Από το 2006 το Χονγκ Κονγκ προσφέρει το πρόγραμμα προσωποποιημένων πινακίδων στο πλαίσιο του οποίου μπορεί κάποιος να “παραγγείλει” από το υπουργείο μεταφορών μία πινακίδα αυτοκινήτου και να την αγοράσει μέσω δημοπρασίας. Το πρόγραμμα έχει ήδη ενισχύσει τα κρατικά ταμεία με σχεδόν 71,5 εκατ. ευρώ και τη περασμένη Κυριακή, η πινακίδα με μόνο έναν χαρακτήρα, το “R”, πουλήθηκε για 25,5 εκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (περίπου 3 εκατ. ευρώ).

Η συγκεκριμένη πινακίδα αποτέλεσε το 80% των συνολικών εσόδων για ολόκληρη τη συλλογή των 49 πινακίδων που δημοπρατήθηκαν. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο υψηλότερο ποσό που έχει δοθεί σε τέτοια περίπτωση μετά την πινακίδα με τον χαρακτήρα “W”, που πωλήθηκε το 2021 έναντι περίπου 3,1 εκατ. ευρώ.

Στις πινακίδες του συγκεκριμένου προγράμματος πρέπει οι χαρακτήρες μαζί με τα κενά να είναι έως 8 και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα γράμματα “Ι”, “Ο” και “Q”. Οι πινακίδες αυτές δίνονται υποχρεωτικά μέσω δημοπρασίας, όπου οι τιμές ξεκινάνε περίπου από τα 600 ευρώ.

Η πινακίδα “R” ήταν αναμενόμενο εξ αρχής ότι θα τραβούσε μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς το γράμμα σχετίζεται με αγωνιστικά αυτοκίνητα και με το φενγκ σούι, καθώς το “R” σχετίζεται με καλοτυχία για τα επόμενα είκοσι χρόνια. Επίσης, λέγεται ότι το “R” είναι τόσο πολυπόθητο, διότι είναι το πρώτο γράμμα της λέξης “Rich” (Πλούσιος).

Οι πινακίδες αναδεικνύουν τις επιθυμίες, τα πιστεύω, το χιούμορ, ακόμη και την οικονομική κατάσταση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Εξού και έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας στο Χονγκ Κονγκ. Από το 2006 έχουν πουληθεί τουλάχιστον 40.000 πινακίδες σε περίπου 160 δημοπρασίες που έχει διοργανώσει το αρμόδιο υπουργείο, όπως δήλωσε ο Lam Sai-hung, υπουργός Μεταφορών στο Χονγκ Κονγκ.

Ενδεικτικά, εκτός του “W” και του “R”, οι ακριβότερες πινακίδες που έχουν πουληθεί είναι οι: “V” (1,55 εκατ. ευρώ), “VV” (1,11 εκατ. ευρώ.), “PP” (715.000 ευρώ), “MM” (181.000 ευρώ), “1 L0VE U” και “CH” για 167.000 ευρώ έκαστη, “ZZ” (149.000 ευρώ), “JY” (143.000 ευρώ) και “J L” (131.100 ευρώ).