Τον Ιανουάριο του 2018, η Formula E παρουσίασε τη δεύτερη γενιά των μονοθέσιων για το πρωτάθλημα, με το οποίο οι ομάδες τρέχουν την πέμπτη σεζόν -2018/19- του πρωταθλήματος, έως και την περασμένη σεζόν. Και αυτό γιατί από τη επερχόμενη -9η- σεζόν της FE, που ξεκινά στις 28 Ιανουαρίου, θα τρέχουν με τα νέα -τρίτης γενιάς- μονοθέσια.


Η Formula E μαζί με τη FIA, έχουν κάνει σημαντικές επεμβάσεις στα αγωνιστικά, τα οποία περιγράφονται ως τα πιο αποτελεσματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα του κόσμου. Τα νέα μονοθέσια θα διαθέτουν μπροστινό σύστημα μετάδοσης για αναγέννηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, κάτι που επιτρέπει την κατάργηση των παραδοσιακών -υδραυλικών- φρένων στους τροχούς του πίσω άξονα.

Σύμφωνα με την Formula E, το νέο σύστημα των Gen 3 μονοθέσιων θα εξασφαλίζει ότι τουλάχιστον το 40% της ενέργειας θα ανακτάται από το σύστημα πέδησης. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας θα έχει αυξημένη απόδοση, που θα φτάνει τα 350 kW (476 ίππους), από 250 kW (340 ίππους), που απέδιδαν τα μονοθέσια της απερχόμενης Gen 2 γενιάς.

Τα νέα μονοθέσια θα έχουν μειωμένο βάρος και η τελική ταχύτητα θα μπορεί να αγγίζει τα 320 χλμ/ώρα, με τα ελαστικά των αγωνιστικών να έχουν σύνθεση που θα περιλαμβάνει βιώσιμα υλικά στο 26% του συνόλου τους. Τέλος, όλα τα carbon μέρη θα είναι επαναχρησιμοποιούμενα.

Τα Gen 3 μονοθέσια της Formula E θα έχουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, με όλους τους προμηθευτές να τηρούν αυστηρούς KPI (Key Performance Indicators) κανόνες βιωσιμότητας. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου της FIA, Jean Todt:

Το νέο μονοθέσιο δημιουργήθηκε με τη διασταύρωση υψηλών επιδόσεων, απόδοσης και βιωσιμότητας. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το νέο μονοθέσιο θα φέρει τη Formula E σε πολύ υψηλότερο επίπεδο.