Το ημερολόγιο έγραφε 2008 όταν η ινδική Tata είχε ανακοινώσει ότι θα βγάλει στην αγορά το φθηνότερο αυτοκίνητο του κόσμου, το Nano, το οποίο στην Ινδία πωλείται έναντι 1.450 ευρώ και στόχος της ήταν να κατακλήσει την αγορά. Οι σχεδιασμοί στα χαρτιά είναι πάντα πολύ καλοί, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα διαφέρει αρκετά.

Σχεδόν 3 χρόνια μετά, το Nano δεν έχει πιάσει ακόμη τον στόχο που είχε θέσει η Tata, να πουλά δηλαδή 20.000 με 25.000 μονάδες μηνιαίως. Τον περασμένο Αύγουστο η Tata παρέδωσε μόλις 1.200 Nano ενώ μέσα σε ένα χρόνο έχει καταφέρει να πουλήσει 129.000 μονάδες, με τον αρχικό στόχο να ήταν στις 250.000.

Σύμφωνα με το Foreign Policy, το μεγάλο πλεονέκτημα του Nano, η τιμή του, είναι συνάμα και το μεγαλύτερο μειονέκτημα του, αφού ο κόσμος, ακόμη και στις αναπτυσσόμενες αγορές, δεν έχει συμφιλιωθεί ακόμη με την ιδέα ότι μπορεί ένα τόσο φθηνό αυτοκίνητο να είναι συνάμα και ασφαλές.

Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα προβλήματα που έχει η Tata με τις κατά τόπους αντιπροσωπείες, ενώ αρνητική εντύπωση έκανε το περιστατικό με το καμμένο Nano. H Tata δηλώνει ότι έχει λύσει τα προβλήματα αυτά, και μέσω μιας νέας διαφημιστικής καμπάνιας, ευελπιστεί να αυξήσει τις πωλήσεις του Nano. Τέλος, η Tata αναφέρει ότι σε έρευνα που έκανε στους ιδιοκτήτες των Nano, το 90% δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένοι από το αυτοκίνητο.

Να σου θυμίσω ότι το αυτοκίνητο φορά έναν δικύλινδρο κινητήρα 624 κ.εκ. απόδοσης 33 ίππων, που συνδιάζει με ένα τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Nano ήταν να έρθει και στην Ευρώπη με την έκδοση Nano Europe, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η εμπορική του πορεία. Εσυ πως βλέπεις την πορεία της εταιρίας και του μοντέλου στο μέλον;

[Πηγή: ForeignPolicy]

  • Constantine

    Φέρτο Ελλάδα να ξεπουλήσει με 1500 ευρώ το αμαξι . Οτι πρεπει για την πόλη , χαμηλή κατανάλωση και ελάχιστοι φόροι . Απλά ενα καλό σέρβις να έχουν και κανενα πρόβλημα 

  • AlfaRomeoLover

    Και δίκιο έχει ο κόσμος που δεν το παίρνει! Ποιος θα αγόραζε αυτό το πράγμα; 

    Προτιμώ να έχω ένα φοβερό σχεδιαστικά και οδηγικά αμάξι που να μου “τρώει” πολλά λεφτά, παρά αυτό το κατασκεύασμα που μοιάζει με Lady Gaga… Αν το έβλεπα στο δρόμο, θα “πέθαινα” στα γέλια. =P

  • κ από πότε ο κόσμος στην Ινδία ενδιαφερεται για την ασφάλεια του?
    απο το ποδήλατο σε αυτοκίνητο κ δε του αρέσει!?
    ας μείνει στο ποδήλατο ή στα “παπάκια”
    αντε που έβγαλαν κ γλώσσα!
    τους δίνουν γαιδαρο κ το κοιτάνε κ στα δόντια

    • adele91

      ελαααα… κακιουλα ηταν αυτο! γιατι να μην ενδιαφερεται ο ινδος για την ασφαλεια δηλαδη;;; ανθρωπος δεν ειναι και αυτος;;;

  • hellboy

    ευχαριστος με 1400 ευρα να το επερνα καλο αμαξακι αλλα προφανως οι ινδοι δεν πιστευουν σε αυτο.ας το στειλει στην ασια-νοτια αμερικη η ακομα και ευρωπη με το πολυ ενα 2500 ευρο να δεις που θα γινει αναρπαστο απο τον πρωτο μηνα!!!!!!!!!!!!αρκετα καλο δευτερο αυτοκινητο για ευρωπη και ειναι και αφορολογητο!!!σημα κανενα 50 ευρο!!!!!!ειναι και οικολογικο μονο 624 κυβικα!!!!!!!!!!

  • Sciroccomaniac

    Προτιμώ το Scirocco μου..Αν και 25ετίας,αισθάνομαι πιο ασφαλής παρά σε αυτό το κουβαδάκι με ρόδες….Ευχαριστώ,δε θα πάρω…..

  • pariah

    To ευρωπαϊκό θα πρέπει να φέρει καταλύτη και να πληρεί κάποιες προδιαγραφές ασφαλείας που το συγκεκριμένο δεν πληρεί….

    Χώρια ότι με τους φόρους ήταν ελάχιστα φθηνότερο (για την αξία του) από picanto, atos/i10 kok….

    Όσο για την Τata μια χαρά πάει η jaguar και η land rover και στα αγροτικά λογικά θα πουλάει…

  • Yiannis_volos

    Τι αίσχος είναι αυτό??? “It’s the worst car…………..in the world”, που θα έλεγε και ο Clarkson…!!!!

  • Thavma

    parte mia idea gt pragma milame http://www.youtube.com/watch?v=JIukSFC5ZzA xwria pou otan er8ei eurwph 8a xreiastoun xalara 5 xiliarika…

    • Mika

       Ax to yperoxo kai fantastiko Brighton….Toses anamnhseis exw apo ekei…….
      :-)

  • giorgos

    νομιζω εχει ερθει ηδη στην ελλαδα με τιμη πανω απο 4 χιλιαρικα αν ξερει κανεις να μας ενημερωσει παντως με 1500 ειναι σουπερ