Πρώτος στον κόσμο έμαθες ότι οι turbo κινητήρες θα αναβληθούν για το 2014, 3.5 μήνες πριν να είναι 100% επίσημο. Ωστόσο, εκτός από τους V6 υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, θα υπάρξουν κι άλλες αλλαγές στους κανονισμούς. Μεταξύ άλλων, τα κιβώτια θα έχουν 8 σχέσεις, η ισχύς των συστημάτων ανάκτησης ενέργειας θα διπλασιαστεί, αλλά, αν θέλεις να διαβάσεις μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές, μπορείς να ρίξεις μια ματιά στα παρακάτω.

Κινητήρες

  • Οι κινητήριες μονάδες θα είναι turbo 1.600 κ.εκ και θα διαθέτουν 6 κυλίνδρους διάταξης “V”, με γωνία στις 90° και με διάμετρο που δεν πρέπει να ξεπερνά τα 80mm (+/- 0.1mm).
  • Το μέγιστο όριο στροφών θα είναι οι 15.000 σ.α.λ.
  • Το βάρος του κινητήρα δε θα πρέπει να είναι κάτω από 155 κιλά.
  • Η ροή του καυσίμου θα είναι καθορισμένη στα 100 κιλά/αγώνα.
  • Επιπλέον, θα υπάρχει εσωτερική μίζα, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί μόνος του τον κινητήρα, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο σβήσει.

Κιβώτιο ταχυτήτων

  • Τα κιβώτια ταχυτήτων θα έχουν 8 και όχι 7 σχέσεις.
  • Από την αρχή της σεζόν, οι ομάδες θα κληθούν να επιλέξουν από την έναρξη της σεζόν μόνο μία κλιμάκωση, και θα μπορούν να την αλλάξουν μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια της σεζόν! Φέτος, οι ομάδες έχουν 30 διαθέσιμες κλιμακώσεις και επιλέγουν όποια ταιριάζει, ανάλογα με την πίστα. Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει πονοκεφάλους, καθώς υπάρχουν πίστες όπου η κλιμάκωση βρίσκεται στα άκρα, όπως στη Monza, που επιλέγεται πολύ μακριά κλιμάκωση και στο Μονακό που επιλέγεται πολύ κοντή, καθώς η τελική ταχύτητα με δυσκολία αγγίζει τα 300 Km/h.

Συστήματα Ανάκτησης Ενέργειας (ERS)

  • Η ισχύς τους θα διπλασιαστεί στα 120 KW, δηλαδή 160,9 ίππους, και ο οδηγός θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί για 33.3 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, από τα 6,68 που είναι σήμερα.
  • Από τη στιγμή που το μονοθέσιο θα μπαίνει στο pit lane, ο μόνος κινητήρας που θα λειτουργεί θα είναι ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς ο κανονικός κινητήρας θα σβήνει αυτόματα.
  • Το βάρος της μονάδας θα είναι μεταξύ 20 και 25 κιλών.

Εμπρός πτέρυγες

  • Το πλάτος της εμπρός πτέρυγας θα μειωθεί κατά 150mm. Αυτό σημαίνει ότι από τα 1800mm που είναι σήμερα, θα πέσουν στα 1650mm, δηλαδή θα επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2008.

Βάρος μονοθεσίου

  • Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου δε θα πρέπει να είναι κάτω από 660 κιλά, από τα 640 που είναι σήμερα.

Όλους τους νέους κανονισμούς μπορείς να τους διαβάσεις από στο επίσημο PDF εδώ.

[Πηγή: FIA | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images, roomman @ Flickr]

  • dr

    Θα επιρρεαστεί πολύ ο ήχος από τους τουρμπο-κινητήρες?

  • LJ

    Αυτο με το γραναζωμα γτ το κανουν?Καθε πιστα εχει ιδιαιτεροτητες.

    • Προφανώς για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον! Θα γίνεται κουβέντα, να ξέρεις… Δεν ξέρω από τους άλλους, από μένα, πάντως, σίγουρα!!! Αν είμαι καλά και γράφω ακόμα στο AutoBlog!! :D

    • LJ

      H F1 ειναι τη απολυτη προκληση για καθε μηχανικο του χωρου. Ποια το challenge πλεον(σε αυτο τον τομεα) αν το γραναζωμα ειναι συνεχεια το ιδιο και το αλλαξουν μονο για καμια Monza? Και μετα την Monza να πανε στην Σιγκαπουρη με τοσο μακρι φραναζωμα γτ?Για να σπασουν μοτερ κ κιβωτια??

      Γιωργο δεν την καταλαβαινω αυτη την αποφαση… 

    • Όχι, δε θα σπάνε μοτέρ, απλά θα επιλέγουμε μια κλιμάκωση με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, την οποία θα πιάνουν σε μια-δυο πίστες με παρόμοια τελική. Μην ξεχνάς ότι θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν μία φορά μέσα στη χρονιά κλιμάκωση, επιλέγοντας κάποια άλλη. Θα έχουν ενδιαφέρον οι στρατηγικές που θα επιλέξουν οι ομάδες!!

  • hellboy

    θα εχει πλακα να ακους στα κατεβασματα το τσουφφφφφφ,τσουφφφφφφφφφφφ,σαν wrc!!!!!!!!!!!!!!και στα ανεβαζματα το αντιστιχο τσιτομα του τουρμπο!!!!!!εχουν να σπασουν τουρμπινες!!!!!!!!!!!!πανε να κερδισουν κοσμο με αυτες τις “ανοητες” κινησεις κανουν ρεσταρτ την f1 οπως το 1980..αντε μονο τα σλικ μεινανε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Achilleas

    Με ξενερώνει το γεγονός οτι η F1 γίνεται σταδιακά ενας αγώνας της Greanpeace. Γιατί τα παλικάρακια δεν δίνουν μια αναλογία kg/ps, στάνταρτ διαστάσεις μονοθεσίου, μέγιστες τιμές άντωσης και ας και ας κάνουν οι μηχανικόί των ομάδων οοοοοοοοτι θέλουν, να δούμε turbo  και ατμόσφαιρες μαζί στην F1.Ουτοπικά σενάρια κάνω μάλλον μου λείπουν αυτά τα περίεργα “κέρατα” των McLaren και οι εκπληκτικοί V10 γενικά αυτή η τρέλα που είχε η F1. Τι να κάνουμε όμώς, εγώ έχω εμπιστοσύνη στους μηχικούς και θέλω να πιστεύω οτι θα είναι ωραία και το 2014.Αυτά είχα να πω :P

  • Mika

    Hlektrokinhta mesa sta pits….Se ligo tha einai thlekateythinomena apo th taratsa twn pits,wste na mh peftoun panw stous mhxanikous….
    :lol:
    Kai sxedon h h idia klimakwsh s olh th sezon..Ayto ki an einai fail..Apla gia na exoume na kanoume koubenta..Th mia htan ta lastixa,thn allh oi diffusers,thn allh oi eksatmiseis….Twra tha leme pws exei pleonekthma aytos pou ekana ta kalytera simulations kai dialekse thn kalyterh overall mesh lysh sta kibwtia..Den m aresei ayto..Kai tha kanei kai tous pilotous anhmporous na antidrasoun se piesh gia prosperasma,an den exoun ta mesa gia kati kalytero..
    Dystyxws,h F1, paei na ginei eniaio…
    Eyxomai kai elpizw, kai me tous neous kinhthres na blepoume kalous agwnes…