Και επισήμως, η Ελλάδα έχει το γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Σχετικά άρθρα

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανακοίνωσε σήμερα τα ευρήματα της για τον στόλο των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ΕΕ. Αρχικά, τα νέα αυτοκίνητα που πάτησαν για πρώτη φορά τους δρόμους της Ευρώπης το 2021 αυξήθηκαν κατά 1,2% σε σύγκριση με το 2020, και πλέον υπάρχουν σχεδόν 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα στο δρόμο συνολικά.

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων της ΕΕ είναι πλέον 12 έτη, μια αύξηση 0,2 ετών σε σχέση με το προηγούμενο έτους. Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι πιθανό να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων που έφερε η πανδημία της Covid-19.

Με εξαίρεση τη Σλοβενία (-4,1%), όλες οι χώρες της ΕΕ αύξησαν τον στόλο των αυτοκινήτων τους, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να σημειώνεται στη Σλοβακία (+8,2%).

Στη χώρα μας κυκλοφορούν 5.408.149 αυτοκίνητα, μια αύξηση 1,7% σε σχέση με το 2020, όταν κυκλοφορούσαν 5.315.875 αυτοκίνητα. Η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη μέση ηλικία να είναι 17 έτη, ενώ ακολουθεί η Εσθονία με μέση ηλικία 16,8 έτη. Τα νεότερα αυτοκίνητα να βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (7,6 έτη), τη Δανία (8,5 έτη) και Αυστρία (8,8 έτη).

Συνεχίζοντας, παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, τα plug-in ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 1,5% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ. Μόνο τρεις χώρες στην ΕΕ έχουν μερίδιο plug-in ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγαλύτερο από 2%. Αυτές είναι η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία, καθώς η Νορβηγία δεν ανήκει στην ΕΕ.

Στην Ελλάδα, το 90% των 5.408.149 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν διαθέτουν κινητήρα βενζίνης, το 8,6% κινητήρα πετρελαίου, το 0,6% είναι υβριδικά και το 0,1% φέρουν κινητήρα φυσικού αερίου.

Γενικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 51,1% των επιβατικών αυτοκινήτων φορούν κινητήρες βενζίνης, με το 41,9% να εξοπλίζονται με κινητήρες πετρελαίου, το 0,8% είναι αμιγώς ηλεκτρικά, το 0,7% είναι plug-in υβριδικά, το 2,3% είναι υβριδικά, το 0,6% έχουν κινητήρα φυσικού αερίου, το 2,5% καταναλώνουν υγραέριο, και το υπόλοιπο 0,2% άλλα καύσιμα.

Κλείνοντας, στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν 567 επιβατικά αυτοκίνητα και 83 επαγγελματικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Στην Ελλάδα, υπάρχουν 506 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, με το Λουξεμβούργο να έχει την υψηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων στην ΕΕ, με 698 ανά 1.000 άτομα, ενώ η Κύπρος έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων (135 ανά 1.000 κατοίκους).

Αντίθετα, η χαμηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων βρίσκεται στη Ρουμανία, με 396 ανά 1.000 άτομα, με τη Λιθουανία να έχει τη χαμηλότερη πυκνότητα σε επαγγελματικά οχήματα (49). Στη Λετονία, το 42,8% όλων των νοικοκυριών δεν διαθέτουν αυτοκίνητο, ενώ το 31,8% των γαλλικών οικογενειών έχουν δύο επιβατικά αυτοκίνητα.

Αναλυτικότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό το PDF.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υποχώρησαν κατά 5,2% οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Μειωμένες κατά 5,2% ήταν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1.031.875 νέα αυτοκίνητα έναντι 1.089.017 τον Μάρτιο του 2022,...

Γερμανία: Κόπηκαν οι επιδοτήσεις, μειώθηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών

Ο απότομος τερματισμός των κρατικών επιδοτήσεων είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 14,1% στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του έτους,...