Τι και αν είναι ουσιαστικά έτοιμα; Τα τούνελ στα Τέμπη παραμένουν κλειστά αφού για να ολοκληρωθεί το έργο χρειάζονται χρήματα, αλλά από το τέλος Μαΐου, οι τράπεζες έχουνε παγώσει την χρηματοδότηση του έργου επειδή δεν το θεωρούν βιώσιμο και κανείς δεν ξέρει το πότε και το αν θα ξεκινήσουν οι εργασίες στη κοιλάδα των Τεμπών.

Υπεύθυνη για το έργο είναι η εταιρία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ” η οποία από την μεριά της έχει καταθέσει την δική της πρόταση τον περασμένο Ιούλιο ώστε να αποδείξει ότι το έργο μπορεί να είναι βιώσιμο. Η εταιρία έχει αναλάβει τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση για 30 χρόνια του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα Τέμπη.

Η υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρίας, Ειρήνη Ζαβρίδου σε συνέντευξη της στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος αναφέρει ότι η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, σταμάτησε το Νοέμβριο του 2010 και ότι οι εργασίες που εκτελούνταν μέχρι το τέλος του περασμένου Μαΐου γίνονταν με χρήματα του παραχωρησιούχου.

Επίσης αναφέρει ότι οι τράπεζες δεν θεωρούν το έργο βιώσιμο για τον λόγο ότι η υπάρχει δραματική μείωση της κυκλοφορίας, λόγω της αύξησης στην τιμή της βενζίνης και της οικονομικής κρίσης, ενώ και το 30% των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν το δρόμο δεν πληρώνουν διόδια. Από την μεριά του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης δηλώνει αισιόδοξος για το έργο αφού πιστεύει ότι μέσα στον Οκτώβριο το θέμα θα λυθεί.

Το έργο αποτελεί μέρος του αυτοκινητόδρομου 230 χλμ. (Ράχες – Κλειδί) και διαθέτει 3 δίδυμες σήραγγες όπου ανάμεσα τους υπάρχει και μια μήκους 6 χλμ, της οποίας η διάνοιξη έχει ολοκληρωθεί από τον Μάιο, και είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Η είσοδος στις σήραγγες θα γίνεται μετά τον κόμβο του Ευαγγελισμού (για κάποιον που έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα) και η έξοδος πριν από τον κόμβο της Ραψάνης. Κάποιος που θα μπαίνει στις σήραγγες, δε θα βλέπει ούτε τα Τέμπη, ούτε τον Πλαταμώνα. Thanks for the tip, Μπάμπη.

[Πηγή: Αγγελιοφόρος]