Η Tesla ανακαλεί σχεδόν 40.000 Model S και Model X, κατασκευής από 2017 έως 2021, εξαιτίας της πιθανότητας απώλειας της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης. Σύμφωνα με τα έγγραφα της ανάκλησης, το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης (EPAS) μπορεί να παρουσιάσει βλάβη κατά την οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους ή μετά από λακκούβα.

Ωστόσο, το πρόβλημα δεν αφαιρεί απαραίτητα όλη την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης ή δεν καθιστά το όχημα εκτός λειτουργίας, με την μειωμένη ή την απώλεια της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης να μην επηρεάζει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης. Θα μπορούσε, όμως, να απαιτήσει μεγαλύτερη προσπάθεια από τον οδηγό, ιδιαίτερα σε χαμηλές ταχύτητες.

Οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιηθούν για το πρόβλημα με μια ηχητική ειδοποίηση μαζί με μια οπτική ειδοποίηση που θα εμφανιστεί στον πίνακα οργάνων. Όπως συμβαίνει για πολλές (αλλά όχι όλες) τις ανακλήσεις που πραγματοποιούνται από την Tesla, το πρόβλημα θα διορθωθεί μέσω μιας over-the-air ενημέρωσης λογισμικού.

Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων δεν θα χρειαστεί να πάνε το Tesla τους στην αντιπροσωπεία για επισκευή. Η Tesla αναφέρει ότι στο 97% των οχημάτων που θα μπορούσαν να έχουν επηρεαστεί έχει γίνει ήδη το update με το πιο πρόσφατο λογισμικό που διορθώνει το πρόβλημα.

Άξιο αναφοράς είναι ότι το πρόβλημα είναι το αποτέλεσμα μιας άλλης over-the-air ενημέρωσης, που έγινε διαθέσιμη στις 11 Οκτωβρίου 2022 και η οποία βαθμονόμησε εκ νέου τις δυνάμεις για το σύστημα διεύθυνσης (EPAS). Σκοπός ήταν ο καλύτερος εντοπισμός της απροσδόκητης ροπής στο τιμόνι. Μια εβδομάδα αργότερα, όμως, η Tesla εντόπισε έναν αυξανόμενο ρυθμό ειδοποιήσεων που σχετίζονται με τις ενημερωμένες τιμές του EPAS και εντόπισε το πρόβλημα.

Η εταιρεία απέσυρε την ενημέρωση του λογισμικού στις 19 Οκτωβρίου και μεταξύ 11 Οκτωβρίου και 1ης Νοεμβρίου, η Tesla αναφέρει ότι εντόπισε 314 ειδοποιήσεις σε οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες.