Η Tesla παρέδωσε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 1ο εξάμηνο από όσα η VW, η BMW η Mercedes και η Porsche μαζί

Σχετικά άρθρα

Παρά το γεγονός πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν τα τελευταία χρόνια τολμηρά σχέδια για να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέλοντας να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Tesla, τα νούμερα πωλήσεων δείχνουν πως δεν τα έχουν καταφέρει.

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 η Tesla παρέδωσε σχεδόν 890.000 αυτοκίνητα, περισσότερα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πούλησαν μαζί οι Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz και Porsche.

Οι Γερμανοί δυσκολεύονται καθώς προβλήματα λογισμικού καθυστερούν τα βασικά μοντέλα, ενώ αντιμετωπίζουν και μείωση των πωλήσεων τους στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά τους, όπου η Tesla και η BYD τα πηγαίνουν εξαιρετικά καλά. Η Tesla είναι κυρίαρχη και στην αγορά της Γερμανίας, όντας η εταιρία με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Tesla είναι ακόμα χιλιόμετρα μπροστά από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλες τις μεγάλες αγορές. Οι γερμανικές εταιρίες δέχονται πιέσεις να αυξήσουν τους όγκους για να φτάσουν στο είδος των οικονομιών κλίμακας που απαιτούνται για να γίνουν κερδοφόρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,

δήλωσε ο Matthias Schmidt, αναλυτής με έδρα το Αμβούργο.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες άκμασαν στο παρελθόν επειδή τελειοποίησαν την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με εκατοντάδες τοπικούς κατασκευαστές ανταλλακτικών υψηλής ποιότητας να τους προμηθεύουν με κιβώτια ταχυτήτων, μπεκ ψεκασμού καυσίμου και στροφαλοφόρους άξονες. Τώρα που αναλαμβάνει η μπαταρία και οι ηλεκτροκινητήρες, το “Vorsprung durch Technik” τους δείχνει να μένει πίσω.

Στην Γερμανία, στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι πληθωριστικές πιέσεις, η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων και οι υψηλές τιμές ενέργειας προσθέτουν εμπόδια στις διαρθρωτικές προκλήσεις που θέτει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ifo που εδρεύει στο Μόναχο και που δημοσίευσε αυτόν τον μήνα, οι προσδοκίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών βρίσκονται στο χειρότερο επίπεδο από την οικονομική κρίση του 2008.

Η μεγαλύτερη απειλή των Γερμανών είναι η αποδυνάμωση της θέσης τους στην Κίνα. Η VW, η BMW και η Mercedes κυριάρχησαν στις πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο για δεκαετίες, αλλά πρόσφατα είδες τις πωλήσεις τους να πέφτουν πίσω από αυτές των κινέζικων μαρκών που είναι καλύτερες στο να παράγουν προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, με τεχνολογία και λογισμικό προσαρμοσμένο στα θέλω των Κινέζων καταναλωτών. Η Mercedes μείωσε τις τιμές στην Κίνα για το EQS έως και 32.000 ευρώ, στα τέλη του περασμένου έτους μετά από απογοητευτικές πωλήσεις.

Η VW έχει δεχθεί σημαντικές πιέσεις, με την BYD να ξεπερνά τις πωλήσεις της εταιρείας στην Κίνα κατά το πρώτο τρίμηνο. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή στην Κίνα μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο, σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 20%.

Τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελούν το 90% της κινεζικής αγοράς έως το 2030, γεγονός που καθιστά επείγουσα ανάγκη για τους Γερμανούς να επιταχύνουν τα σχέδια τους και να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Η VW αντικατέστησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Audi τον περασμένο μήνα, εν μέρει επειδή θέλει να σταματήσει τη διολίσθηση της μάρκας στη Κίνα.

Οι τωρινοί ηγέτες των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα θα ενισχύσουν την θέση τους στην αγορά. Με εξαίρεση την Tesla, πιστεύουμε πως όλες οι υπόλοιπες μάρκες ηλεκτρικών μοντέλων θα είναι τοπικές,

δήλωσαν αναλυτές της HSBC σε έκθεσή τους αυτόν τον μήνα.

Οι γερμανικές εταιρείες εξακολουθούν να παράγουν σημαντικά κέρδη από την πώληση μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς της Κίνας. Τα σχέδια των Γερμανών να εισαγάγουν γύρω στα μέσα της δεκαετίας, πλατφόρμες εστιασμένες στα ηλεκτρικά τους μοντέλα, έτσι ώστε να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων και να τα εξοπλίσουν με νέα τεχνολογία, θα μπορούσαν να αλλάξουν τη δυναμική.

Η VW ετοιμάζει το ID.2, ένα συμπαγές ηλεκτρικό μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025 με τιμή λιγότερο από 25.000 ευρώ. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης ενίσχυσε πρόσφατα το κυλιόμενο πενταετές σχέδιο δαπανών της στα 180 δισεκατομμύρια ευρώ, με περισσότερα από τα δύο τρίτα να προορίζονται για λογισμικό και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Mercedes θα παρουσιάσει μια ηλεκτρική έκδοση της CLA το επόμενο έτος για να ανταγωνιστεί το Model 3 της Tesla, ενώ θα βγάλει στην αγορά και την ηλεκτρική έκδοση της G-Class.

Η BMW στοιχηματίζει ότι τα μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα “Neue Klasse” πλατφόρμα, που θα κυκλοφορήσουν από το 2025, θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση των πωλήσεων. Η εταιρία στοχεύει να μειώσει το κόστος της μπαταρίας στο μισό και να αυξήσει την εμβέλεια και την ταχύτητα φόρτισης κατά 30% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...