Οι Αμερικανοί έχουν την τάση να βάζουν τεράστιους κινητήρες σε μικροσκοπικά –συγκριτικά- αυτοκίνητα, π.χ τα V8-swaps σε Mazda MX-5 πρέπει να είναι πιο συνηθισμένα από τις Group N εξατμίσεις στην Ελλάδα στα ’00s.

Κατά καιρούς έχεις διαβάσεις μέσα από τη ροή ενημέρωσης του Autoblog.gr μερικά πολύ ενδιαφέροντα project, όπου ιδιοκτήτες τοποθετούν έναν αρκετά μεγαλύτερο κινητήρα στο μηχανοστάσιο των αυτοκινήτων τους.

Ωστόσο, ποτέ -ή τουλάχιστον δεν θυμάμαι κάποια φορά- δεν έχουμε δει να γίνεται downsize, δηλαδή να τοποθετεί κάποιος έναν μικρότερο κινητήρα από αυτόν που διέθετε το αυτοκίνητο του από το εργοστάσιο. Να όμως, που για όλα υπάρχει η πρώτη φορά. Ο ιδιοκτήτης αυτής ασημί Chevrolet Corvette (C6) πέταξε στον εργοστασιακό 6.000 κ.εκ ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα του αυτοκινήτου, για έναν με τους μισούς κυλίνδρους και -σχεδόν- το 1/3 της χωρητικότητας του.

Ο λόγος για τον K24 κινητήρα της Honda, ο οποίος στην Αμερική έχει τοποθετηθεί σε μοντέλα όπως το Accord, το CR-V, το Element, και το Odyssey. Στην πιο δυνατή έκδοση του, ο εν λόγω ατμοσφαιρικός κινητήρας απέδιδε 205 και 232 Nm ροπής, όταν από το εργοστάσιο η Corvette απέδιδε 400 άλογα και 542 Nm ροπής.

Ωστόσο, ο ιαπωνικός κινητήρας είναι εκτενώς βελτιωμένος από την Unruly Motorsports, που βρίσκεται στην πολιτεία της Georgia και η απόδοση του αγγίζει τα 828 άλογα! Για να καταστεί αυτό δυνατό, η εταιρία έχει τοποθετήσει στον κινητήρα σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, ενισχυμένο block και ένα turbo με διπλά κεραμικά ρουλεμάν και στόμιο εισαγωγής στα 67 χλστ., ενώ η σχέση συμπίεσης του κινητήρα είναι στα 11:1.

Η προαναφερθείσα απόδοση ήρθε με την πίεση υπερπλήρωσης στα 20 psi (1,38 bar), με τον Kevin Prescott από την Unruly Motorsports να στοχεύει τα 900 άλογα για την Corvette.

Εκτός από την αφαίρεση του V8 της Corvette, η Unruly Motorsports αφαίρεσε και το transaxle κιβώτιο ταχυτήτων και στη θέση του τοποθέτησε ένα Powerglide δύο ταχυτήτων, ιδανικό για αγώνες dragster. Επιπλέον, ο “κλασικός” σωλήνας ροπής της Corvette, που κινεί τους πίσω τροχούς, έχει αντικατασταθεί από έναν συμβατικό άξονα μετάδοσης κίνησης.

Κλείνοντας, ο Prescott βρίσκει μόνα θετικά στο συγκεκριμένο project, καθώς αναφέρει ότι εκτός από τον σημαντικά πιο ισχυρό κινητήρα που φέρει πλέον το αυτοκίνητο, η Corvette είναι επίσης πολύ πιο ελαφριά, καθώς ο ιαπωνικός κινητήρας ζυγίζει 144 κιλά, ενώ ο αμερικάνικος V8 221 κιλά.

Το project βρίσκεται ακόμα στα αρχικά του στάδια, με την εταιρία να σχεδιάζει ότι θα έχει ολοκληρώσει τα πάντα μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, με τον Prescott να ελπίζει ότι το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να σταματήσει τα χρονόμετρα στα ψηλά “6άρια”, για το 400άρι.