Η NHTSA ανακοίνωσε πως θα δώσει 24 εκατ. δολάρια -το μέγιστο επιτρεπόμενο από τη νομοθεσία των ΗΠΑ- στον Kim Gwang-ho, πρώην υπάλληλος της Hyundai, που της αποκάλυψε πως οι Hyundai και Kia απέκρυψαν από τις ρυθμιστικές αρχές λεπτομέρειες για προβλήματα των κινητήρων σε 1,6 εκατ. αυτοκίνητά τους.

1

Είναι η πρώτη φορά που η NHTSA δίνει μια τέτοια αποζημίωση, με τον Steven Cliff, αναπληρωτής διαχειριστής της αμερικάνικης ρυθμιστικής αρχής να δηλώνει:

Οι πληροφοριοδότες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη μεταφορά πληροφοριών στη NHTSA σχετικά με σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που κρατούν οι εταιρίες κρυφά. Αυτές οι πληροφορίες είναι κρίσιμες για τη δημόσια ασφάλεια και δεσμευόμαστε να επιβραβεύουμε όσους μας φέρνουν τέτοιες πληροφορίες.

Ο Kim το 2016 αποκάλυψε στη NHTSA πως η Hyundai απέτυχε να αντιμετωπίσει ένα σχεδιαστικό ελάττωμα που σχετιζόταν με τους κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού Theta II (GDI), χωρητικότητας 2,0 και 2,4-λίτρων, και τους έκανε επιρρεπείς στο να πάρουν φωτιά. Ο Kim απολύθηκε τον Νοέμβριο του 2016, για φερόμενη διαρροή πληροφοριών στα μέσα ενημέρωσης και αργότερα επαναπροσλήφθηκε από τη Hyundai, μετά από απόφαση κυβερνητικού φορέα της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με τους νόμους για την προστασία των πληροφοριοδοτών.

2Διάβασε επίσης

Η NHTSA ελέγχει 3 εκατομμύρια οχήματα της Kia και Hyundai για κινδύνους φωτιάς

Επικαλούμενος μια εσωτερική αναφορά από την ομάδα στρατηγικής ποιότητας της Hyundai προς τη διοίκηση της εταιρίας, ο Kim είχε πει στη NHTSA πως η κορεατική εταιρία δεν λάμβανε αρκετά μέτρα για να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στον κινητήρα που αύξανε τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Η NHTSA διαπίστωσε ότι η Hyundai και η Kia είχαν καθυστερήσει να ανακαλέσουν τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχε αναφέρει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα προβλήματα αυτά και την σοβαρότητα του ζητήματος.

3Διάβασε ακόμη

Hyundai και Kia ανακαλούν σχεδόν 4 εκατ. αυτοκίνητα

Το 2017 η Hyundai και η Kia ανακοίνωσαν πως ανακαλούν 4,17 εκατομμύρια οχήματα της που κινδύνευαν να πάρουν φωτιά οι κινητήρες τους, ενώ ο κορεατικός όμιλος το 2019 είχε κάνει γνωστό πως θα δώσει 758 εκατ. δολάρια σε αποζημιώσεις.

Το 2020, η Hyundai και η Kia συμφώνησαν να πληρώσουν 210 εκατ. δολάρια, αφού η NHTSA είπε πως απέτυχαν να ανακαλέσουν εγκαίρως τα αυτοκίνητά τους που κινδύνευαν να πάρουν φωτιά. Συγκεκριμένα πλήρωσαν 81 εκατ. δολάρια σε πρόστιμα στις ΗΠΑ, επειδή καθυστέρησαν να ανακαλέσουν τα αυτοκίνητα τους, ενώ παράλληλα επένδυσαν 56 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία ενός νέου εργαστήριου δοκιμών και επιθεώρησης ασφάλειας στις ΗΠΑ. Επιπλέον εφάρμοσαν νέα συστήματα πληροφορικής για την καλύτερη ανάλυση δεδομένων ασφάλειας και για τον καλύτερο προσδιορισμό πιθανών ζητημάτων ασφάλειας.

4

Από τα 81 εκατ. δολάρια που πλήρωσαν οι εταιρίες σε πρόστιμα, η NHTSA είχε το δικαίωμα βάσει νόμου να δώσει έως και το 30% στον πληροφοριοδότη που αποκάλυψε σημαντικές πληροφορίες που οδήγησαν σε κυρώσεις άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων. Έτσι ο Kim Gwang-ho είναι πλέον πλουσιότερος κατά 24 εκατ. δολάρια.

Είμαι ευχαριστημένος που αποζημιώθηκα δίκαια για τους κινδύνους που πήρα για να προστατεύσω τους ιδιοκτήτες αυτών των ελαττωματικών αυτοκινήτων και είμαι ευγνώμων που το νομικό σύστημα των ΗΠΑ έχει ένα πρόγραμμα για να το κάνει αυτό δυνατό. Ελπίζω η αναφορά μου να οδηγήσει σε πραγματικές βελτιώσεις ασφάλειας, τόσο στη Hyundai όσο και σε ολόκληρο τον κλάδο,

είπε ο Kim Gwang-ho, προσθέτοντας πως έμαθε για τον νόμο των ΗΠΑ μέσω της εκπαίδευσης που παρείχε η Hyundai και η οποία τον ενέπνευσε να αποκαλύψει το θέμα στη NHTSA.

Το ποσό δεν είναι απίστευτο ή κάτι τέτοιο, θα έλεγα ότι είναι σωστό όταν εξετάσει κανείς τι έπρεπε να θυσιάσω, πόσο έπρεπε να δουλέψω γι’ αυτό. Η κίνηση αυτή μου κόστισε την δουλειά μου, ενώ διακόπηκαν και οι σχέσεις που είχα με τους συναδέλφους μου που εργαζόμουν χρόνια μαζί τους.

Μετά τη δική μου περίπτωση, πιστεύω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν πλέον ότι ο καθένας μπορεί να προβεί σε αποκαλύψεις και έτσι δεν μπορούν να κρύψουν τίποτα.