Το K.E.R.S επιστρέφει για το 2010, και ο Jenson Button πιστεύει ότι η προηγούμενη εμπειρία της McLaren θα βάλει τη βρετανική ομάδα σε πλεονεκτική θέση έναντι των μεγάλων της αντιπάλων , τη Red Bull και τη Ferrari.

Ο Button δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει το K.E.R.S, όμως περιμένει ότι το σύστημα αυτό θα αντισταθμίσει την απώλεια του F-Duct, που πρώτη παρουσίασε η McLaren.

“Δεν θα έχουμε το F-Duct του χρόνου, και αυτό είναι λυπηρό, γιατί είχαμε ένα εξαιρετικό σε απόδοση σύστημα”, δήλωσε ο Βρετανός στο webchat της McLaren. Για να συνεχίσει λέγοντας: “Δεν έχω οδηγήσει με το K.E.R.S στο παρελθόν, αλλά η ομάδα χρησιμοποίησε το σύστημα πέρυσι και το χρησιμοποίησε πολύ καλά. Το ξέρω γιατί συνεχώς με περνούσαν στην εκκίνηση!. Έχουν τόση εμπειρία στον τομέα αυτό πιστεύω πως θα έχουμε πλεονέκτημα, όπως επίσης και οι Mercedes και Force India που έχουν κινητήρα Mercedes. Θα έχουμε ένα πλεονέκτημα από τις RBR και Ferrari, και αυτό θα είναι πολύ καλό. Θα πάρουμε όλα όσα μπορούμε.”

Ο Βρετανός πιστεύει επίσης, πως η απαγόρευση της ρύθμισης της εμπρός πτέρυγας θα έχει επιπτώσεις στην ισορροπία των αυτοκινήτων στην απόσταση του αγώνα.

“Θα μπορούμε μόνο να αλλάζουμε την κλίση της πίσω πτέρυγας για προσπέραση όταν είμαστε σε απόσταση 1 δευτερολέπτου και λιγότερο. Και αυτό δεν πρόκειται να βοηθήσει στην ισορροπία. Είναι ατυχές που δεν θα μπορούμε να ρυθμίζουμε την εμπρός πτέρυγα, και αυτό θα κάνει την ισορροπία δύσκολη. Ξεκινάμε τον αγώνα με 150 Kg καυσίμου και τελειώνουμε με 5 Kg, έτσι θα υπάρχει διαφορετική ισορροπία και θα είναι δύσκολο για εμάς. Θα δείτε πολλά αυτοκίνητα να έχουν υποστροφή ή υπερστροφή και να μην μπορούν να κάνουν τίποτα.”

Εκτός από την επιστροφή του K.E.R.S και την απαγόρευση του F-Duct και των διπλών διαχυτών, ο Button λέει πως τα υπόλοιπα θα είναι τα ίδια.

“Το υπόλοιπο του αυτοκινήτου θα είναι λίγο-πολύ το ίδιο. Αν δεν έχεις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς, κοιτάς να αναπτύξεις αυτά που είχες για την επόμενη σεζόν. Για εμάς αυτό είναι καλό, γιατί κλείσαμε τη χρονιά με ένα δυνατό σύνολο. Αλλά πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση.”

“Θέλουμε πραγματικά να νικήσουμε τις Red Bull και Ferrari την επόμενη σεζόν και πρέπει να πιέσουμε πολύ σκληρά για να το καταφέρουμε. Και αυτό είναι που κάνουμε. Μου αρέσει που ασχολούμαι με την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, ειδικά όταν στο τέλος αυτό είναι αποδοτικό. Θα έχουμε έναν μακρύ χειμώνα, αλλά είναι πολύ ενθουσιαμένος για το 2011.”

[Πηγή: autosport | Photo copyright: REUTERS/Sergio Moraes]

  • Silver Shark

    η αληθεια ειναι οτι το 2009 ειχαμε το καλυτερο kers!!!μακαρι να το εχουμε και του χρονου!!!

  • Kostas

    Το καλύτερο σύστημα νομίζω ότι το είχε η williams το 2009.

    Όπως και να έχει, εμένα που αρέσει που επιστρέφι το kers

    • Το 2009 οι μόνες ομάδες που χρησιμοποίησαν το K.E.R.S ήταν οι McLaren, Ferrari, Renualt και BMW. Και η BMW μετά από ένα σημείο δεν το χρησιμοποίούσε άλλο. Περισσότερο το χρησιμοποιούσαν οι McLaren και Ferrari.
       
      Το αποδοτικότερο κατά κοινή ομολογία ήταν της McLaren (που φυσικά το έφτιαχνε η Mercedes).

  • Kostas

    Η Williams δεν είχε ένα παράξενο σύστημα με περιστρεφόμενο πηνίο (το έβαλαν και σε μια αγωνιστική Porsche αυτό το σύστημα, δεν θυμάμαι το μοντέλο)

    Τελικά δεν το έβαλε στα μονοθέσια της;;;

    • Όχι, τελικά δεν το έβαλε στην FW31. Και του χρόνου στην FW33 θα βάλουν K.E.R.S με μπαταρίες…

  • mika

    To KERS einai enas mono paragontas. Enas allos poly shmantikos einai pws tha symperiferetai me ta nea lastixa tou xronou,alla sigoura h empeiria me to KERS makari na bohthisei thn omada tou xronou…
    Tha paiksoun ki alla to rolo tous,alla PAME GERA!!!!!!!!!!
    :-)

    • Θα φανούν από τις πρώτες δοκιμές τι θα γίνει με τα νέα ελαστικά!