Από το 2009 απαγορεύονται οι δοκιμές εξέλιξης κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν. Αυτό έγινε για να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα έξοδα των ομάδων. Τώρα, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ρίχνει στο τραπέζι την ιδέα της επιστροφής των δοκιμών, αλλά φαίνεται πως οι ομάδες την απορρίπτουν!

Ο Γάλλος θέλει να σταματήσει η απαγόρευση από το 2012, και σκοπεύει να συζητήσει το θέμα με τις ομάδες πριν από το Grand Prix της Ευρώπης, στις 24-26 Ιουνίου. Ας διαβάσουμε μερικά σχόλια των ομάδων, για να καταλάβουμε ποια είναι η θέση τους.

Ο Christian Horner, αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, δήλωσε:

Νομίζω ότι η ισορροπία που έχουμε είναι σωστή. Ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω την Παρασκευή, ή να έχουμε λίγα περισσότερα σετ ελαστικών, πράγμα που θα ενθαρρύνει τις ομάδες να δουλεύουν με πιο νεαρούς οδηγούς. Το πρόβλημα με τις δοκιμές είναι ότι μόλις το επαναφέρουν, θα επαναφέρουν τις δοκιμές των ομάδων και το κόστος θα αυξηθεί.

Μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες που έχουμε δει, είναι η μείωση των δοκιμών, έτσι νομίζω ότι η ισορροπία που έχουμε με τις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν και οι δοκιμές με τους νέους οδηγούς στο τέλος της χρονιάς είναι σωστή και είναι οικονομικά επωφελής όχι μόνο για τις μεγάλες ομάδες, αλλά και για τις μικρές.

Ο Martin Whitmarsh, πρόεδρος της McLaren και της FOTA, είναι, επίσης, αντίθετος με την επιστροφή των δοκιμών.

Πολλές ομάδες θα ήθελαν περισσότερες δοκιμές, αλλά πρέπει να σεβαστούμε και τις μικρότερες ομάδες. Πρέπει να περιορίσουμε το κόστος. Αν οι μεγαλύτερες ομάδες ξεκινήσουν τις δοκιμές θα είναι εις βάρος των μικρών ομάδων, και αυτό δεν θα είναι καλό για το άθλημα.

Από την άλλη, ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, υποστηρίζει πως οι δοκιμές θα πρέπει να επιστρέψουν.

Δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε δοκιμές, να προπονηθούμε. Η Formula 1 είναι μόνο ένα επαγγελματικό άθλημα στον κόσμο, όπου δεν μπορείς να προπονηθείς ή να κάνεις δοκιμές.

Εσύ τι λες, πρέπει επανέλθουν οι δοκιμές;

[Πηγή: autosport | Photo copyright: AP Photo/Fernando Hernandez]

  • VanPerse(Βαγγέλης)

    Κατα τη γνωμη μου οχι δεν πρεπει να επανελθουν…

  • an0nymouS

    χαχα.. ξέρουν τι τους περιμένει αν επιστρέψουν οι δοκιμές και το όνομα ακούει Ferrari! ..todt έλα αγόρι μου, επανέφερε και τους v10 η έστω την εξέλιξη του κινητήρα :)

  • gazokiller

    ασυζητητί ναι…
    η απαγόρευση των δοκιμών ήταν ένα μετρο καθαρά για να βλάψουν τη Ferrari…βλέπετε δεν έχουν όλοι την δυνατότητα απο το σχεδιασμό-την παραγωγή μεχρι το τεστάρισμα ενος στοιχείου του μονοθεσιου να το κάνουν χωρίς να μετακινηθούν…γι’αυτο υπάρχει το Fiorano…
    αντε μην αρχίσω να λέω διάφορα άλλα…
    όλοι τις θέλουν τις δοκιμες…κ αυτα που λεει ο Horner ειναι στάχτη στα μάτια…
    ξέρετε τι καινοτόμα πράγματα θα έφερναν όλοι αν ειχαν τη δυνατότητα να τα τεστάρουν…
    κ μη μου πείτε ότι μπορουν να το κάνουν τις παρασκευές…
    γιατι τι να προλάβουν να κανουν…?????

  • dimitris

    kata th gnwmh mou prepei na xanaepitrapoun oi dokimes alla kai ta perissotera set elastikwn na dinontai stis omades gia dokimes kata ta agwnistika trihmera.Akoma kalhtera 8a htan na dinontai stis mikres omades 2-3 set extra elastika kai na einai plhrws eleu8eres oi dokimes,etsi dn 8a menei kanenas poly ektos synagwnismou

  • συμφωνώ με τον gazokiller, και εγώ θα ήθελα να επιστρέψουν!

  • mika

    An kai einai outopiko na symfwnhsw me to Montezemolo,entoutois exei dikio..Den ginetai na katebaineis se ena agwna toswn ekatomyriwn xwris proponhsh, ayto einai logiko..
    To swsto einai na epitrapoun,alla me metro..Na xwrisoun th sezon se 2 h 3 merh kai na symfwnsoun na kanoun apo 2 meres dokimes th fora..Me elegxo,kai me metro..Oxi epeidh h Ferrari exei Fiorano,na dokimazei ekei opote thelei…
    Oloi mazi, se prokathorismenes meres..Etsi tha htan fair se mikroteres omades pou den exoun lefta.Den nomizw pws oute aytes den tha hthelan na testaroun gia na ksefygoun apo to pato kai na trabhksoun xorhgous..
    ;-)

    • gazokiller

      γιατι είναι ούτοπικό να συμφωνησεις με τον πρόεδρο?????

    • mika

      Giati den ton sympathw,einai fanfaras,megalomanhs,epideiksiomanhs,kwlotoumpas analogws ti ton boleyei ki alla myria pou adynatw na analysw twra…

  • an0nymouS

    αυτό είναι και το μεγάλο όπλο της ferrari.. η πίστα είναι δίπλα στο εργοστάσιο, έβγαλες αναβάθμιση; ..αμέσως στην πίστα για να το τεστάρεις ;)

    • mika

      Akribws..Ayto to opote na nai,oti na nai,to testaroume amesws opote theloume,dhmiourghse oles aytes tis gkrinies,to xwro spatalhs ekatomyriwn, thn enantiwsh twn ypoloipwn kai telika thn apagoreysh twn dokimwn…

    • και η αεροδυναμική σύραγγα 1:1 που έχει! που κάποτε δούλευε 24/24

    • gazokiller

      κ με το να κόβεις το πλεονέκτημα μιας εταιρίας για το “καλό” του αθλήματος(μη χέσω) είναι δίκαιο…???
      βγάλτε την Ferrari απο την F1 γιατι έχει όλες τις υποδομές για να πρωταγωνιστεί…
      κ μη μου πειτε που ειναι τώρα κ δε πρωταγωνιστει…γιατι όλοι την φοβούνται…όσες βλακίες κ αν κανει…είναι απο τις πιο υπολογίσιμες ομάδες…