Από το 1985 και μέχρι το 2009, που αποχώρησε επίσημα και ανεπίσημα από το Rally Dakar, η Mitsubishi κέρδισε το πιο δύσκολο αγώνα αντοχής 12 φορές, παραμένοντας μέχρι και σήμερα ο πολυνίκης του θεσμού, παρότι έχουν περάσει 11 χρόνια απουσίας.

Όλες οι νίκες έγιναν με τις εκάστοτε εκδόσεις του Pajero, το οποίο άλλοτε συμμετείχε ως αγωνιστική παραλλαγή και άλλοτε ως buggy. Μετά τη νίκη το 1997, η Mitsubishi έβγαλε ένα homologation special, δηλαδή ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δρόμου, που όπως όριζαν οι κανονισμοί της FIA, για να λάβει μέρος σε έναν αγώνα ή μία διοργάνωση, έπρεπε να έχουν μία X παραγωγή.

Από το 1997 έως το 1999, η ιαπωνική εταιρία κατασκεύασε 2.693 αυτοκίνητα του Pajero Evo, έτσι ώστε το αγωνιστικό να τρέξει από το 1998 στην κατηγορία Τ2. Η Mitsubishi τα έδωσε όλα για να κερδίσει στην T2 κατηγορία με το Pajero, με το αυτοκίνητο δρόμου να μεταμορφώνεται από ένα φυσιολογικό Pajero σε τέρας με one-off εξαρτήματα. Στόχος όπως πάντα, ήταν η νίκη στην κατηγορία, αλλά το αγωνιστικό Pajero Evolution ήταν τόσο καλό που κέρδισε γενικά… για την ακρίβεια, έκανε 1-2-3!

Η έκδοση δρόμου κινείται από έναν 3,5 λίτρων V6 κινητήρα, που απέδιδε 280 άλογα και περίπου 350 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης φυσικά. Η ανάρτηση –μοναδική για αυτή την έκδοση– αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Είναι πλατύτερο 125 χλστ εμπρός και 110 χλστ πίσω, ενώ πατάει σε ελαστικά 265/70/16 και στους τέσσερις τροχούς. Τέλος, με βάρος που αγγίζει τους 2 τόνους, λίγα πράγματα μπορούν να το σταματήσουν στον δρόμο, ή πολύ μακριά από αυτόν. Το Pajero Evo μπορεί να μην έβαζε φωτιά στον δρόμο, αλλά ήταν ένα super-SUV, πολλά χρόνια πριν αυτά γίνουν μόδα.

Από το 1997, το συγκεκριμένο έχει διανύσει 164,283 χλμ. και είναι ένα από τα μόλις 87 αυτοκίνητα που βάφτηκαν στο κόκκινο Passion Red χρώμα. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στη Μελβούρνη και είναι προς πώληση μέσω διαδικτυακή δημοπρασίας, με το υψηλότερο bid τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές να είναι στα 50.000 δολάρια, ενώ απομένουν σχεδόν πέντε ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.