Το Reuters δημοσίευσε σήμερα ένα datastream σχετικά με την αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα από το 1990 μέχρι και σήμερα. Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στο γράφημα που βλέπεις παραπάνω είναι άκρως εντυπωσιακά. Δεν θα προχωρήσω σε καμία πολιτική ανάλυση, όλοι ζούμε στην ίδια Χώρα και ξέρουμε τί γίνεται και πότε, ο Scott Barber όμως που το σχεδίασε αναρωτιέται αν οφείλετε στη “φούσκα του Ευρώ”, και σε ένα δεύτερο γράφημα συγκρίνει τις πωλήσεις με τις τιμές των spread.

Τα patterns που εμφανίζονται στο γράφημα είναι άκρως αποκαλυπτικά και σίγουρα μπορούν να πυροδοτήσουν πολύωρες και άκρως ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Ξεκινώντας από το 1989 και περίπου 5000 νέα αυτοκίνητα μηνιαίως, μέσα σε δύο μόλις χρόνια το νούμερο αυτό τετραπλασιάστηκε και έφτασε τις 20.000 νέα μοντέλα το μήνα. Από το ’93 έως το ’94 σημειώνεται πτώση και ξαφνικά από το ’95 οι πωλήσεις ξεκινούν μια ανοδική πορεία που το 2001 φτάνει τα 30.000 νέα αυτοκίνητα το μήνα, κάτι που διατηρήθηκε μέχρι και το 2009. Τη συνέχεια τη ξέρουμε και τη ζούμε καθημερινά, όμως αυτό που φαίνεται καθαρά από το γράφημα είναι ότι οι πωλήσεις έπεσαν ξανά στα επίπεδα του 1989.

Το εντυπωσιακό επομένως δεν είναι ότι οι πωλήσεις έπεσαν. Το εντυπωσιακό είναι ότι ανέβηκαν σε τόσο υψηλά επίπεδα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μήπως τελικά αυτό θα έπρεπε να μας προβληματίσει; Εσύ τι νομίζεις;

[Πηγή: Scott Barber | Thomson Reuters]

Thumbs Up στον Τάσο Κ. για την πληροφορία