Παρεμβάσεις 775 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια

Σχετικά άρθρα

Στις πρωτοβουλίες που θα κάνουν τις πόλεις “πράσινες, ανθεκτικές και έξυπνες”, όπως επιτάσσει η σύγχρονη πολιτική θεώρηση, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην Ημερίδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέμα: “Βιώσιμες και Ασφαλείς Πόλεις”.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει και ένα πρόγραμμα ειδικά για την οδική ασφάλεια, το οποίο αφορά όλες τις περιφέρειες της χώρας, τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό του δίκτυο.

Σύμφωνα με τον Καραγιάννη:

Το πρόγραμμα ΠΕΒΟΑ ανέρχεται πλέον στα 675 εκατομμύρια και ένα μεγάλο ποσό, περίπου το 1/3, θα μοιραστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών σε Δήμους και Περιφέρειες για εντοπισμένα έργα οδικής ασφάλειας.

Από τις μελέτες που εκπόνησε η Εγνατία, προέκυψαν περισσότερα από 7.000 επικίνδυνα σημεία διασκορπισμένα σε 2.500 χλμ του οδικού δικτύου και σε 80 οδικούς άξονες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν εξεταστεί οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ, εκ των οποίων τα 4.200 χλμ ανήκουν στο εθνικό δίκτυο και τα 10.800 χλμ, στο περιφερειακό.

Ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων και ο προσδιορισμός του κόστους έγινε ανά Περιφέρεια και ενδεικτικά, ο Καραγιάννης ανέφερε ότι:

Το ποσό του προγράμματος που αντιστοιχεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανέρχεται σε 45,6 εκατομμύρια ευρώ.

Η μέριμνα, όμως, για την οδική ασφάλεια δεν σταματά εδώ, καθώς, παράλληλα, “τρέχουν” έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε σημεία της χώρας όπου έχουν εντοπιστεί σοβαρά ζητήματα.

Στη Κρήτη, κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ είναι σε φάση δημοπράτησης, εκτέλεσης ή παραλαβής, έργα προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Στο Πάτρα – Πύργος προχωρήσαμε σε ένα έργο οδικής ασφάλειας 30 εκατομμυρίων ευρώ έως ότου να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο και στη Μακεδονία προχωρήσαμε σε 2 έργα συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, στη Ποτίδαια και στο Θέρμη – Γαλάτιστα,

σημείωσε ο Καραγιάννης, προσθέτοντας:

Σε καθένα από τα ζητούμενα αυτά, η κυβέρνηση έχει κάνει βήματα μπροστά» δημιουργώντας τις συνθήκες για «καλύτερες και περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες, μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και ανανέωση του στόλου με νέα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα, αύξηση της μικροκινητικότητας και χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς.

Αναφέρθηκε στις εργασίες που έχουν ξεκινήσει για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα καθώς και στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά που παραδίδεται, ενώ δρομολογούνται και οι επεκτάσεις προς τα δυτικά προάστια, προσθέτοντας ότι:

Την ίδια στιγμή το Μετρό Θεσσαλονίκης από ανέκδοτο γίνεται πραγματικότητα, αλλάζοντας στην ουσία την ίδια τη καθημερινότητα της πόλης.

Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά, στη μεγαλύτερη προμήθεια λεωφορείων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πολλά εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά ή χαμηλών ρύπων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Παρέμβαση γίνεται και στο κομμάτι των ποδηλατοδρόμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με στόχο την αναθεώρηση των τεχνικών οδηγιών η οποία θα ξεκλειδώσει την ανάπτυξη του δικτύου.

Δημιουργούμε έτσι όπως όλοι καταλαβαίνετε, ένα συνολικό πλαίσιο με στόχο την αλλαγή του μίγματος των μεταφορών στα μεγάλα αστικά κέντρα,

υπογράμμισε ο Καραγιάννης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Βιωσιμότητα χωρίς ασφάλεια δεν γίνεται να υπάρξει και αυτή η εννοιολογική σύνδεση ήταν κομβική για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας.

Ο Καραγιάννης παρατήρησε ότι:

Παρά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την τελευταία δεκαετία, η χώρα συνεχίζει να βρίσκεται πάνω από τους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους θανάτων και ατυχημάτων, ενώ, την ίδια στιγμή, στις αστικές και ημιαστικές περιοχές δεν υπήρξε αντίστοιχη μείωση των θυμάτων – πεζών.

Στο σχέδιο αποτυπώνονται δράσεις, χρονοδιαγράμματα και ποσοτικοί στόχοι για τη μείωση του αριθμού νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030, ενώ όπως υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών:

Υιοθετούμε μάλιστα και το φιλόδοξο στόχο για μηδέν νεκρούς στην άσφαλτο ως το 2050.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...