Μετά την αποχώρηση της Citroen στα τέλη του 2019, στο WRC τρέχουν δύο πλήρως εργοστασιακές συμμετοχές (Toyota και Hyundai), ενώ η Ford υποστηρίζει την M-Sport και τρέχει ως ημιεργοστασιακή συμμετοχή.

Φέτος, το παγκόσμιο πρωτάθλημα παρουσίασε τους νέους υβριδικούς κανονισμούς Rally1, οι οποίοι αρχικά σχεδιάστηκαν για να αυξήσουν την αφοσίωση των κατασκευαστών και να οδηγήσουν την κατηγορία προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Toyota και Hyundai έχουν δηλώσει ότι παραμένουν προσηλωμένες στο WRC, ενώ και η Ford έχει εντείνει τη συμμετοχή της στην αγωνιστική ομάδα του Malcom Wilson, μέχρι το τέλος του 2024. Αλλά οι νέοι κανονισμοί δεν έχουν ακόμη προσελκύσει κάποια νέα εταιρία. Αυτός ήταν ένας από τους βασικούς στόχους του νέου προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος είχε δηλώσει τον περασμένο Δεκέμβριο ότι δυόμισι κατασκευαστές δεν είναι αρκετοί.

Σύμφωνα, όμως, με τελευταίες πληροφορίες, η Alpine, η Skoda και ο όμιλος Stellantis, στον οποίο ανήκουν οι μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot και Vauxhall, έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για ένταξη στο WRC, εάν αλλάξουν οι κανονισμοί, με δύο μάρκες να επιθυμούν ένα αγωνιστικό μέλλον βασισμένο πιο πολύ στην ηλεκτρική ενέργεια.

Στο πλαίσιο του Rally Πορτογαλίας τον περασμένο Μάιο, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ μιας ομάδας κατασκευαστών και της FIA, όπου συζητήθηκε η μελλοντική πορεία του WRC. Ο όμιλος Renault, μέσω της Alpine, ήταν παρών με τον διευθυντή των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της, Davide Brivio.

Αυτό που ακούγεται είναι ότι η γαλλική μάρκα για να δεσμευτεί στο WRC, αυτό θα πρέπει να υιοθετήσει αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Luca De Meo να δηλώνει τον περασμένο Φεβρουάριο:

Με ενδιαφέρει να το εξερευνήσω, μένει να δούμε αν μπορούμε να βρούμε τις κατάλληλες συνθήκες για να συμμετάσχουμε στο WRC, αλλά θέλω να το κάνω με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που δεν είναι δυνατό στις μέρες μας.

O επικεφαλής των αγώνων Rally της FIA, Andrew Wheatley, άφησε να εννοηθεί ότι το WRC θα υιοθετήσει μια εξέλιξη των κανόνων του Rally1 από το 2025 και μετά, με το 80% των σημερινών κανόνων να είναι ίδιοι. Παράλληλα έχει αποκλειστεί η μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά για το 2025, αλλά η FIA δεν αγνοεί την τεχνολογία για το μέλλον, εάν βελτιωθεί η τεχνολογία των μπαταριών.