Η Maserati παρουσίασε σήμερα τη νέα γενιά της GranTurismo που εκτός από βενζινοκίνητη είναι διαθέσιμη και ως αμιγή ηλεκτρική. Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που προσφέρεται και ως 100% ηλεκτρικό, με την GranTurismo Folgore, όπως ονομάζεται να έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 761 ίππων με 1.350 Nm ροπής.

Το ηλεκτρικό σύστημα είναι τεχνολογίας 800 Volt, με τη μπαταρία να έχει χωρητικότητα 92,5 kWh και να είναι τοποθετημένη σε διάταξη T-bone στο πάτωμα. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 320 χλμ/ώρα. Με χρήση ταχυφορτιστή, η μπαταρία αποκτά 100 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 5 λεπτά φόρτισης.

Η βενζινοκίνητη έκδοση εξοπλίζεται με τον 3,0-λιτρο twin-turbo V6 κινητήρα τη MC20 αλλά αντί για ξηρό κάρτερ έχει υγρό. Αποδίδει 490 άλογα με 600 Nm ροπής στην έκδοση Modena και 550 άλογα με 650 Nm ροπής στην έκδοση Trofeo. Και στις δύο η κίνηση στέλνεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 8-τάχυτο αυτόματου κιβωτίου, με την Modena να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 13 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 302 χλμ/ώρα, ενώ η Trofeo χρειάζεται 3,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα, 11,4 δευτερόλεπτα για τα 0-200 χλμ/ώρα και έχει τελική ταχύτητα 320 χλμ/ώρα.

Στιλιστικά η νέα GranTurismo υιοθετεί τη πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της Maserati που είδαμε αρχικά στην MC20, με τις ζάντες να είναι διαστάσεων 20″ μπροστά και 21″ πίσω με ελαστικά 265/35 ZR20 και 295/30 ZR21 αντίστοιχα.. Η Folgore έχει ειδικές ζάντες και βελτιωμένη κατά 7% αεροδυναμική.

Περισσότερο από το 65% της νέας GranTurismo είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με το μήκος της να φτάνει τα 4,959 μέτρα (4,966 μέτρα η Trofeo), το πλάτος τα 1,957 μέτρα, το ύψος τα 1,353 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,929 μέτρα.

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιεί είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, μαγνήσιο και χάλυβα, με την ανάρτηση να διαθέτει διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ελατήρια αέρα να είναι στον βασικό εξοπλισμό.

Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ζυγίζουν 1.795 κιλά, ενώ η ηλεκτρική 2.260 κιλά, η οποία έχει κατανομή βάρους 50-50, σε σύγκριση με το 52-48 των εκδόσεων με τον κινητήρα βενζίνης.

Στο εσωτερικό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,2″, head-up display, οθόνη αφής 12,3″ και μια επιπλέον οθόνη αφής 8,8″ για τη ρύθμιση του κλιματισμού που σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, προσφέρει τον “πιο απλό και πιο γρήγορο ψηφιακό έλεγχο κλιματισμού στην αγορά”.