Δεν μπορείς να πεις, παράπονο για το θέαμα δεν έχουμε στους 4 πρώτους αγώνες. Όσο περνάνε οι αγώνες, τόσο περισσότερα προσπεράσματα βλέπουν τα ματάκια μας. Μάλιστα, στον προηγούμενο αγώνα, στην Κωνσταντινούπολη, σύμφωνα με την φινλανδική εφημερίδα Turun Sanomat, σημειώθηκαν 79 προσπεράσματα, πράγμα που σπάει ένα ρεκόρ που κρατάει από το 1983 και τον αγώνα στο Long Beach, εκεί όπου οι John Watson και Niki Lauda ξεκίνησαν 22ος και 23ος και έκαναν το 1-2 για τη McLaren!

Η κινούμενη πίσω πτέρυγα, το γνωστό DRS (Drag Reduction System), η φθορά των ελαστικών της Pirelli, αλλά και το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας, το λεγόμενο KERS (Kinetic Energy Recovery System) έχουν αυξήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον αριθμό των προσπερασμάτων, με αποτέλεσμα στους 4 πρώτους αγώνες να πραγματοποιηθούν πάνω από 220 προσπεράσεις, σχεδόν τις μισές απ’ ότι έγιναν στους 19 αγώνες του 2010!

Φυσικά, κάποιοι πιστεύουν ότι τα προσπεράσματα έχουν γίνει υπερβολικά εύκολα. Ο Timo Glock επισημαίνει πως η ζώνη προσπεράσματος μπορούσε να είναι μικρότερη στην Κωνσταντινούπολη.

Όταν φτάνεις 1 δευτερόλεπτο πίσω από ένα μονοθέσιο (στο σημείο ανίχνευσης για να μπορέσεις να ενεργοποιήσεις την πτέρυγα), οι πιθανότητες για προσπέρασμα είναι πολύ μεγάλες. Στην Κωνσταντινούπολη ήταν σχεδόν σίγουρο.

Ίσως να ήταν λίγο πιο συναρπαστικό, αν η ζώνη στην οποία μπορούσες να χρησιμοποιήσεις την πτέρυγα ήταν λίγο μικρότερη.

Ο Mike Gascoyne, τεχνικός διευθυντής της Lotus, λέει γκρινιάρηδες όσους κάνουν παράπονα για τον μεγάλο αριθμό των προσπερασμάτων.

Υπάρχουν παράπονα για πάρα πολλά προσπεράσματα, το οποίο είναι εξαιρετικό να το ακούς. Δεν μπορείς να ικανοποιείς όλους τους ανθρώπους συνεχώς, αλλά είμαστε εδώ για να τρέχουμε και κυρίως είχαμε κάποιους φοβερούς αγώνες.

[Πηγή: GMM | Photo copyright: Red Bull Racing/Paul Gilham/Getty Images]

  • Δεν είχαμε προσπεράσματα τρωγόμασταν, έχουμε πολλά προσπεράσματα πάλι τρωγόμαστε. Μια χαρά είναι φέτος

    • einai akrivws auto pou leei o phaethon, ab…
      To 8ema einai na vlepoume 8eama k prosperasmata alla logw odigikis ikanotitas, logw kapoiou la8ous, logw kapoiou riskou sto frenarisma k.a….
      Den eimaste treloi na min 8eloume 8eama, alla 8eloume k ousia mazi…
      Pantws, sigoura einai kalutera etsi se sxesi me prin liga xronia pou vlepame elaxista….

  • Phaethon

    Το θέμα είναι ότι πολλά από τα προσπεράσματα είναι τεχνητά…
     
    Αν και νομίζω ότι οδηγοί έχουν δηλώσει ότι λόγω ελαστικών γίνονται τα περισσότερα..
    Οπότε ίσως να δοκιμάσουν χωρίς DRS για να δούμε αν έχει διαφορά.

  • Καθίστε ρε παιδιά, βρήκανε φέτος έναν τρόπο να έχουμε επιτέλους προσπεράσματα και μάλιστα πολλά σε κάθε αγώνα!

    Οκ δεν λέω ότι όλα είναι λόγω οδηγικής ικανότητας, αλλά οκ. θέαμα έχουμε. Γιατί γκρινιάζετε;;; Εποχές του παρελθόντος δεν πρόκειται να δούμε θέλουμε δεν θέλουμε για διάφορους λόγους (κινητήρες, αεροδυναμική, κιβωτια κτλ)

  • Cosmas

    Σύφωνα με το επίσημο ιστορικό του αγώνα έγιναν 82 προσπεράσεις, ανεπίσημα γίνανε πάνω απο 113 . Η διαφορά αυτή προκύπτει επειδή στον ίδιο γύρο κάποιοι προσπέρασαν και μετά ξαναχάσανε μια θέση (σύμφωνα με το Auto Motor und Sport) ενώ τα επίσημα μετράνε τις αλλαγές που γίνονται απο γύρο σε γύρο.  Όπως και να έχει, παραείναι πολλές

  • mika

    Mia xara einai ta prosperasmata…Ki egw pisteyws einai pws o kyrios logos den einai to DRS,alla ta lastixa,ki idiws ta ypotithemena sklhra pou meta apo 10-15 gyrous einai fetes…..
    ;-)
    Ekei einai to paixnidi…