Η Mazda Motor Corporation ανακοίνωσε σήμερα ότι κατασκεύασε 3 εκατ. Mazda3. Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι μέσα σε 7 χρόνια και 10 μήνες κατάφεραν και πέτυχαν το νούμερο αυτό κάνοντας έτσι το Mazda3 το πιο γρήγορο σε πωλήσεις μοντέλο από την τωρινή γκάμα της. Η πρώτη γενιά του Mazda3 παρουσιάστηκε το 2003 ενώ το 2008 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του ενώ φέτος παρουσιάστηκε και η facelift έκδοση της δεύτερης γενιάς.

Το 3.000.000στο Mazda3 κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Hofu και ήταν ένα 5-πορτο hatchback για την Ιαπωνική αγορά που φορούσε τον 2.0-λιτρο κινητήρα MZR ο οποίος διαθέτει το σύστημα i-stop, το μοναδικό σύστημα ρελαντί της Mazda. H παραγωγή του Mazda3 γίνεται σε 3 εργοστάσια συνολικά. Στο Hofu στην πόλη Yamaguchi της Ιαπωνίας, στο CFMA (Changan Ford Mazda Automobile) που βρίσκεται στην πόλη Nanjing της Κίνας αλλά και στο AutoAlliance AAT στην Ταϊλάνδη και πωλείται σε περισσότερες από 90 χώρες παγκοσμίως. Δηλώσεις των ανθρώπων της Μαzda στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Mazda]

Δελτίο Τύπου

Mazda3 Global Production Reaches Three Million Units

– Seven years and ten months after production of original Mazda3 commenced in June 2003 –

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced that cumulative production of the Mazda3 (known in Japan as the Mazda Axela) reached three million units*1 on April 26, 2011. This milestone was achieved in just seven years and ten months since production of the first-generation model commenced, making the Mazda3 the fastest-selling model in Mazda’s current lineup of passenger vehicles. The Mazda3 is a true global model; it is produced in three locations – Mazda’s Hofu Plant in Yamaguchi, Japan, the Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) plant in Nanjing, China, and AutoAlliance (Thailand) (AAT) – and sold in approximately 90 countries and regions*2. The three-millionth Mazda3 was produced at the Hofu Plant. It is a Japanese-specification five-door hatchback with Mazda’s MZR-2.0L engine and i-stop, Mazda’s unique idling stop system.

Mazda’s senior managing executive officer in charge of R&D, Hirotaka Kanazawa, said, “The Mazda3 embodies all three elements of Mazda’s DNA: Distinctive Design, Exceptional Functionality, and Responsive Handling and Driving Performance. Its sustained global success has seen it grow into Mazda’s mainstay model, and it now comprises a third of all Mazda vehicle sales. Ever since the first-generation Mazda3 appeared on the market, it has evolved to stay relevant despite the major changes in the automobile industry. As well as carrying forward and strengthening Mazda’s brand DNA, it has evolved exceptional environmental and safety performance. As we celebrate reaching three million units, I would like to thank the millions of Mazda3 customers for their support and reaffirm Mazda’s commitment to delivering outstanding environmental and safety performance balanced with driving pleasure that goes beyond your expectations.”

  • Σταθερή αξία το Mazda3! Έχω το καινούργιο ΜPS.

    • Mika

      Wraio amaksi!!
      Prepei na eiste ligoi Stefane kai na gnwrizeste metaksy sas ee??
      :lol:

  • Στέφανε από κατανάλωση πως πάει;;;

  • Mika δεν ξέρω πόσοι είναι εγώ έχω γνωρίσει 10 μέσω ίντερνετ.
    autoblogger είναι ανάλογα πως θα το χειρίζεσαι στον δρόμο, εγώ στο δικό μου όσο καιρό το έχω κινούμαι πάνω κάτω στα 9 λίτρα/100 χλμ.

  • στεφανε να το χαιρεσαι… πολυ θα ηθελα να εχω ενα…!!! αλλα….. ας οψεται το κοστος!!!

  • Ευχαριστώ φίλε, ναι η αλήθεια είναι πως είναι λίγο ακριβό, έγω έκανα οικονομίες από τότε που βγήκε το πρώτο 3mps αλλά τελικά πήρα την τωρινή έκδοση.