Το ημερολόγιο έγραφε 2008 όταν η ινδική Tata είχε ανακοινώσει ότι θα βγάλει στην αγορά το φθηνότερο αυτοκίνητο του κόσμου, το Nano, το οποίο στην Ινδία πωλείται έναντι 1.450 ευρώ και στόχος της ήταν να κατακλήσει την αγορά. Οι σχεδιασμοί στα χαρτιά είναι πάντα πολύ καλοί, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα διαφέρει αρκετά.

Σχεδόν 3 χρόνια μετά, το Nano δεν έχει πιάσει ακόμη τον στόχο που είχε θέσει η Tata, να πουλά δηλαδή 20.000 με 25.000 μονάδες μηνιαίως. Τον περασμένο Αύγουστο η Tata παρέδωσε μόλις 1.200 Nano ενώ μέσα σε ένα χρόνο έχει καταφέρει να πουλήσει 129.000 μονάδες, με τον αρχικό στόχο να ήταν στις 250.000.

Σύμφωνα με το Foreign Policy, το μεγάλο πλεονέκτημα του Nano, η τιμή του, είναι συνάμα και το μεγαλύτερο μειονέκτημα του, αφού ο κόσμος, ακόμη και στις αναπτυσσόμενες αγορές, δεν έχει συμφιλιωθεί ακόμη με την ιδέα ότι μπορεί ένα τόσο φθηνό αυτοκίνητο να είναι συνάμα και ασφαλές.

Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα προβλήματα που έχει η Tata με τις κατά τόπους αντιπροσωπείες, ενώ αρνητική εντύπωση έκανε το περιστατικό με το καμμένο Nano. H Tata δηλώνει ότι έχει λύσει τα προβλήματα αυτά, και μέσω μιας νέας διαφημιστικής καμπάνιας, ευελπιστεί να αυξήσει τις πωλήσεις του Nano. Τέλος, η Tata αναφέρει ότι σε έρευνα που έκανε στους ιδιοκτήτες των Nano, το 90% δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένοι από το αυτοκίνητο.

Να σου θυμίσω ότι το αυτοκίνητο φορά έναν δικύλινδρο κινητήρα 624 κ.εκ. απόδοσης 33 ίππων, που συνδιάζει με ένα τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Nano ήταν να έρθει και στην Ευρώπη με την έκδοση Nano Europe, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η εμπορική του πορεία. Εσυ πως βλέπεις την πορεία της εταιρίας και του μοντέλου στο μέλον;

[Πηγή: ForeignPolicy]