκινήσει τις παραδόσεις το τέταρτο τρίμηνο του έτους.