Η Nissan έχει βάλει στόχο να είναι ο ηγέτης της κατηγορίας υβριδικών αυτοκινήτων μέχρι το 2012. Σήμερα παρουσίασε τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά – υβριδικά οχήματα που ενσωματώνουν καινοτόμες τεχνολογίες.
Τα νέα μοντέλα θα είναι πισωκίνητα και θα χρησιμοποιούν έναν νέο κινητήρα 107 αλόγων σε συνεργασία με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Οι νέες compact πλαστικοποιημένες μπαταρίες λιθίου θα είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου χωρίς να θυσιάζεται χώρος ούτε στην καμπίνα αλλα ούτε και στο πορτ-μπαγκάζ.
Οι νέες καινοτόμες τεχνολογίες που παρουσίασε σήμερα η Nissan είναι δύο. Δεν είναι μόνο το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο με πίσω άξονα μετάδοση αλλα χρησιμοποιεί ένα παράλληλο σύστημα που τοποθετεί τον ηλεκτροκινητήρα άμεσα συνδεδεμένο με τον βενζινοκινητήρα και το κιβώτιο μετάδοσης.
Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης ο ηλεκτροκινητήρας μέσω 2 ξεχωριστών συμπλεκτών τροφοδοτείται χωριστά ή απο κοινού με την μπαταρία ή με τον βενζινοκινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εξαλείφεται η ανάγκη για μετατροπέα ροπής που χρησιμοποιούνταν ως τώρα στα υβριδικά αυτοκίνητα, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση ανταπόκρισης και γραμμικής επιτάχυνσης. Έτσι με το παραπάνω σύστημα βελτιώνεται η αίσθηση οδήγησης ενός υβριδικού αυτοκινήτου.
Οι δυο συμπλέκτες λειτουργούν ως εξής :
- Ρελαντί – Σταματημένο : Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που δουλεύει και έτσι το αυτοκίνητο κάνει οικονομία στα καύσιμο
- Κανονική Οδήγηση : Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται και ξαναγεμίζει τις μπαταρίες.
- Επιτάχυνση : Και οι δυο κινητήρες χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα για να επιτευχθεί μια ποιο ομαλή επιτάχυνση
Μέσω της Nissan-NEC, γνωστή ως AESC (Automotive Energy Supply Corporation), τα δύο ηλεκτρικά – υβριδικά οχήματα κινούνται με προηγμένες μπαταρίες λιθίου (Li-on). Οι συμπαγής πλαστικοποιημένη ποιότητα κατασκευής τους δεν προσφέρει μόνο αξιοπιστία, ασφάλεια, ευελιξία και ανταγωνιστικότητα κόστους, σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες Ni-Μi, αλλά προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις με τον διπλάσιο χρόνο λειτουργίας.
Πηγή: Nissan