Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα την νέα version της αγωνιστικής 911 GT3 R για το 2012. Η ιπποδύναμη του 4.0 λίτρων 6-κύλινδρου κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 20 άλογα, αποδίδοντας πλέον 500, χάρη στη νέα εξάτμιση. Συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο αυτόματο σειριακό κιβώτιο, με νέα ηλεκτρονικά και paddles στο τιμόνι.

Επιπλέον διαθέτει αυτόματο γκάζι ώστε να μην χάνεται ούτε 1 χλμ κατά τις αλλαγές και να μην βγαίνει ποτέ εκτός του σωστού φάσματος περιστροφής ο κινητήρας. Τέλος τοποθετήθηκε μαλακότερη αντιστρεπτική στον μπροστά άξονα ώστε να μειωθεί η υποστροφή, και επαναπρογραμματισμένα traction control και ABS. Οι πρώτες παραδώσεις θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2011 με κόστος €304.500 χωρίς ΦΠΑ. Επίσης και τα αυτοκίνητα του 2011 μπορούν να αναβαθμιστούν σε 2012-Spec με κόστος €43.100.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Porsche 911 GT3 R: Race car for customer sport now with even better driveability

Stuttgart. Amongst racing customers all over the world, the Porsche 911 GT3 R is extremely popular for its forgiving handling and basic speed. And it is exactly in this direction that the improvements for the 2012 model year have been targeted. The engine output has increased by 20 hp to now deliver 500 hp (368 kW). Paddle-shifts on the steering wheel ensure gear changes are even quicker and simpler, making it easier for pilots to concentrate on braking. Moreover, the transmission electronics, featuring an automatic throttle blip control, make it almost impossible to miss a gear and over-rev the engine. A softer anti-roll bar on the front axle reduces understeer.

The power increase of the four-litre, six-cylinder flat engine in the rear was achieved through optimisation of the intake system. The gearing of the sequential six-speed dog-type gearbox was adapted to the higher maximum output. In order to bring the power to the tarmac safely and to assist race drivers, the 911 GT3 R has featured a sophisticated ex-works traction control since the 2010 model year. An efficient race-ABS assists braking.

The new Porsche 911 GT3 R will be delivered to teams around the world from November 2011. The vehicle costs 304,500 Euro plus the value added tax of respective countries. The Porsche 911 GT3 R from the 2010 and 2011 model years can be upgraded to the 2012-spec. An upgrade kit is available from Porsche Motorsport for 43,100 Euro.

The 911 GT3 R represents the mid-range of Porsche’s customer racing vehicles. The 911 GT3 Cup, as the top-selling race car in the world, serves as the basis. Ranking above the 911 GT3 R is the 911 GT3 RSR, built for GT2 racing, which competes in series like the American Le Mans Series, the Le Mans Series and at the Le Mans 24 hour race.

  • Κώστας

    βλεπετε Ιαπωνες για να μαθενετε πως γινεται

    • hellboy

      ουαου!ενα αυτοκινητο που ΔΕΝ βγενει στους δρομους!καθαρα αγωνιστικο!!!!!!!ρε φιλε εχεις δει καθολου ιαπωνικο τουρισμου?τα καλυτερα αυτοκινητα βγαζουν και επιμενεις.τουλαχιστον τα μισα απο εκει ειναι και street legal….

  • Κώστας

    γιατι ειπα εγω οτι βγαινει στους δρομους?σαφως και ειναι αγωνιστικο αν και εχει και πολιτικη εκδοση,ειναι η RS 4.0.απλα αναφερομαι στην υποτιθεμενη αγωνιστικη “καριερα”του gtr,η οποια ειναι ανυπαρκτη,για αυτο λεω να παρουνε κανενα μαθημα μπας και δουνε καμμια θεση στο βαθρο μεσα στην επομενη πενταετια…..

  • MrProudGreek

    Γουσταρωωωωωωωωω!