Η Mazda ανακοίνωσε σήμερα ότι ο συνολικός όγκος παραγωγής αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα έχει ξεπεράσει τις δύο εκατομμύρια μονάδες. Το πρώτο αυτοκίνητο της Mazda που ήτα εξοπλισμένο με περιστροφικό κινητήρα ήταν το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), που παρουσιάστηκε το 1967.
Έπειτα, η Mazda συνέχισε να βελτιώνει την απόδοση των περιστροφικών κινητήρων της βελτιώνοντας την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και την ανθεκτικότητα, διατηρώντας τη θέση της ως η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που παράγει μαζικά περιστροφικούς κινητήρες εδώ και πολλά χρόνια.
Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Mazda ξανάρχισε την παραγωγή αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα, για πρώτη φορά μετά από έντεκα χρόνια, αφότου ολοκλήρωσε την παραγωγή του Mazda RX-8 το 2012. Η εταιρεία θα αρχίσει να πουλά το δωδέκατο περιστροφικό αυτοκίνητο της, το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, τις επόμενες μέρες. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2023 ανάλογα με την αγορά.
Ο Takeshi Mukai, Διευθυντής και Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda, δήλωσε:
Ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ξεχωριστό μέρος της ιστορίας της Mazda και αντιπροσωπεύει το πάντα προκλητικό πνεύμα μας. Ο περιστροφικός κινητήρας αγαπήθηκε πολύ από τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε την παραγωγή και θα τον δούμε να επιστρέφει.
Θα ήθελα να επωφεληθώ αυτής της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους μας στήριξαν σε αυτό το ταξίδι, ιδίως τους πολλούς πελάτες που αγόρασαν αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα, τους οπαδούς του περιστροφικού κινητήρα μας και όλους τους επιχειρηματικούς μας συνεργάτες που συμμετείχαν στην ανάπτυξη και την παραγωγή.
Προχωρώντας προς τα εμπρός, θα συνεχίσουμε να μεταδίδουμε αυτό το προκλητικό πνεύμα, προσφέροντας ελκυστικά αυτοκίνητα που προσφέρουν στους πελάτες μας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ακόμη και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ημερομηνίες ορόσημα του περιστροφικού κινητήρα της Mazda
Ιούλιος 1961 | Τεχνική σύνδεση με την NSU και τον Felix Wankel |
Μάιος 1967 | Ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση του περιστροφικού κινητήρα και κυκλοφορεί το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S) |
Ιούλιος 1968 | Κυκλοφορεί το Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe) |
Οκτώβριος 1969 | Κυκλοφορεί το Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe) |
Μάιος 1970 | Κυκλοφορεί η σειρά Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2) |
Σεπτέμβριος 1971 | Κυκλοφορεί το Mazda Savanna (Mazda RX-3) |
Νοέμβριος 1972 | Κυκλοφορεί η σειρά Mazda Luce Rotary 2ης γενιάς (Mazda RX-4) |
Ιούνιος 1973 | Ο συνολικός όγκος παραγωγής αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τις 500.000 |
Φεβρουάριος 1974 | Κυκλοφορεί το Mazda Capella 2ης γενιάς (Mazda RX-2) |
Απρίλιος 1974 | Το Mazda Rotary Pickup (REPU) κυκλοφορεί στη Βόρεια Αμερική |
Ιούλιος 1974 | Κυκλοφορεί το Mazda Parkway Rotary 26 |
Απρίλιος 1975 | Κυκλοφορεί το Mazda Roadpacer AP |
Οκτώβριος 1975 | Κυκλοφορεί το Mazda Cosmo AP 2ης γενιάς (Mazda RX-5) |
Οκτώβριος 1977 | Κυκλοφορεί η 3η γενιά του Mazda Luce (Mazda 929L) |
Μάρτιος 1978 | Κυκλοφορεί το Mazda Savanna RX-7 1ης γενιάς (Mazda RX-7) |
Νοέμβριος 1978 | Ο συνολικός όγκος παραγωγής αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1 εκατομμύριο |
Νοέμβριος 1981 | Παρουσίαση 3ης γενιάς Mazda Cosmo και 4ης γενιάς Luce Rotary (Mazda 929) |
Οκτώβριος 1985 | Κυκλοφορεί το Mazda Savanna RX-7 2ης γενιάς (Mazda RX-7) |
Απρίλιος 1986 | Ο συνολικός όγκος παραγωγής αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1,5 εκατομμύριο |
Σεπτέμβριος 1986 | Κυκλοφορεί η 5η γενιά Mazda Luce (Mazda 929) |
Απρίλιος 1990 | Κυκλοφορεί το Mazda Cosmo 4ης γενιάς (Eunos Cosmo), εξοπλισμένο με περιστροφικό κινητήρα με τρεις ρότορες |
Ιούνιος 1991 | Το Mazda 787B κερδίζει το 59ο 24 Hours of Le Mans |
Δεκέμβριος 1991 | Κυκλοφορεί το Mazda RX-7 3ης γενιάς |
Απρίλιος 2002 | Κυκλοφορεί το τελευταίο μοντέλο περιορισμένης έκδοσης Mazda RX-7, Spirit R Series |
Απρίλιος 2003 | Κυκλοφορεί το Mazda RX-8 |
Νοέμβριος 2011 | Κυκλοφορεί το τελευταίο αυτοκίνητο ειδικής έκδοσης Mazda RX-8, Spirit R |
Ιούνιος 2012 | Η παραγωγή του Mazda RX-8 τελειώνει |
Ιούνιος 2023 | Ξεκινά η παραγωγή του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV |
Οκτώβριος 2023 | Ο συνολικός όγκος παραγωγής αυτοκινήτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τα 2 εκατομμύρια |