Ξεχασμένα Πρωτότυπα: Mini ACV30 και Mini Spiritual

Σχετικά άρθρα

Mini_ACV30-03

Γυρνάμε πίσω τον χρόνο στο όχι και τόσο μακρινό 1997. Το Rover Group που μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την Rover και την MINI, είναι στα χέρια των Γερμανών της BMW και η ημερομηνία είναι συμβολική, αφού πριν 30 χρόνια, ένα Mini Cooper S κέρδιζε το Monte Carlo Rally.

Έπρεπε κάτι να γίνει για να γιορτάσει η εταιρία αυτή τη σημαντική επέτειο και αυτό που έγινε, ήταν το ACV30 –Anniversary Concept Vehicle 30. Το πρωτότυπο που βλέπεις στις φωτογραφίες, παρουσιάστηκε στο Monte Carlo Rally του 1997. Ήταν προϊόν της Rover, που χρησιμοποίησε ως βάση ένα MGF για να δημιουργήσει μία πρόταση για την επόμενη γενιά του εμβληματικού μικρού. Φυσικά, βασιζόμενο στο MGF, το ACV30 ήταν κεντρομήχανο και πισωκίνητο αλλά αυτό δεν είχε ιδιαίτερη σημασία, αφού το σχέδιο των Adrian van Hooydonk και Frank Stephenson ήταν που μετρούσε.

Mini_ACV30-02

Και το σχέδιο άρεσε στα αφεντικά της BMW. Προφανώς η υλοποίηση έπρεπε να αναθεωρηθεί αλλά το design του πρωτότυπου, δάνεισε αρκετά στοιχεία σε αυτό που θα παρουσιαζόταν αρκετά χρόνια αργότερα ως έκδοση παραγωγής. Επίσης, παρότι το ACV30 ήταν concept, η καμπίνα του ήταν σχεδόν έτοιμη για την παραγωγή και περιέργως, πάρθηκε σχεδόν αυτούσια για το Mini του 2000. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί η εναλλακτική τόσο για το αμάξωμα, όσο και για την καμπίνα, παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά με το ACV30 και ονομαζόταν Mini Spiritual και Spiritual Too.

original

Ενώ το ACV30 παρουσιάστηκε στο Rally Monte Carlo, τα Spiritual concepts παρουσιάστηκαν στην έκθεση της Γενεύης μερικούς μήνες αργότερα. Τα δύο concepts δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο διαφορετικά. Ενώ το ACV30 αποτελούσε φόρο τιμής στο κλασικό Mini και αντλούσε επιρροές από τον σχεδιασμό του, τα Spiritual concepts ήταν μία σχεδιαστική μελέτη για το πώς θα μπορούσε να είναι το Mini του μέλλοντος. Ο κινητήρας ήταν ένας τρικύλινδρος με χωρητικότητα 800 κ.εκ. και ήταν τοποθετημένος πίσω από τα πίσω καθίσματα ώστε να δημιουργεί χώρο τόσο για την αύξηση του μεγέθους της καμπίνας, όσο και για τις ζώνες παραμόρφωσης στο εμπρός μέρος. Το πρωτότυπο, ήταν σχεδιασμένο να κατασκευαστεί σε ένα ατσάλινο πλαίσιο με είτε πλαστικό, είτε αλουμινένιο αμάξωμα και το συνολικό του βάρος, δεν ξεπερνούσε στα χαρτιά τα 700 κιλά. Φυσικά, παρέα με το Spiritual, ήταν και το Spiritual Too που ήταν ακόμα πιο περίεργο.

mini-255101041945825612x408_0

Ευτυχώς επαναλαμβάνω, τα υψηλόβαθμα στελέχη της BMW είδαν ότι το ACV30 ήταν μία πολύ καλύτερη πλατφόρμα για να βασιστεί ο σχεδιασμός του νέου Mini γιατί αν για κάποιον λόγο, διάλεγαν το Spiritual, να είσαι σίγουρος ότι θα ήταν μία τεράστια αποτυχία και η MINI μάλλον δεν θα είχε καλή τύχη… ούτε μέλλον.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Mazda EZ-6 και Arata concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του 6. Ονομάζεται EZ-6, αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda και θα είναι διαθέσιμο...

Italdesign Quintessenza Concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Italdesign παρουσίασε το Quintessenza Concept, ένα πρωτότυπο που όπως αναφέρει η εταιρία έχει δημιουργηθεί "ως η τέλεια ενσάρκωση της...