Τουρκία: Αυξάνει κατά 40% τους δασμούς εισαγωγής στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να προωθήσει τα δικά της

Σχετικά άρθρα

Η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τους δασμούς εισαγωγής κατά 40% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, καθώς ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, θέλει να προωθήσει τις πωλήσεις των μοντέλων της Togg.

Η “Ομάδα Πρωτοβουλίας Αυτοκινητοβιομηχανίας της Τουρκίας” (Turkey’s Automobile Initiative Group – Togg), αποτελεί σημείο-κλειδί στην καμπάνια του Ερντογάν εν όψει προεδρικών και βουλευτικών εκλογών τον Μάιο. Το πρώτο μοντέλο της, ένα SUV, ξεκίνησε την παραγωγή του τον Νοέμβριο του 2022 και αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην αγορά εντός του τρίτου τριμήνου του έτους, με αρχική τιμή περίπου τις 900.000 τουρκικές λίρες (45.090 ευρώ).

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τριπλασιάστηκαν το 2022 στην Τουρκία σε 7.733 μονάδες, κυρίως λόγω της χαμηλότερης φορολογικής επιβάρυνσης σε σχέση με τα οχήματα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αποτελούν ωστόσο μόλις το 1% της εσωτερικής αγοράς αυτοκινήτου της χώρας.

Οι προοπτικές της τουρκικής αγοράς έχουν τραβήξει την προσοχή Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή την εβδομάδα η BYD υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με την τουρκική εταιρεία διανομής αυτοκινήτων ALJ Turkiye με αντικείμενο την είσοδό του στην τουρκική αγορά επιβατικών και μικρών εμπορικής χρήσης οχημάτων.

Αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Pininfarina και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μια με 200 άλογα (ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα) που κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα και μια με 400 άλογα (δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά άξονα), που κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα.

Οι μπαταρίες του φορτίζουν στο 80% μέσω ταχυφορτιστή σε 30 λεπτά, ενώ με χρήση απλής οικιακής πρίζας, ο χρόνος πλήρους φόρτισης τους ανέρχεται σε περίπου 10 ώρες. Η εταιρία θα προσφέρει δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίας ιόντων λιθίου, με την μικρή να χαρίζει αυτονομία 300 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, ενώ η μεγάλη 500 χλμ, στον κύκλο NEDC.

H Τουρκία έχει επενδύσει 3,2 δισ. ευρώ σε αυτό έχοντας ως στόχο να παράγει έως και 175.000 αυτοκίνητα ετησίως στο πλαίσιο του σχεδίου της για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξ΄ολοκλήρου στη χώρα, προσελκύοντας επενδύσεις 22 δισ. λιρών (3,3 δισ. ευρώ) σε βάθος 13 ετών. Σύμφωνα με την εταιρία το 51% των προμηθευτών της βρίσκονται στη Τουρκία και το υπόλοιπο 49% στην Ευρώπη και στην Ασία. Η εταιρία θέλει να αυξήσει το ποσοστό των εγχώριων προμηθευτών στο 65% μέσα στα επόμενα χρόνια.

Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτου αποκλειστικά εγχώριας κατασκευής είναι εδώ και πολύ καιρό στόχος του Ερντογάν και του κυβερνώντος κόμματος ΑΚ προκειμένου η χώρα να εμφανιστεί ως σημαντική οικονομική δύναμη των αναδυόμενων αγορών. Η Τουρκία είναι ήδη μεγάλος εξαγωγέας προς την Ευρώπη οχημάτων που κατασκευάζονται στην εγχώρια αγορά από εταιρίες όπως οι Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota και Hyundai.

Συνολικά η TOGG θέλει να κατασκευάζει πέντε μοντέλα μέχρι το 2030, με το εργοστάσιο παραγωγής της να απασχολεί 4.000 και πλέον εργαζόμενους. Αρχικά τα μοντέλα της TOGG θα πωλούνται μόνο στη τουρκική αγορά και παραμένει ακόμη άγνωστο αν θα εξαχθούν και σε άλλες χώρες.

Η τουρκική κυβέρνηση έχει υποστηρίξει το εγχείρημα με φοροαπαλλαγές, δωρεάν παραχώρηση γης, χαμηλό κόστος δανεισμού και μια εγγύηση για κρατική αγορά 30.000 οχημάτων έως το τέλος του 2035.

H TOGG φιλοδοξεί να κατασκευάσει το 2023 17.000 – 18.000 αυτοκίνητα, με το εργοστάσιο να μπορεί να κατασκευάζει έως 175.000 αυτοκίνητα ετησίως, νούμερο που η εταιρία θέλει να φθάσει μέσα στην επόμενη πενταετία.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...