Στη Γερμανία η παραγωγή του προσιτού μοντέλου της Tesla

Σχετικά άρθρα

Την περασμένη Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου, ο Elon Musk επισκέφτηκε το Gigafactory της Tesla στο Βερολίνο, όπου φέρεται να ανακοινώνει στους υπεύθυνους του εργοστασίου ότι η παραγωγή του νέου προσιτού μοντέλου της εταιρίας θα γίνει στις εν λόγω εγκαταστάσεις της Γερμανίας.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla δεν έδωσε πληροφορίες για το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου, το οποίο -μέχρι σήμερα- είναι γνωστό ως Model 2, χωρίς να είναι δεδομένο ότι αυτό θα είναι αυτό που θα φέρει το τελικό προϊόν.

Οι μέχρι σήμερα πληροφορίες αναφέρουν ότι το μοντέλο θα βασίζεται σε μια νέα, μικρότερη πλατφόρμα που ετοιμάζει η εταιρία και θα τοποθετηθεί κάτω από τα Model 3 και Model Y. Ο Musk χαρακτήρισε την πλατφόρμα αυτή ως “επόμενης γενιάς” που θα έχει περίπου το μισό κόστος παραγωγής σε σύγκριση με τη τρέχουσα πλατφόρμα της Tesla.

Το μοντέλο αναμένεται να έχει αρχική τιμή τα 25.000 ευρώ, με το Musk να λέει οι 11.000 περίπου εργαζόμενοι της Tesla στο συγκεκριμένο εργοστάσιο θα λάβουν 4% αύξηση στον μισθό τους, καθώς και ετήσιο bonus ύψους 1.500 ευρώ που φιλοδοξεί να αντισταθμίσει τις πληθωριστικές πιέσεις και το οποίο θα δοθεί εφάπαξ τον προσεχή Δεκέμβριο, ενώ σύμφωνα με την ίδια έχει γίνει αύξηση 6% κατά τη διάρκεια του 2022. Από τον Φεβρουάριο του 2024, όσοι εργάζονται στην παραγωγή θα λαμβάνουν επιπλέον αύξηση 2.500 ευρώ ετησίως.

Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δεν υπόκεινται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπό την έννοια ότι δεν έχει υπάρξει αντίστοιχη συμφωνία ανάμεσα σε εργοδότη και εργαζόμενους όπως ισχύει για άλλα γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτου με αποτέλεσμα, σύμφωνα με το γερμανικό συνδικάτο μετάλλου (IG Metall), οι εργαζόμενοι της Tesla να πληρώνονται έως και κατά 20% λιγότερα από το μέσο όρο των Γερμανών συναδέλφων τους σε άλλα εργοστάσια.

Σε ό,τι αφορά το Model 2, ο Εlon Musk έχει προαναγγείλει την εξέλιξη και την κατασκευή του εδώ και αρκετά χρόνια ωστόσο το 2022 ο ίδιος είπε ότι δεν υφίσταται η απαιτούμενη για εκείνον διαθέσιμη τεχνολογία για την παραγωγή ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου οπότε και το σχέδιο παρέμεινε (και θα παραμείνει σχέδιο) για αρκετό καιρό ακόμα.

Το τεχνολογικό επίτευγμα που θέλει να ξεκλειδώσει η Tesla πριν οδηγήσει στην παραγωγή το επίμαχο μοντέλο είναι η δυνατότητα χύτευσης και κατασκευής ενός μονοκόμματου, ενιαίου δαπέδου το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία ενός ηλεκτροκίνητου μέσω της μεθόδου Giga Casting, μέθοδος η οποία αναμένεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους παραγωγής όσο και το κόστος της.

Το εν λόγω μοντέλο πάντως αποτελεί κλειδί για τον στόχο της Tesla να φτάσει τα 20 εκατομμύρια πωλήσεις με ορίζοντα το 2030. Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πάντως είναι ότι το Model 2 θα αξιοποιήσει τις πιο προσιτές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) καθώς ότι και θα έχει πιο compact διαστάσεις σε σχέση με τα μέχρι τώρα μοντέλα της αμερικανικής φίρμας με το επικρατέστερο σενάριο να υπαγορεύει την μορφή ενός compact crossover.

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα LFP μπαταρία από την CATL με αυτονομία 1.000 χλμ

Η CATL παρουσίασε μια νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, στον κινέζικο κύκλο δοκιμών. Η μπαταρία...