Μετά από μια σύντομη teasing καμπάνια, η Ford παρουσίασε σήμερα τη νέα γενιά του Ranger, με την εταιρία να θέλει να “χτίσει” πάνω στην επιτυχία της σημερινής γενιάς του Ranger, το οποίο ηγείται της Ευρωπαϊκής κατηγορίας των pick-up οχημάτων, καθώς πρόσφατα πέτυχε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 9μήνου (Ιανουάριο – Σεπτέμβριος 2021) με 45.539 μονάδες και μερίδιο αγοράς 39,9%.

1Πλατφόρμα

Το νέο Ranger βασίζεται σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο, με το μεταξόνιο να είναι κατά 50 χλστ. μακρύτερο, ενώ και τα μετατρόχια είναι -επίσης- κατά 50 χλστ. φαρδύτερα από αυτά του προηγούμενου Ranger. Πιο συγκεκριμένα, οι μηχανικοί τοποθέτησαν τους εμπρός τροχούς πιο μπροστά κατά 50 χλστ. για καλύτερη γωνία προσέγγισης, αλλά και πιο έξω για καλύτερη άρθρωση, με τις δύο αυτές επιλογές να στοχεύουν στις καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου.

2

Επίσης, η έδραση των πίσω αμορτισέρ μεταφέρθηκε εξωτερικά των δοκών του πλαισίου, αναβαθμίζοντας την άνεση οδηγού και επιβατών τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ανεξάρτητα αν μεταφέρουν βαρέα φορτία εν ώρα εργασίας ή απλά την οικογένειά τους.

Η υδρομορφοποιημένη δομή στο εμπρός τμήματος δημιουργεί περισσότερο χώρο στο χώρο του κινητήρα, ώστε το μοντέλο να είναι έτοιμο για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης. Επιπλέον, η αναβαθμισμένη δομή δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του pick-up για ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο, γεγονός που βοηθά στο να διατηρούνται οι θερμοκρασίες λειτουργίας σε χαμηλά επίπεδα, κατά τη ρυμούλκηση ή τη μεταφορά βαρέων φορτίων.

3Εμφάνιση

Για τη δημιουργία της εμφάνισης του νέου Ranger, η Ford αναφέρει ότι η εμπειρία των πελατών της ήταν καθοριστική. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία αφιέρωσε πολύ χρόνο με ιδιοκτήτες από όλο τον κόσμο, διεξάγοντας πάνω από 5.000 συνεντεύξεις και δεκάδες συνεδρίες με πελάτες για να κατανοήσει τον τρόπο χρήσης των pick-up τους και να μάθει τις επιθυμίες και προσδοκίες τους από το νέο Ranger.

4

Αισθητικά, η νέα γενιά Ranger δείχνει πιο τολμηρή και εναρμονίζεται με το παγκόσμιο σχεδιαστικό DNA των pick-up μοντέλων της Ford, και κυρίως του Maverick που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Αμερική. Στο εμπρός μέρος βλέπουμε μία νέα μάσκα και χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει οπτικά τους θόλους των τροχών.

5

Επιπλέον, το Ford Ranger εξοπλίζεται για πρώτη φορά με προβολείς LED matrix, ενώ στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα “ακολουθούν” σχεδιαστικά τα γραφικά του εμπρός τμήματος. Τέλος, η παροχή οδικής βοήθειας εκτός δρόμου διευκολύνεται από τους δύο κρίκους ρυμούλκησης στον εμπρός προφυλακτήρα

6Εσωτερικό

Το εσωτερικό, που παραπέμπει σε επιβατικό αυτοκίνητο, είναι αναβαθμισμένο χρησιμοποιώντας μαλακά υλικά, σε συνδυασμό με μία κεντρική οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη, και “τρέχει” το σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4 της Ford.

7

Η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα του νέου Ranger είναι 10,1 ή 12 ιντσών. Αυτή ολοκληρώνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο modem FordPass Connect, 4 που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει όταν συνδέεται με την εφαρμογή FordPass.

8

Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε χώρο δίπλα στην οθόνη. Πατώντας ένα κουμπί, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρονται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα και επιλογές.

Η οθόνη είναι επίσης συνδεδεμένη με μία κάμερα 360-μοιρών, που διευκολύνει το παρκάρισμα. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν το νέο σύστημα φωτισμού ζωνών του Ranger μέσω της οθόνης αφής ή της εφαρμογής FordPass. Το νέο Ranger είναι ήδη προετοιμασμένο, ώστε η Ford να προσφέρει over-the-air ενημερώσεις λογισμικού, μέσω του Ford Power-Up και του ενσωματωμένου modem.

9

Η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε επίσης έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους και χρήσιμα χαρακτηριστικά για τους ιδιοκτήτες. Δεν υπάρχουν μέρη μόνο για την τοποθέτηση του τηλεφώνου ή την ασύρματη φόρτισή του (όπου είναι συμβατό), αλλά και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον, οι τσέπες στις πόρτες είναι σχεδιασμένες για να μεταφέρουν περισσότερα πράγματα, ενώ το φαρδύ ταμπλό κρύβει ένα ντουλαπάκι στο πάνω τμήμα και αποθηκευτικούς χώρους κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα.

10Κινητήρες

Η Ford προσθέτει ένα νέο κινητήριο σύνολο στη γκάμα του Ranger, τον 3.0-λιτρο V6 turbodiesel κινητήρα της, ο οποίος αναβαθμίστηκε για το Ranger. Πρόκειται για μία από τις τρεις επιλογές κινητήρων turbodiesel που διατίθενται κατά το λανσάρισμα.

11

Στη βάση θα υπάρχουν οι 2.0-λιτροι single-turbo και bi-turbo τετρακύλινδροι diesel κινητήρες. Ο πρώτος θα διατίθεται με δύο διαφορετικά επίπεδα απόδοσης, ενώ ο δεύτερος είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων για όσους επιθυμούν περισσότερη ισχύ.

Κλείνοντας, θα έχεις την επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει, ή με ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό.

12Ranger Raptor

Η Raptor έκδοση θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Φεβρουάριο και θα παίρνει κίνηση είτε από τον V6 2,7-λίτρων EcoBoost κινητήρα του Bronco απόδοσης 310 ίππων με 540 Nm ροπής, είτε από δυο 3,0-λιτρους V6 κινητήρες, έναν 3,0-λιτρο βενζίνης απόδοσης 400 ίππων με 562 Nm ροπής και έναν πετρελαίου απόδοσης 253 ίππων με 600 Nm ροπής.

13Παραγωγή/κυκλοφορία

14

Η επόμενη γενιά Ranger θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford σε Ταϊλάνδη και Νότια Αφρική από το 2022, ενώ σε επόμενο στάδιο θα ανακοινωθούν και άλλες αγορές. Τα βιβλία παραγγελιών του pickup της Ford θα ανοίξουν στην Ευρώπη στα τέλη του 2022, ώστε οι παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.