Πριν μια εβδομάδα, η BMW αποκάλυψε την ανανεωμένη έκδοση της Σειράς 3 και σήμερα η Alpina μας δείχνει τις B3 και D3 που βασίζονται στο facelift του μοντέλου. Ξεκινώντας από το όνομα τους, πλέον το επίσημο τους είναι BMW Alpina B3 και D3 S, με την αλλαγή να έρχεται μετά την πρόσφατη απόκτηση της Alpina από τη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το facelift της Alpina B3 φέρει αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει περισσότερα από την απλή έκδοση της BMW M3. Η B3 βασίζεται στην M340i, που από το εργοστάσιο αποδίδει 382 άλογα και 500 Nm ροπή από έναν 3,0-λιτρο εξακύλινδρο σε σειρά turbo κινητήρα. Στην B3, όμως, αποδίδει 495 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και 730 Nm ροπής από τις 3.000 σ.α.λ. μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., όταν η τρέχουσα γενιά της M3 αποδίδει 480 άλογα και 550 Nm ροπής.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, το οποίο έχει βελτιωθεί από την Alpina, με την κίνηση να στέλνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του xDrive συστήματος , ενώ υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Για το 0-100 χλμ/ώρα το Β3 χρειάζεται 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η touring έκδοση χρειάζεται 3,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 305 χλμ/ώρα για το sedan και τα 302 χλμ/ώρα για την Touring έκδοση.

Από την άλλη, η πετρελαιοκίνητη D3 S έκδοση βασίζεται στον 3,0-λιτρο εξακύλινδρο twin-turbo πετρελαιοκινητήρα της M340d έκδοσης, και η ιπποδύναμη του παραμένει στα 355 άλογα στις 4.000-4.200 σ.α.λ., και η ροπή στα 730 Nm, σταθερή από τις 1.750 έως τις 2.750 σ.α.λ.

Ο κινητήρας πληροί τους τελευταίους κανονισμούς του Euro 6d και επιταχύνει το γερμανικό αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,6 δευτ. (4,8 δευτ. η Touring), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 273 χλμ/ώρα, με την Touring να έχει μόλις 3 χλμ/ώρα μικρότερη τελική.

Η εταιρία ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου φτάνει τα 7,6 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων στα 199 γρ/χλμ., σε κύκλο WLTP (7,7 λίτρα/100 χλμ και 203 γρ/χλμ για την Touring). Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος xDrive και του 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ το βάρος της Sedan αγγίζει τα 1.950 κιλά και της Touring τα 2.010 κιλά.

Σύμφωνα με την Alpina, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του D3 S δεν απογοητεύουν, καθώς υπόσχεται εξαιρετική απόκριση γκαζιού σε χαμηλές στροφές, με τον κινητήρα να λειτουργεί εξίσου καλά και στις υψηλές στροφές, κάτι που οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες δεν αρέσκονται. Για πρώτη φορά σε μια Alpina, η εταιρία προσφέρει ήπια υβριδική τεχνολογία στο D3 S, η οποία δίνει μια ηλεκτρική ώθηση ισχύος έως 8 kW (11 ίππων) στο χαμηλότερο εύρος περιστροφής του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιεί την απόδοση.

Κλείνοντας, για το αισθητικό κομμάτι, η Alpina έχει τοποθετήσει και στις δύο εκδόσεις ένα νέο εμπρός spoiler, χρωμιωμένα νεφρά, νέα LED φωτιστικά σώματα, δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης, νέες ζάντες και νέα LED πίσω φωτιστικά σώματα.