Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 34 βραβεία κέρδισε συνολικά η VW στα βραβεία “Lions” κατά την διάρκεια του 58ου διεθνές φεστιβάλ δημιουργικότητας στις Κάννες. Οι Γερμανοί πήρανε 8 χρυσά, 14 ασημένια και 11 χάλκινα βραβεία ενώ κέρδισε και το βραβείο “Titanium Lion” για την καμπάνια “Think Blue”.


Αναμφισβήτητα η διαφήμιση που έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η “The Force” η διαφήμιση που έβγαλε η VW Αμερικής για το νέο Passat US, κατά την διάρκεια του τελικού του φετινού SuperBowl. Μόνο από το επίσημο κανάλι της Volkswagen, (έχει ανέβει σε πολλά κανάλια ακόμη) το έχουνε δει περισσότερες από 40.500.000 φορές μέσα σε 5 μήνες που είναι ανεβασμένο. Η “The Force” απέσπασε συνολικά 2 χρυσά και ένα χάλκινο βραβείο.

Ο επικεφαλής του τμήματος Marketing της Volkswagen, Luca de Meo, δήλωσε:

Πρόκειται για μια απίστευτη επιτυχία και είμαστε πολύ υπερήφανοι για τα βραβεία αυτά, αφού έτσι αναγνωρίζεται το έργο μας. Τα 24 βραβεία “Lions” είναι το άμεσο αποτέλεσμα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας της VW σε όλους τους τομείς.

 

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

Volkswagen scoops up creative advertising awards in Cannes

  • Brand honored with total of 34 “Lions”
  • “The Force” TV ad for the Passat wins three prizes

Cannes/Wolfsburg, 05 July 2011 – Volkswagen scooped up the awards at the world’s most prestigious creative advertising festival, the 58th “International Festival of Creativity” in Cannes: Europe’s largest automaker came away with a total of 34 of the coveted “Lions” in Gold, Silver and Bronze – more than ever before. Volkswagen won a “Titanium Lion” for the campaign on the “Think Blue.” environmental and sustainability initiative. “The Force”, the extremely successful TV ad for the Passat, won three awards alone – two Gold and one Bronze. “This is an incredible success and we are very proud of it because the awards acknowledge our work. These 34 ‘Lions’ are the direct result of our commitment to innovation and creativity in all fields,” Luca de Meo, Head of Group Marketing and Head of Marketing at Volkswagen Passenger Cars, said.

In addition to the “Titanium Lion”, a total of eight “Golden Lions” and 14 awards in Silver went to Volkswagen. The advertising experts honored the automaker with eleven “Bronze Lions”. Volkswagen’s creative work all over the world was acknowledged. Campaigns from the USA, Australia and New Zealand were honored, as were those from Germany, Netherlands, Sweden, Norway, England, China, Argentina and Brazil. De Meo commented: “This shows Volkswagen enjoys global success and sets very high standards. That can, of course, only happen with strong partners, so my thanks go to all the agencies who have done a brilliant job in realizing our ideas.”

Particularly outstanding campaigns were the “The Speed Camera Lottery” from Sweden about the Volkswagen “Think Blue.” initiative, which won the “Titanium Lion” awarded for the first time this year, and “The Force”, a TV ad for the Passat created in the USA. The film starring the mini Darth Vader, which has already been viewed over 40 million times on YouTube, won two Gold and one Bronze Lion in three categories.

  • ooo

    to autokinho dn mou aresei h diafhmish omws pl wraia…

  • APOSTOLOSK

    KΑΛΑ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΣΑ ΑΜΑΞΙΑ..??!
    ΕΛΕΟΣ!

  • babinos1983

    kai i green peace den pa na koroidevei kai na kanei ton polemo tis stin VW!!!!!! afti saronei ta vraveia!!!!!  :-)

  • runner

    η think blue ειναι πολυ εξυπνη και πρωτοτυπη,οι αλλες δυο τιποτα το ιδιαιτερο,ειδικα αυτη με το παιδακι ειναι παραλλαγη παλι απο το προηγουμενο passat με το παιδακι που ελεγε “φως ανοιξε”

  • antonyhop

    Η καλυτερη διαφημιση της vw είναι αυτή