Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε μηνών, έπεσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla στη Κίνα τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα η Tesla παρέδωσε 55.796 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο στην Κίνα, πτώση 44% σε σχέση με τον Νοέμβριο και 21% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021, καθώς η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε την παραγωγή λόγων ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και της πτώσης της ζήτησης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Επιπλέον, σηματοδοτεί τις λιγότερες μηνιαίες παραδόσεις από τον Ιούλιο, όταν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη ανεστάλη, λόγω αναβάθμισής του και της ελλιπούς ζήτησης.

Για το σύνολο του 2022, η Tesla παρέδωσε 50% περισσότερα αυτοκίνητα που παρήχθησαν στο εργοστάσιο της Σαγκάης σε σύγκριση με το 2021, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Η Tesla ανέστειλε την λειτουργία στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, από τις 24 Δεκεμβρίου έως τις 2 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο των προσπαθειών μείωσης της παραγωγής.

Για να αυξήσει τις πωλήσεις της, η Tesla μείωσε τις τιμές των Model 3 και Model Y στη Κίνα για δεύτερη φορά σε λιγότερο από τρεις μήνες, τροφοδοτώντας έναν πόλεμο τιμών εν μέσω επιδείνωσης του outlook

Συγκεκριμένα η Tesla μείωσε τις τιμές για όλες τις εκδόσεις των Model 3 και Model Y στην Κίνα κατά 6% έως 13,5%, με το Model 3 να ξεκινά από τα 229.900 γουάν (31.590 ευρώ) από 265.900 γουάν (36.535 ευρώ), ενώ το Model Y ξεκινά πλέον από τα 259.900 γουάν (35.705 ευρώ), Στην Ελλάδα το Model 3 ξεκινά από τις 52.990 ευρώ και το Model Y από τις 53.990 ευρώ.

Η τελευταία μείωση, μαζί με τη μείωση τον Οκτώβριο του 2022, καθώς και διάφορα κίνητρα που ανέρχονται έως και 10.000 γουάν (1.375 ευρώ) που επεκτάθηκαν στους Κινέζους αγοραστές τους τελευταίους τρεις μήνες, ισοδυναμούν με μείωση των τιμών της Tesla κατά 13% έως 24% από τον Σεπτέμβριο.

Η Grace Tao, αντιπρόεδρος της Tesla, υπεύθυνη για την εξωτερική επικοινωνία στην Κίνα, δήλωσε:

Οι αναπροσαρμογές των τιμών της Tesla υποστηρίζονται από αμέτρητες μηχανικές καινοτομίες. Ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της κυβέρνησης για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και την ενθάρρυνση της κατανάλωσης.

Η κίνηση αυτή έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου το Πεκίνο τερμάτισε ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων που βοήθησε στην οικοδόμηση της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Η εξασθένηση της ζήτησης ανάγκασε την Tesla και τους ανταγωνιστές της να απορροφήσουν το βάρος αυτής της απόφασης.