Μετά την πρώτη εμφάνισή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Fiat παρουσίασε το ιστορικό της σχεδίασης του νέου Panda, μέσω σχεδίων που δημιουργήθηκαν από το Centro Stile Fiat, έτσι ώστε να περιγραφούν με τον καλύτερο τρόπο τα πολλά νέα χαρακτηριστικά και τις λειτουργικές λεπτομέρειες του νέου Panda.

Παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, το νέο Panda έχει μεγαλώσει κατά μερικά εκατοστά για να φτάσει στα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και να βελτιώσει τις γενναιόδωρες διαστάσεις του χώρου των επιβατών και αποσκευών ακόμη περισσότερο. Επιπλέον, η λειτουργικότητα έχει ενισχυθεί από πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους και από ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων διαμόρφωσης των εμπρός και πίσω καθισμάτων. Ειδικότερα, το νέο μοντέλο έχει επανασχεδιαστεί εξωτερικά με ομαλές, στρογγυλεμένες γραμμές σ’ ένα συμμετρικό σχήμα που συμβάλλει αποτελεσματικά στην καλή εκμετάλλευση του χώρου. Το μπροστινό του μέρος έχει μια ισχυρή προσωπικότητα, με ελαφρώς καμπυλωτό καπό και με μία κομψή οριζόντια μάσκα με νέους στρογγυλεμένους προβολείς, που τονίζονται από χωριστά φώτα ημέρας.

Τα πλαϊνά του έχουν επίσης ανανεωθεί, δίνοντας νέα ερμηνεία σε αρκετά χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς του Fiat Panda, όπως το τρίτο παράθυρο, τώρα με πιο στρογγυλεμένες γωνίες, που δένει αρμονικά με τις ομαλές γραμμές του αμαξώματος, για να δημιουργηθεί το εφέ της αδιάλειπτης στιλπνής επιφάνειας που εκτείνεται μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα. Ομαλές, στρογγυλεμένες γραμμές χαρακτηρίζουν επίσης τις προστατευτικές λωρίδες που υπάρχουν στους προφυλακτήρες και τα πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος και οι οποίες, εκτός από την απότιση φόρου τιμής στην πρώτη γενιά Fiat Panda, συμβάλλουν επίσης και στην “εκτός δρόμου” αισθητική του αυτοκινήτου, που ενισχύεται και από τα τονισμένα «φτερά» γύρω από τους τροχούς. Τέλος, όπως και στο τρέχον μοντέλο, το κάτω τμήμα της πίσω πόρτας προεξέχει σε σχέση με το πίσω παράθυρο. Αυτό, σε συνδυασμό με τη σχεδίαση των πλευρικών επιφανειών, δίνει την ξεχωριστή αίσθηση μιας οροφής που στηρίζεται πάνω στο αμάξωμα.

Το εσωτερικό αποτελεί τη συνέχεια των στιλιστικών επιλογών που γίνονται για το εξωτερικό του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι ένας ευρύχωρος, λειτουργικός και άνετος χώρος επιβατών, ο οποίος μπορεί να αντέξει τη σύγκριση με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Είναι ευρέως γνωστό ότι η ευελιξία αποτελούσε ανέκαθεν ένα από τα δυνατά σημεία του Panda, όπως αποδεικνύεται από το διαιρούμενο και ρυθμιζόμενο κατά μήκος πίσω κάθισμα και την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, η οποία μπορεί να αναδιπλωθεί για να σχηματιστεί ένα τραπεζάκι. Ο εξοπλισμός αυτός, αποκλειστικός στην κατηγορία του, σε συνδυασμό με την επιλογή του ειδικά σχεδιασμένου προαιρετικού «κουτιού» μεταφοράς αντικειμένων για το χώρο αποσκευών, προσφέρει μια σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης για την πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του μήκους του χώρου των επιβατών.

Εμπνευσμένη από τις πιο σύγχρονες τάσεις, η σχεδίαση του νέου Panda βασίζεται στην ιδέα ότι ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες, το δικό του τρόπο ζωής, μια προσωπική σχέση με τα αντικείμενά του και το δικό του τρόπο να τα τακτοποιεί στο χώρο και να μπορεί να τα εντοπίσει πάλι. Γι’ αυτό το λόγο, το νέο Panda είναι ένα μέρος για να γεμίσει με έναν εντελώς προσωπικό τρόπο, αλλά την ίδια στιγμή είναι ένα μέρος που είναι ευχαρίστηση να μοιράζεται κάποιος με τους άλλους.

Το νέο ταμπλό έχει σχεδιαστεί ως ένα πρακτικό πολυλειτουργικό κέλυφος που περιέχει ένα μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο, όπως και η πρώτη έκδοση του μοντέλου. Το κέλυφος αναδύεται μέσα από ένα ενιαίο, πολύχρωμο πλαίσιο που ενώνει νοητά το τιμόνι, το ραδιόφωνο και τα βασικά χειριστήρια και φιλοξενεί τους αεραγωγούς και τους αερόσακους. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό αποτελεί επίσης φόρο τιμής στην πρώτη γενιά Panda, όπου αυτά τα στοιχεία ήταν στερεωμένα πάνω στην υφασμάτινη “σακούλα” που αποτελούσε το κύριο μέρος του ταμπλό.

Εν ολίγοις, το νέο Panda είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα εκπλήσσει συνεχώς λόγω της ικανότητάς του να μεταμορφώνεται ανάλογα με τις συνθήκες και να προσαρμόζεται στις ανάγκες οποιουδήποτε το χρησιμοποιεί, οδηγού ή επιβάτη ανάλογα με την περίπτωση. Αλλά, βεβαίως, είναι γνωστό ότι η προσφορά πρωτότυπου στιλ, προηγμένης τεχνολογίας προσιτής σε όλους και έξυπνων λύσεων που απλοποιούν και βελτιώνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο είναι μέσα στο αίμα της Fiat.

[Πηγή: Fiat]

  • G Kal

    fiat panda: to pio efkolokinito kai aksiopisto fiat pou exw odigisei. me apistefto thorivo kata to kleisimo twn portwn! :D

  • Panos

    πολυ μ αρεσει, πιο ωραιο απο το παλιο και περιμνω να δω και το 100αρι αν βγαλουν θα ειναι τρομερο

  • sofokles5 (ex sofokles)

    wraio to cartoon…

  • Costas

    Μια χαρά είναι το Pandaκι… Το προηγούμενο ήταν το πρώτο που πήρε η γυναίκα μου για δικό της αμάξι και μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Κατανάλωση χαμηλότατη, ικανότατο σε μεταφορές (το είχαμε κάνει φορτηγό), ευκολοδήγητο, ψηλό (όπως το θέλουν οι γυναίκες) και σε ταξίδι ικανοποιητικότατο, δεδομένης ιπποδύναμης και σχήματος. Just fine για 2ο αμάξι, ή πρώτο σε μικρή οικογένεια, ειδικά το νέο είναι και πιο ελκυστικό με τις καμπύλες που έλειπαν από το απερχόμενο μοντέλο.
    Φοβερή ήταν η έκδοση Cross 4×4 Diesel αλλά εμείς εδώ, τα κορόιδα της Αθήνας δλδ, δεν το είδαμε ποτέ. Το έχει φίλος μου στο Ηράκλειο και έχει κάνει πάνω από 120χιλ. χλμ. απροβλημάτιστα και οικονομικότατα, και κυρίως πάνω από κάθε λακούβα, χάσιμο και σαμαράκι…