Από τις 25 Οκτωβρίου επιστρέφει το μέτρο του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας και τα οχήματα που θα επιτρέπεται να εισέρχονται σε αυτόν κάθε ημέρα είναι όλα:

  • τα ηλεκτρικά οχήματα,
  • τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα,
  • τα υβριδικά οχήματα και
  • τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γραμμάρια CO2.

Να σημειωθεί πως το μέτρο των μονών – ζυγών θα συνεχίσει να ισχύει και έτσι τα όλα τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν εναλλάξ τις καθημερινές, εντός του Δακτυλίου της Αθήνας.

Επίσης η κυβέρνηση αποφάσισε να μειωθούν κατά 50% οι άδειες για κατ΄εξαίρεση κίνηση εντός του δακτυλίου που χορηγούνται από την Αστυνομία, καθώς σήμερα υπολογίζεται ότι αυτές ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες. Παράλληλα αναθεωρείται προς το αυστηρότερο, το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων.

Η πρόταση που συζητείται και αναμένεται να αποσαφηνιστεί το προσεχές διάστημα είναι η τροφοδοσία των καταστημάτων να έχει ολοκληρωθεί έως τις 8 το πρωί και να ξεκινά μετά τις 9 το βράδυ με εξαίρεση ορισμένα ευπαθή προϊόντα.

Για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων θα τεθεί σε εφαρμογή από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης.

1

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, το υπουργείο έχει ξεκινήσει μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να “ανοίξει” ο κύκλος του.

Ο συνολικός αριθμός των ΙΧ που κυκλοφορούν στην Αττική ανέρχεται σε 2,3 εκατ. εκ των οποίων ηλεκτρικά, φυσικού αερίου και υβριδικά είναι τα 7.654. Παράλληλα εκτιμάται ότι με κινητήρες Euro 6 (χαμηλών ρύπων) είναι κάτω από 300.000.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπολογίζεται ότι περίπου 250.000 αυτοκίνητα που έμπαιναν πριν ελεύθερα, θα γυρίσουν στο σύστημα “Μονά-Ζυγά”.

Με τα νέα μέτρα ουσιαστικά εκτός δακτυλίου μένουν όλα τα οχήματα κατηγορίας Euro 5 ανεξαρτήτως εκπομπών ρύπων, καθώς επίσης και ένα υπολογίσιμο τμήμα του συνόλου των περίπου 300.000 επιβατηγών οχημάτων Euro 6 στην Αττική, τα οποία υπερβαίνουν σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 120 γρ.

Σήμερα στην Αττική υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν συνολικά περί τα 2,3 εκατομμύρια ΙΧ. Με δεδομένο όμως ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πλέον γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 16 έτη, όταν ο ευρωπαϊκός Μ.Ο είναι τα 11,5 χρόνια, εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων ηλεκτρικών, φυσικού αερίου και υβριδικών εντός του νομού είναι λίγο παραπάνω από 7.500.

2Τα όρια του δακτυλίου

Τα όρια του μικρού δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη “Δ” σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Το μέτρο δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.