Η παράνοια λοιπόν συνεχίζεται αφού κάποιος εκεί στο Somerset -η έδρα της Ariel- αποφάσισε ότι ο Κ20Α με τον υπερσυμπιεστή με τα 300 άλογα που μέχρι τώρα εξόπλιζε το Atom δεν ήταν αρκετός. Και εγένετο Ariel Atom V8!

Η τρίτη εκδοχή του Atom λοιπόν θα περιέχει στην γκάμα της και αυτή την extreme έκδοση που παρουσιάστηκε πριν μερικές μέρες στον τύπο και θα εξοπλίζεται, όπως δηλώνει και το όνομα του, με έναν αμερικάνικης κατασκευής V8, τριών λίτρων με δύο ονομαστικές αποδόσεις, 475 και 500 αλόγων -περισσότερα όμως για αυτό αργότερα-. Η νέα αυτή έκδοση θα έχει αναλογία 909 ίππων ανά τόνο (!!!), σαφώς καλύτερη από αυτή της Bugatti Veyron , κατά 50% μάλιστα, αλλά και λίγο καλύτερη από ένα μονοθέσιο GP2 και φυσικά αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις. H Ariel μιλάει για 0-100 κάτω από 2.5 δευτερόλεπτα, 0-160 γύρω στα 5.5 δευτερόλεπτα και τελική 320km/h, στην πιο δυνατή έκδοση. Ας δούμε όμως πώς καταφέρνει αυτές τις επιδόσεις…

Το σασί του Atom V8 είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό οποιουδήποτε άλλου Atom με μοναδική εξαίρεση κάποια επιπλέον “δεσίματα” το χώρο του κινητήρα. Κάποιες επιπλέον αλλαγές περιλαμβάνουν το ανθρακονημάτινο κάλυμμα του κινητήρα αλλά και τα side pods που περικλείουν περιφερειακά όπως πχ το ψυγείο λαδιού. Επίσης το αεροδυναμικό πακέτο που στα άλλα Atom είναι εξτρά, στο Atom V8 περιλαμβάνετε στον στάνταρ εξοπλισμό, εμπρός και πίσω πτέρυγες, και οι δύο ανθρακονημάτινες. Η Hartley ανέλαβε το δύσκολο έργο της ανάπτυξης του κινητήρα και οι πληροφορίες λένε ότι ο 3-λιτρος V8 είναι αποτέλεσμα ένωσης δύο κινητήρων μοτοσυκλετών Suzuki με πάρα πολλές ώρες ανάπτυξης ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις που θέλει η Ariel.

Όπως προαναφέραμε, θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, μία με 475 άλογα και κόφτη στροφών στις 10.500 σ.α.λ. για χρήση κυρίως σε δρόμους και μία αγωνιστική με 500 άλογα, κόφτη στις 10.600 σ.α.λ. και αρκετά επιθετική χαρτογράφηση για χρήση σε πίστες. Και οι δύο εκδόσεις θα έχουν σειριακό 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, κατασκευής Sadev με λειτουργία launch control αλλά και flat shift για να μην χάνονται πολύτιμα δέκατα στις πίστες. Επειδή όμως το Atom V8 δεν παύει να είναι αμάξι δρόμου και όχι καθαρόαιμη κατασκευή, το κιβώτιο με τα ηλεκτρο-πνευματικά συστήματα του θα είναι ικανό για ομαλές αλλαγές σε συνθήκες δρόμου.

Στον τομέα των αναρτήσεων, το Atom θα εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς και γεωμετρία παρόμοια με τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα. Τα αμορτισέρ με τα ξεχωριστά δοχεία είναι φτιαγμένα από την ολλανδική Intrax και προσφέρουν πληθώρα ρυθμίσεων όπως ήταν αναμενόμενο. Με τέτοια δύναμη όμως το Atom πρέπει να φρενάρει ανάλογα και γι’αυτό φροντίζουν τα τέσσερα διπίστονα Alcon -εμπρός και πίσω-. Τέλος, οι τροχοί είναι διαστάσεων 205/50/15 εμπρός και 245/45/16 πίσω με semi-slick ελαστικά από την Toyo. Το εσωτερικό είναι ίδιο με τα “στάνταρ” Atom με μοναδική διαφορά το όργανο εποπτείας συστημάτων με δυνατότητα προσαρμογής αλλά και data logging.

Για τους πιθανούς ενδιαφερόμενους να αναφέρουμε ότι μόλις 25 τέτοια Atom θα παραχθούν και η τιμή είναι κάθε άλλο παρά προσιτή, στα €180.000 στην Αγγλία. Σίγουρα μιλάμε για ένα πολύ ιδιαίτερο όχημα, με κορυφαίας ποιότητας εξαρτήματα και εξωφρενικές επιδόσεις αλλά όλα αυτά δικαιολογούν την τιμή που πλησιάζει τα επίπεδα μιας Ferrari 458 Italia; Προφανώς για 25 άτομα ναι, αλλά από την άλλη αυτά τα 25 άτομα πιστεύω ότι έχουν ήδη μία 458 Italia…

[Πηγή autocar]