Το Reuters δημοσίευσε σήμερα ένα datastream σχετικά με την αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα από το 1990 μέχρι και σήμερα. Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στο γράφημα που βλέπεις παραπάνω είναι άκρως εντυπωσιακά. Δεν θα προχωρήσω σε καμία πολιτική ανάλυση, όλοι ζούμε στην ίδια Χώρα και ξέρουμε τί γίνεται και πότε, ο Scott Barber όμως που το σχεδίασε αναρωτιέται αν οφείλετε στη “φούσκα του Ευρώ”, και σε ένα δεύτερο γράφημα συγκρίνει τις πωλήσεις με τις τιμές των spread.


Τα patterns που εμφανίζονται στο γράφημα είναι άκρως αποκαλυπτικά και σίγουρα μπορούν να πυροδοτήσουν πολύωρες και άκρως ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Ξεκινώντας από το 1989 και περίπου 5000 νέα αυτοκίνητα μηνιαίως, μέσα σε δύο μόλις χρόνια το νούμερο αυτό τετραπλασιάστηκε και έφτασε τις 20.000 νέα μοντέλα το μήνα. Από το ’93 έως το ’94 σημειώνεται πτώση και ξαφνικά από το ’95 οι πωλήσεις ξεκινούν μια ανοδική πορεία που το 2001 φτάνει τα 30.000 νέα αυτοκίνητα το μήνα, κάτι που διατηρήθηκε μέχρι και το 2009. Τη συνέχεια τη ξέρουμε και τη ζούμε καθημερινά, όμως αυτό που φαίνεται καθαρά από το γράφημα είναι ότι οι πωλήσεις έπεσαν ξανά στα επίπεδα του 1989.

Το εντυπωσιακό επομένως δεν είναι ότι οι πωλήσεις έπεσαν. Το εντυπωσιακό είναι ότι ανέβηκαν σε τόσο υψηλά επίπεδα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μήπως τελικά αυτό θα έπρεπε να μας προβληματίσει; Εσύ τι νομίζεις;

[Πηγή: Scott Barber | Thomson Reuters]

Thumbs Up στον Τάσο Κ. για την πληροφορία

  • Αυτά είναι! Δείτε ανάπτυξη από το 2000 έως το 2004! εκεί όπου η Ελλάδα γέμισε με καγιέν και καταφέραμε και κάναμε τους καλύτερους ολυμπιακούς αγώνες που είχανε γίνει μέχρι τότε, οι οποίοι τελικά στοίχισαν 1.320 φορές περισσότερο από όσο αρχικά είχε υπολογιστεί!

  • Tsou Kostas

    δεν βλεπω κατι περιεργο, το 91 εγινε η αποσυρση και ανεβηκε, το 94 σταματησε και επεσε, αρχες 2000κατι καταργηθηκαν τα τεκμηρια και ανεβηκε πολυ, και τωρα γυρισαν τα τεκμηρια και η φτωχεια και γαμηθηκε. τωρα τα spreads μαλλον εχουν να κανουν με το ποσο ευκολα επερναν αρα και εδιναν οι τραπεζες δανεια… αλλα… όποτε δλδ μπορουσαν να δωσουν οι ταπεζες δανεια, εδινε και το κρατος κινητρα για την αγορα αυτοκινητων ε??? μουνακια… 

    • Sokratis13

      οχι ρε…δεν ειναι αυτο που νομιζεις…! :P

  • cfu

    tis xryses epoxes 1995-os 2008 peripou

  • nickgto

    Όταν κάποιοι τα λέγαμε απο παλιά οτί οι ολυμπιακοί αγώνες είναι η ταφόπλακα της έλλαδας οι υπόλυποι μας έλεγαν <>και διάφορα τέτοια…
    Και τώρα 7 χρόνια μετά(τόσο μικρό διάστημα και έχουν αλλάξει τόσα πολλά) πάλι όλος ο κόσμος μιλάει για εμάς αλλά για τελείως διαφορετικούς λόγους…
    Θυμηθείτε μέχρι πριν λίγο καιρό που προσφέρονταν απο τις τράπεζες εορτοδάνεια, διακοποδάνεια και οτι άλλη λογής μαλακία και εμείς(όχι εγώ φυσικά) οι πανέξυπνοι τρέχαμε και τα παίρναμε…
    Ένα αμάξι σκέφτομαι να πάρω εδώ και 2 χρόνια έχοντας μαζέψει σχεδόν όλο το κεφάλαιο που χρειάζεται και πάλι το σκέφτομαι, γιατί δεν ξέρω τι ξημερώνει άυριο,εδώ που μας εχουν φτάσει…

    • Φιλική συμβουλή… δεν είναι η καλύτερη περίοδος για να κάνεις κάτι τέτοιο…!!!

    • nickgto

      Μπορεί να έχεις και δίκιο επείδη μπορεί να έθιξα ανθρώπους που τώρα παίρνανε δύσκολες στιγμές…δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου, αλλά μου βγήκε αυθόρμητα..
      Το θέμα είναι τώρα να μάθουμε απο τα λάθη μας και να μην τα ξανακάνουμε όταν κάποια στίγμη(ελπίζω!) βγούμε απο την κρίση…

    • Διαβαζω σήμερα στις Αγγλικές εφημερίδες οτι οι οικονομολόγοι δίνουν 70% πιθανότητα η βρεττανική οικονομία να βρεθει ξανα σε επίπεδα 2007-08 με βαθιά κρίση… κι εμεις νομίζουμε ότι βγήκαμε έτσι απλά… δεν έχουμε καταλάβει τίποτα δυστυχώς και τα πράγματα θα γίνουν χειροτερα…

    • Mika

      Etsi einai…Ki egw to libanizw edw kai 1,5 xrono kai lew katse na dw ki ayto,katse na dw kai to allo, kai twra pia lew katse ekei pou eisai kai meine m ayto pou exeis..
      Dystyxws..
      :-(

  • pariah

    Το να κοιτάς μόνο τις πωλήσεις δεν έχει να λέει τίποτα..Δες μια τη φορολόγηση έχει το αμάξι εδώ με την αγορά και μετά την αγορά (τέλη ταξινόμησης, τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα, έκτακτες εισφορές) και τότε θα δείτε ότι είναι λογικό…

    Όπως προαναφέρθηκε έγινε και απόσυρση τις χρονιές που είδαμε αύξηση…Επίσης η απελευθέρωση των τεκμηρίων έδωσε την δυνατότητα να πάρεις αμάξι της προκοπής που ενώ είχες την δυνατότητα να το αγοράσεις δεν μπορούσες γιατί σου λεγαν ότι για να χεις 1,8t αμάξι είσαι πλούσιος….Απλώς η αφορά ήταν τόσο στραβή που όλοι πήγαν και πήραν αμάξι που ενώ είχαν να αγοράσουν…δεν είχαν να συντηρήσουν…Το έγκλημα δεν είναι η αύξηση των πωλήσεων αλλά το ότι τα μικρής κατηγορίας δεν τα βλεπες καν στο πίνακα των πωλήσεων και έβλεπες τις εταιρίες που ειδικεύονταν στα μικρά να πουλάνε αμελητέες ποσότητες…

    Αν θέλει κάποιος να βγάλει καλύτερα συμπεράσματα..ας δει καλύτερα τον τομέα της οικοδομής….Εκεί είναι το μεγάλο έγκλημα των τραπεζών που εκεί που υπήρξε ένας κορεσμός στης αγοράς έδωσαν δάνεια στον καθένα χωρίς τίποτα από αποδείξεις ότι αυτός που του δίνεις θα στα γυρίσει και έχουν πάει  οι κατοικίες εκεί που πήγαν….Δείτε τι έγινε στην Ισπανία…