Η BMW παρουσίασε τη νέα Σειρά 3 πριν από ένα μήνα, και σήμερα έδωσε περισσότερες φωτογραφίες και το αναλυτικό pdf με όλες τις λεπτομέρειες της 6η γενιάς της Σειράς 3. Με περισσότερες από 12 εκατ. πωλήσεις από το 1975, τις περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της premium κατηγορίας, η 3-αρα ανανεώθηκε και θα ξεκινήσεις τις πωλήσεις της από τις 11 Φεβρουαρίου του 2012.


Θα είναι διαθέσιμη αρχικά με 4 τετρακύλινδρους κινητήρες τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo, 2 βενζίνης (328i και 335i) και 2 πετρελαίου (320d και 320d EfficientDynamics) με τις τιμές να ξεκινούν στη Γερμανία από τις 35.350 ευρώ (320d και να φτάνουν έως τις 43.600 ευρώ (335i). Περισσότερες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες από την άνοιξη του 2012. Η υβριδική 3-αρα θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2012. Θα βασίζεται στην έκδοση 335i και θα εφοδιάζεται με τον εξακύλινδρο κινητήρα 3.0-λίτρων απόδοσης 306 ίππων ο οποίος θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 40 kW (54 ίππων). Θα αποδίδει συνολικά 340 άλογα με 450 Nm ροπής με μέση κατανάλωση 6.4 λίτρα/100 χλμ.

Η νέα Σειρά 3 είναι κατά 93 mm μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά, με το μετατρόχιο να έχει αυξηθεί κατά 50 mm και με τον διαθέσιμο χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 15 mm ενώ και ο αντίστοιχος χώρος πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, έχει μεγαλώσει κατά 8 mm. Τέλος ζυγίζει έως και 45 κιλά λιγότερα από την προηγούμενη γενιά, ανάλογα με τον κινητήρα που φορά. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Start/Stop στον βασικό εξοπλισμό, ανεξαρτήτως κιβωτίου. Η αναλογία βάρους είναι 50:50 μπροστά πίσω.

H έκδοση 328i φορά τον 2.0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 245 ίππων με 350 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 5.9 δευτ. με μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 6.4 λίτρα/100 χλμ. Η 335i φορά τον 6-κύλινδρο κινητήρα 3.0-λίτρων και αποδίδει 306 άλογα με 400 Nm ροπής με μέση κατανάλωση 7.5 λίτρα/100 χλμ.

Η έκδοση 320d φορά τον 2.0-λιτρο turbo πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 184 ίππων με 380 Nm ροπής ενώ η έκδοση 320d EfficientDynamics αποδίδει 163 άλογα. Διαθέτει σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα ειδοποίησης σωστής αλλαγής ταχυτήτων, και έχει μέση κατανάλωση 4.1 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 109 γρ/χλμ.

Η νέα 3-αρα διαθέτει το σύστημα Driving Experience Control με τέσσερις ρυθμίσεις: Comfort, Sport, Sport+ και Eco Pro, με την τελευταία να μειώνει την κατανάλωση έως και κατά 20%.

Για πρώτη φορά αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας διαθέτει Head Up Display το οποίο προβάλει όλα τα απαραίτητα δεδομένα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Επίσης για πρώτη φορά σε τέτοιο αυτοκίνητο, τοποθετείται 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους κινητήρες και και θα συνδυάζεται με το σύστημα Start/Stop. Εκτός από το 8-τάχυτο κιβώτιο, υπάρχει ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο.

Φυσικά το ConnectedDrive βρίσκεται στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας το οποίο μπορεί να δεχτεί και εφαρμογές (apps) ενώ από πλευράς τεχνολογιών, διαθέτει επίσης Active Cruise Control με σύστημα Stop & Go, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης πρόσκρουσης , περιμετρική ορατότητα μέσω καμερών, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και σύστημα RTTI (Real-time traffic).

Η νέα BMW Σειράς 3 θα είναι διαθέσιμη σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, Sport Line, Modern Line και Luxury Line στις οποίες ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να προσθέσει επιπλέον εξοπλισμό, ανάλογα με τις επιθυμίες του.

Τέλος το αεροδυναμικό πακέτο M Sport Package περιλαμβάνει νέους μπροστά και πίσω προφυλακτήρες, πλαϊνά spoiler, αεροτομή, ζάντες 18″ (υπάρχουν διαθέσιμες και 19″), σπορ χαμηλότερη ανάρτηση και το πακέτο διακοσμητικών στο εσωτερικό, BMW Individual High-gloss Shadowline. Επιπλέον υπάρχουν τα μεγάλα φρένα της Μ Sport με μπλε δαγκάνες, ειδική βαφή της Μ, αλλά και επενδύσεις υφάσματος/Alcantara στο εσωτερικό, διακοσμητικά με μπλε γραμμές, ο μικρός λεβιές M Shortshifter για τα αυτοκίνητα με το χειροκίνητο κιβώτιο, μαρσπιέ στις πόρτες με το λογότυπο M, M δερμάτινο τιμόνι και M footrest.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου και στο αναλυτικό pdf εδώ.

[Πηγή: BMW]

Δελτίο Τύπου

The new BMW 3 Series Sedan: Dynamic capability, efficiency and comfort are given the perfect stage.

At a glance:

  • The new 3 Series Sedan: sixth generation of the world’s best-selling premium vehicle accentuates the brand’s sporting character with its dynamic lines and athletic overall impression. The new 3 Series Sedan has also grown in terms of dimensions. Particularly striking are its wider track and, as a result, more impressive on-the-road presence. The flat design of the revised BMW kidney grille also serves to underline the car’s sporting feel. A modern interpretation of the classic three-box design with sweeping bonnet, short front overhang, long wheelbase and set-back greenhouse allows the new BMW 3 Series Sedan to project the dynamic allure typical of BMW in even more concentrated form.
  • Increased interior space: a 93-millimetre increase in length enhances the elegant, sporty silhouette of the 3 Series. The rear passengers also gain from the car’s increased exterior dimensions and are welcomed by extra legroom inside the rear doors as they climb aboard. There is also 15 millimetres of additional knee room behind the front seats, while headroom is up by eight millimetres.
  • Classic BMW interior: the cockpit wraps around the driver with a typically BMW driver focus and ensures that all important functions are within easy reach. The impressive ergonomics, high-grade materials and consummate workmanship underline the premium ambience of every model in the range.
  • Three equipment lines: the new BMW 3 Series Sedan is available in three equipment lines in addition to the entry-level version. The Sport Line, Luxury Line and Modern Line allow customers to give their car a personal and eye-catching appearance and adapt it to their individual preferences. The careful coordination of equipment features embraces both exterior design elements and the selection of materials and colours for each model. An M Sport Package with special exterior and interior features is in the pipeline for summer 2012.
  • Outstanding performance and efficiency: powerful engines, top-class chassis technology and a body boasting impressive torsional rigidity allow the new BMW 3 Series to build on its position as the sportiest sedan in its segment. Ride comfort is likewise taken to a new level. Agility and driving dynamics remain specialities of the sports sedan and are key ingredients in the enviable driving pleasure it offers its owners.
  • Improved vehicle handling and enhanced driving pleasure: a longitudinally mounted engine, rear-wheel drive and 50:50 weight distribution are traditional 3 Series features which have characterised driving pleasure in every generation of the car. Four torquey, refined and economical engines, all of which feature state-of-the-art BMW TwinPower Turbo technology, will be available for the new BMW 3 Series Sedan from launch.
  • BMW EfficientDynamics technology in action: noticeable increases in output are accompanied by reductions in fuel consumption and emissions – significant in some cases – over the previous-generation 3 Series. The Auto Start-Stop function comes as standard with all engine-gearbox combinations.
  • BMW 328i with 2.0-litre displacement: its BMW TwinPower Turbo four-cylinder engine fronts a new generation of light and powerful petrol units which fit the new BMW 3 Series’ dynamic concept like a glove. The state-of-the-art turbocharged powerplant develops 180 kW/245 hp and peak torque of 350 Nm (258 lb-ft) from as low down as 1,250 rpm, accelerating the BMW 3 Series from 0 to 100 km/h (62 mph) in 5.9 seconds. Average fuel consumption is just 6,4 litres per 100 kilometres (44.1 mpg imp).
  • The BMW 335i is a gift to six-in-line fans: the BMW TwinPower Turbo straight-six petrol engine with 3.0-litre displacement develops peak output of 225 kW/306 hp and maximum torque of 400 Nm (295 lb-ft) at just 1,200 rpm, ensuring that the new BMW 3 Series outstrips the performance of its predecessor, while undercutting its fuel consumption and emissions.
  • More economical and lower in pollutant emissions: the high-output BMW TwinPower Turbo four-cylinder diesel engine puts an even more efficient foot forward. The cutting-edge unit gives the BMW 320d 135 kW/184 hp and 380 Nm (280 lb-ft) of torque and also powers the BMW 320d EfficientDynamics Edition. Here it combines peak output of 120 kW/163 hp with average fuel consumption in the EU driving cycle of just 4,1 litres of diesel per 100 kilometres (68.9 mpg imp).
  • And finally, the first full-hybrid compact sports sedan will celebrate its premium segment premiere in autumn 2012. The new BMW ActiveHybrid 3 will see innovative BMW ActiveHybrid drive technology blend with the sporting character of the BMW 3 Series to dynamic and efficient effect.
  • Eight-speed automatic gearbox for all models: the new sports sedan comes as standard with a cutting-edge six-speed manual gearbox. An eight-speed automatic, which supports the Auto Start-Stop function, can be specified as an option in conjunction with all the petrol and diesel engines for the new BMW 3 Series.
  • Driving Experience Control with ECO PRO mode comes with four driving programs: the new function allows the driver to choose between sporty, ultra-sporty, comfortable and extremely economical driving. ECO PRO mode helps drivers of all 3 Series models to maintain an economy-optimised driving style and therefore increase the distance the car can travel on each tank of fuel. Brake Energy Regeneration, the Optimum Shift Indicator, a disengageable air conditioning compressor in many models and the need-based operation of ancillary components all contribute to further reductions in fuel consumption.
  • BMW ConnectedDrive gives safety a boost: a constantly expanding range of driver assistance systems responding to the most diverse driving situations ensure even greater safety and assurance. In a new development in this premium class, the new BMW 3 Series Sedan will be available with the latest-generation full-colour Head-Up Display. Safety is further enhanced by the Lane Change Warning System and Lane Departure Warning System. The Active Protection safety package, Advanced eCall and preventive occupant protection measures help to avoid accidents or, should the worst come to the worst, reduce their impact.
  • BMW ConnectedDrive meets the most advanced standards of infotainment: high-functionality interface technology enables the driver and passengers to make extensive use of external mobile phones and music players inside the new BMW 3 Series Sedan. New Bluetooth office functions allow internet-based services such as weather, news etc., as well as calendar entries and text-based messages (SMS and e-mail), to be viewed in the Control Display of the iDrive operating system and read out via the Text to Speech function.
  • Maximising comfort with BMW ConnectedDrive: comfort-enhancing technologies developed under the BMW ConnectedDrive umbrella include BMW Parking Assistant, Surround View, Active Cruise Control with Stop&Go function, Speed Limit Info including No Passing Info display, and Real-Time Traffic Information (RTTI).
  • A body structure boasting particularly high torsional rigidity and far-reaching active and passive safety systems provides maximum occupant protection. An intelligent lightweight body construction with flow-optimised underbody structure, Air Curtain technology – making its debut – for improved air flow around the front wheels, and sophisticated chassis technology with high light-alloy content play their part in laying on sporty handling, high agility and further enhanced ride comfort.
  • A wide range of storage compartments enhance practicality: two large drinks holders are now integrated into the centre console ahead of the gearshift lever; these can be replaced by the oddments tray also included in the range of standard equipment. The front and rear door pockets now contain generous stowage surfaces, and the front doors have space for drinks bottles up to one litre in size. Boot capacity has increased by 20 litres. An optional through-loading system with 40:20:40 folding rear seat backrest offers flexible transportation solutions for bulky goods.
  • το αυτοκίνητο ορόσημο και μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας του

  • cfu

    apo ta agapimena modela
    oles oi genies pou exei bgalh panta mou aresoun

  • minitom

    κουκλα η νεα γενεια αλλα μου φαινεται οτι βγηκε πολυ γρηγορα….

  • Sciroccomaniac

    Ένα άσχημο καχέκτυπο της 5αρας είναι,τι της βρίσκετε ωραίο???

    • Billaros

      Εχεις δικιο… Το Golf σε περιτυλιγμα (Scirocco) που ειναι σαν βατραχι πατημενο ειναι καλυτερο!!! 

  • ανδρεας

    ξερει κανεις αν θα βγει 1600cc170ph, οπως η σειρα 1 το118i ?

    • Phaethon

      Έτσι έγραφε στό drive

    • Mika

      To egrafe alla to thewrw ligo dyskolo apo th stigmh pou h 320 tha exei 184 ps..
      Tha deiksei pantws….
       

  • Mika

    M aresei olo kai pio poly…
    Tha epairna th coupe 4ara h th coupe sedan ekdoxh tou..

  • AlfaRomeoLover

    Εμένα προσωπικά μου φαίνεται άσχημο.

    Τι έχουν πάθει οι σχεδιαστές της BMW τελευταία; Όλα τα μοντέλα εκτός από τη σειρά 5, τα έκαναν τέρατα!

    Φαίνεται θα δουλεύουν για χάρη της Mercedes… Χα χα!

    • nikxan1

      pare +1 giati egrapses!!!!
      τα προηγουμενα μπεμβε, ηταν πολυ πιο ομορφα απο τα μερσεντες.
      τωρα τελευταια ομως, τα μερσεντες εχουν ξεφυγει!!!

    • Mourgos03

      ναι εχουν ξεφυγει και γινονται ακομα πιο ασχημα τα mercedes ειδικα αυτη η τραπεζοειδη μασκα τους γινεται ολο και πιο ασχημη…παιδια ειναι θεμα γουστου μενα πχ μου αρεσει πολυ η μουρη της 3αρας αλλα δεν μου αρεσει και τοσο η καμπυλη που εχει…ισως αλλαξω γνωμη οταν την δω ζωντανα…ανεκαθεν ομως δεν μου αρεσαν τα mercedes….και θα δειτε οτι η καινουρια 3αρα θα πουλησει πιο πολυ απο την c-class…κυριως στο εξωτερικο που ζω γιατι στην Ελλαδα πολυ δυσκολο να το δειτε λογω κρισης

  • Kostas 1996

    simfono ke apaf3anw me ton mourgo03!!! OLA AFTA EINAI GOUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trelenwme otan akouw na lete asximo afto .. oreo ekino.. asximo ekino! ola afta ine gousta. emena prosopika kirie billaro, mou aresi to vw sirocco! i eteries allazuon tin sxediasi tous pleon. kanoun kati protoporiako. kati pio future! prepi an 3efigoun apo afta pou exoume tora. alli  ta petixenoun, alli oxi! emena kai i 3ara ke i 5ara ke IDIKA I 6ARA. me 3etrelenoun. apo mercedes, C class. ke E classe coupe. trelenome:).xx