Οι Αμερικανοί οδηγοί φαίνεται να προβληματίζονται, καθώς όλο και περισσότεροι κυκλικοί κόμβοι εμφανίζονται στο οδικό τους δίκτυο. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι πολύ συνηθισμένοι στους δρόμους της Αμερικής αν και σύμφωνα με τους οδηγούς, πολλοί είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν πώς να μπουν στους κόμβους και πώς πρέπει να οδηγούν μέσα σε αυτούς. (Κατά την ταπεινή μου άποψη και στην Ελλάδα οι οδηγοί μπερδεύονται …. και γίνεται ένας μικρός χαμός που και που…)

Σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times, στην πόλη Winsconsin από το 2004 και μετά έχουν εμφανιστεί 100 κυκλικοί κόμβοι, ενώ άλλοι 100 περίπου πρόκειται να τεθούν σε κυκλοφορία στην πόλη του Kansas. Παρ’όλη την δυσφορία που προκαλούν στους οδηγούς, οι κυκλικοί κόμβοι έχουν και τα πλεονεκτήματα τους!

Αρχικά μειώνεται η ταχύτητα οδήγησης και κατά συνέπεια τα ατυχήματα που συμβαίνουν είναι λιγότερο σοβαρά, ενώ η οδική κυκλοφορία παραμένει συνεχής σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις. Επίσης συνεισφέρουν και στην προστασία του περιβάλλοντος: Λιγότερες εκπομπές ρύπων καθώς είναι μειωμένο το “σταμάτημα – ξεκίνημα” κατά την διάρκεια της οδήγησης και ενεργειακή οικονομία, καθώς η λειτουργία των κόμβων δεν απαιτεί την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Μήπως τελικά μια απλή λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ελλάδος (με οικολογικά επίσης αποτελέσματα) θα ήταν η δημιουργία περισσότερων κυκλικών κόμβων; Από την άλλη όμως άποψη, οι περισσότεροι οδηγοί μπερδεύονται…. Τα συμπεράσματα δικά σας!!

[Πηγή: New York Times]

  • johnnyxp64

    δεν εχου ιδεα πολυ και νεοι και γεροι στο πως οδηγεις σε ενα κομβο οτι απλα αυτοσ που ΜΠΑΙΝΕΙ εχει προταιραιοτητα και οχι αυτος που ειναι μεσα στον κομβο!!!
     
    στον κομβο των καρφουρ Θεσσαλονικης εχουν το αναποδο εχουν ΣΤΟΠ σε αυτους που μπαινουν στον κομβο και προταιραιοτητα σε αυτους μεσα σε αυτον ΟΠΩ΅και στο ΛΟΝΔΙΝΟ! δεν ξερω γιατι μια εινια ετσι και μια γοιουβετσι αλλα σιγουρα πολυ οδηγοι ειναι στα @@ τους και απλα τρεχουν να σφυνωθουν γιατι να μην μπει ο αλλος στον κομβο μπροστα τους! λεσ και 1 αμαξι θα τους κανει τεραστια διαφορα στο χρονο αφηξεις του καφε!

    • Να ήταν και μόνο στο Λονδίνο. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης στα roundabout προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται στον κόμβο. Το οποίο είναι και το λογικό!
      Με αυτό τον τρόπο, έχει μονίμως κίνηση ο κόμβος, δεν σταματάει ποτέ.
      Σε αντίθετη περίπτωση , την δικιά μας, ο κόμβος σταματάει να κινείτε κάθε φορά που κάποιος θέλει να μπει. Σταματαει, ξανα σταματάει, και φτάνεις 2 εισόδους πριν, να είναι μπλοκαρισμένος και ο κόμβος και η είσοδοι

    • Καλημέρα παιδιά!!! Δάσαμε τροφή τώρα για να φρεσκάρουμε την μνήμη μας!!
      Παιδιά σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ  όταν μπαίνουμε σε κόμβο προτεραιότητα δίνεται σε αυτόν που κινείται μέσα στον κόμβο και πλησιάζει από δεξιά
      Σας δινω την σχετική παράγραφο στον Κ.Ο.Κ:

      Iσόπεδoι oδικoί κόμβoι και υπoχρέωση παραχώρησης πρoτεραιότητας
      Αρθρο 26. Παράγραφος 4, 5
       
      4. Στoυς κόμβoυς η πρoτεραιότητα oρίζεται με κατάλληλη σήμανση.
      5. Στoυς κόμβoυς χωρίς τέτoια σήμανση η πρoτεραιότητα ανήκει σε αυτόν
      πoυ έρχεται από τα δεξιά. Kατ’ εξαίρεση:
      α) Aυτoί πoυ κυκλoφoρoύν στoυς αυτoκινητόδρoμoυς, εθνικές οδούς και
      oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας έχoυν πρoτεραιότητα.
      β) Aυτoί πoυ εισέρχoνται σε oδό από χωματόδρoμo, μoνoπάτια, παρόδιo
      ιδιoκτησία, χώρo στάθμευσης και σταθμoύς ανεφoδιασμoύ και εξυπηρέτησης
      oφείλoυν να παραχωρoύν πρoτεραιότητα σε αυτoύς πoυ κινoύνται στην oδό.
      γ) Aυτoί πoυ εκκινoύν ή κινoύνται πρoς τα πίσω, όπoυ αυτό επιτρέπεται,
      oφείλoυν να παραχωρoύν πρoτεραιότητα.
      δ) Tα σιδηρoδρoμικά ή τρoχιoδρoμικά oχήματα έχoυν πρoτεραιότητα.
       

    • johnnyxp64

      αυτο λεμε κι εμεις “καλε” :P αλλα ειναι ισως θα πρεπει να γινεται οπως σε αλλες χωρες αυτος που ειναι στον κυκλο να εχει προτ/τα και οχι αυτος που μπαινει απο δεξια ;-)

  • johnnyxp64

    Zuratharamon: Να ήταν και μόνο στο Λονδίνο. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης στα roundabout προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται στον κόμβο. Το οποίο είναι και το λογικό!
    Με αυτό τον τρόπο, έχει μονίμως κίνηση ο κόμβος, δεν σταματάει ποτέ.
    Σε αντίθετη περίπτωση , την δικιά μας, ο κόμβος σταματάει να κινείτε κάθε φορά που κάποιος θέλει να μπει. Σταματαει, ξανα σταματάει, και φτάνεις 2 εισόδους πριν, να είναι μπλοκαρισμένος και ο κόμβος και η είσοδοι  

    ας το κανουν ετσι μαζι σου αρκει να ειναι 1 ο τροπος!

    • johnnyxp64

      ασε που γι ααυτο το λογο κοπηκα την πρωτη μου φορα στα σηματα οταν ήμουν 18! ελεγε η ερωτηση:
      το παρακατω σήμα τη σημαινει και εχει το γνωστ μπλε σημα με τα κυκλικα βελακια που εχει και η εικονα:
      1) προσοχή βρίσκεστε σε υποχρεωτική κυκλική πορεία
      2) προσοχή εισέρχεστε σε κυκλική υποχρεωτική πορεία
      3) πεδική χαρα με “γυρο γύρο όλοι” (ή κατι τετοιο)
      το πιστεύεις η οχι εγω απαντησα το 2 γιατι λεω το βλέπεις το σήμα για να σε “προειδοποίηση” πριν το συμβαν, και ο ελληνικος ΚΟΚ είχε το 1 ως σωστο!!!!! οσο και να εβριζα δεν αλλαξε κατι ξαναπληρωσα και ξαναεδωσα για να τα περασω.
       
      υ.γ δεν φθανουν τα 5λεπτα για edit! :P

  • να το μεγαλώσω;;; να το κάνω 10λεπτο;;; :P :D

  • johnnyxp64

    dose 15na se mesa ;-) min xexnas oti oti grafoume klefta apo tin ergasia einai kamia fora exoume kai doulia den prolavenoume :P

    kalo mina ki olas :P

  • Άντε το έκανα 15΄! :D