Το 2010 το μονοθέσιο της McLaren (MP4-25) δεν ήταν το καλύτερο του grid. Αυτό είναι κάτι που φυσικά δεν άρεσε στην βρετανική ομάδα. Έτσι, οι μηχανικοί στο εργοστάσιο της στο Woking δουλεύουν πολύ σκληρά για να επανέλθουν στην κορυφή.

Στην ομάδα υπάρχει αισιοδοξία για την πρόοδο της MP4-26. Επίσης, για ακόμα μια φορά δηλώνουν πως το νέο μονοθέσιο θα έχει καινοτόμο και επιθετική σχεδίαση, πράγμα που ελπίζουν να τους δώσει πλεονέκτημα.

Για την MP4-25 του 2010, οι Βρετανοί κινήθηκαν στο όριο των κανονισμών με το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής, το γνωστό F-Duct. Το ίδιο θα προσπαθήσουν να κάνουν και το 2011, αφού θα πιέσουν την MP4-26 στα όριά της.

Ο αρχιμηχανικός του μονοθεσίου του 2010, Tim Goss, είπε ότι η μέχρι τώρα ανάπτυξη είναι πολλά υποσχόμενη, και πιστεύει πως υπάρχει αρκετός χώρος στους κανονισμούς, ώστε οι ομάδες να ενσωματώσουν ριζοσπαστικές ιδέες στα νέας τους αυτοκίνητα.

Δείχνει πολύ καλό, είπε ο Goss. Δεν μπορούμε να πούμε και πολλά αυτή τη στιγμή, αλλά ο Doug (McKiernan, επικεφαλής των αεροδυναμιστών) και η ομάδα του έχουν κάνει σπουδαία δουλειά στη δημιουργία της αεροδυναμικής πλατφόρμας για το μονοθέσιο και αυτό είναι πολύ καλό.

Όταν ρωτήθηκε για το αν υπάρχει χώρος για περαιτέρω καινοτομίες το 2011, αφού το F-Duct έχει απαγορευθεί από τους κανονισμούς, ο Goss είπε:

Σίγουρα. Αυτό είναι καλό, και είναι ωραίο να υπάρχει χώρος στους κανονισμούς για καινοτομίες. Έτσι κερδίζονται τα πρωταθλήματα. Το F-Duct ήταν μια γκρίζα ζώνη και εμείς ερμηνεύσαμε σωστά τους κανονισμούς. Όλες οι διαμαρτυρίες πως τον Charlie (Whiting) και τη FIA δεν είχαν αποτέλεσμα. Μας άκουσαν και μας άφησαν να τρέξουμε με αυτό.

Ο Goss και ο McKiernan πήραν το βραβείο του Autosport για πρωτοπορία και καινοτομία. Ο λόγος φυσικά ήταν το F-Duct.

Ήταν πραγματικά πολύ σκληρή δουλειά, εξηγεί ο Goss. Είχαμε μια αρκετά τρελή ιδέα που έγινε πραγματικότητα και τελικά υπήρχαν άνθρωποι που πίστεψαν στους αεροδυναμιστές. Οι αεροδυναμιστές συχνά νομίζουν πως μια ιδέα είναι ηλίθια και όταν ακούν «πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε τον οδηγό για να στολάρει την πίσω αεροτομή», τότε θα υπάρξουν πολλοί που θα σε αμφισβητήσουν. Έτσι πρέπει να βάλεις στόχους από κοινού, ότι πρόκειται να γίνει πραγματικότητα, να κάνει το αυτοκίνητο ταχύτερο. Θέλουμε να δούμε τη δουλειά μας να αποδίδει. Έπρεπε να διαχωρίσουμε το κομμάτι της αεροδυναμικής και της μηχανικής και να κάνουμε τις ιδέες και τα σκίτσα πραγματικότητα.

Ο McKiernan πρόσθεσε:

Είναι εύκολο για τους αεροδυναμιστές να πάρουν μια ιδέα στην οποία θα βασιστούν, αλλά θα πρέπει να έχεις και πίστη σε όλη τη διαδρομή, γιατί εκατοντάδες χιλιάδες λίρες θα ξοδευτούν πάνω στο αυτοκίνητο.

Όταν ρωτήθηκε για το ότι οι ομάδες δεν είχαν καταλάβει την ιδέα τους, ο Tim Goss είπε:

Με εξέπληξε, γιατί νόμιζα ότι ήταν αρκετά προφανές. Νομίζω πως κάποιες από τις ομάδες και τους αεροδυναμιστές κατάλαβαν τι γινόταν, αλλά στον τύπο δεν έλεγξαν τι συνέβαινε.

Πληροφορίες λένε ότι το ρύγχος της νέας MP4-26 θα είναι λίγο πιο φαρδύ από αυτό της Toyota TF110, μονοθεσίου που σχεδίασε η Toyota για το 2010, αλλά δεν έτρεξε στους αγώνες. Επίσης, πολλοί λένε ότι το μεταξόνιο της θα είναι πιο κοντό από αυτό της MP4-25. Για να δούμε.

[Πηγή: autosport | Photo copyright: Mark Thompson/Getty Images]