Εισαγγελείς της Φρανκφούρτης διενήργησαν έρευνα που σχετίζεται με τη χρήση παράνομων λογισμικών χειραγώγησης εκπομπών σε πετρελαιοκίνητα οχήματα της Suzuki, με τους εισαγγελείς να αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους πως η έρευνα αφορά πρόσωπα με θέσεις ευθύνης στους ομίλους Suzuki, Stellantis και Marelli.
Η Suzuki κατηγορείται ότι πούλησε περισσότερα από 22.000 αυτοκίνητα που ήταν εξοπλισμένα με παράνομα λογισμικά που τα εμφάνιζαν λιγότερες εκπομπές NOx στις εργαστηριακές δοκιμές απ’ ό,τι ήταν σε καθημερινή χρήση, σύμφωνα με ανακοίνωση.
Τα αυτοκίνητα αυτά, SX4 S-Cross και Vitara, παραγωγής 2013-2015, για τα οποία η Fiat Chrysler Automobile (FCA) παρείχε κινητήρες και ο όμιλος Marelli τα λογισμικά για τα οποία διατυπώνονται κατηγορίες, θεωρούνται έτσι ότι δεν συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την ρύπανση.
Οι έρευνες διεξήχθησαν στη Χαϊδελβέργη, νότια της Φρανκφούρτης, στην Κορμπέτα της Ιταλίας και στο Εστεργκόμ της Ουγγαρίας. Η Suzuki, της οποίας η ευρωπαϊκή έδρα βρίσκεται στη Γερμανία, δήλωσε πως η εταιρία συνεργάζεται με τις αρχές που διεξάγουν την έρευνα, αλλά δεν μπορεί να σχολιάσει περαιτέρω επειδή η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Τόσο η Stellantis όσο και η Marelli δήλωσαν πως συνεργάζονται και αυτές με τις αρχές.
Το 2018, το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών είχε ανακοινώσει ότι η Suzuki ομολόγησε πως είχε παραποιήσει τις δοκιμές για τον έλεγχο ρύπων σε ορισμένα οχήματα.