H Chevrolet ανακοίνωσε μια σειρά βελτιώσεων που αποσκοπούν στην πρόληψη των μπαταριών του Volt να πάρουνε φωτιά. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν:

  • Ενισχυμένο πλαίσιο αποθήκευσης των μπαταριών έτσι ώστε να υπάρχει αυξημένη προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις
  • Τοποθέτηση ενός αισθητήρα ο οποίος μετρά τα επίπεδα του ψυκτικού υγρού των μπαταριών
  • Προσθήκη μιας τάπας στη δεξαμενή του ψυκτικού υγρού η οποία συμβάλει στην αποφυγή υπερπλήρωσης.

Οι ιδιοκτήτες των Volt θα ειδοποιηθούν από την GM έτσι ώστε να μεταβούν στις κατά τόπους αντιπροσωπείας για να γίνει η αναβάθμιση των αυτοκινήτων τους δωρεάν.

[Πηγή: GM]

Δελτίο Τύπου

GM Announces Enhancements to Chevrolet Volt

Changes follow NHTSA investigation into post-severe crash battery performance

WARREN, Mich. – General Motors today announced enhancements to the vehicle structure and battery coolant system in the Chevrolet Volt that would further protect the battery from the possibility of an electrical fire occurring days or weeks after a severe crash.

The enhancements come in response to a National Highway Traffic Safety Administration Preliminary Evaluation to examine post-severe crash battery performance.

NHTSA opened its Preliminary Evaluation on Nov. 25 following a severe-impact lab test on a battery pack that resulted in an electrical fire six days later. The test was conducted to reproduce a coolant leak that occurred in a full-scale vehicle crash test last May that resulted in an electrical fire three weeks later.

The Volt is a Top Safety Pick by the Insurance Institute for Highway Safety and has earned other safety awards from key third-party organizations. Through the first 11 months of 2011, Volt owners accumulated nearly 20 million miles without an incident similar to the results in the NHTSA tests.

“The Volt has always been safe to drive. Now, we will go the extra mile to ensure our customers’ peace of mind in the days and weeks following a severe crash,” said Mary Barra, GM senior vice president of Global Product Development.

GM will conduct a Customer Satisfaction Program to further protect the Volt battery from the possibility of an electrical fire occurring days or weeks after a severe side crash. Modifications will:

Strengthen an existing portion of the Volt’s vehicle safety structure to further protect the battery pack in a severe side collision. Add a sensor in the reservoir of the battery coolant system to monitor coolant levels. Add a tamper-resistant bracket to the top of the battery coolant reservoir to help prevent potential coolant overfill. GM conducted four successful crash tests between Dec. 9 and 21 of Volts with the structural enhancement. The enhancement performed as intended. There was no intrusion into the battery pack and no coolant leakage in any of the tests.

“These enhancements and modifications will address the concerns raised by the severe crash tests,” Barra said. “There are no changes to the Volt battery pack or cell chemistry as a result of these actions. We have tested the Volt’s battery system for more than 285,000 hours, or 25 years, of operation. We’re as confident as ever that the cell design is among the safest on the market.”

Volt customers will be individually notified when the modifications are available for their vehicles. The enhancements are being incorporated into the Volt manufacturing process as production resumes this month.

“We’re focused on one thing right now: doing what’s right by our customers,” said GM North America President Mark Reuss. “We’ll live up to our commitment to make sure our customers are delighted with their purchase.”

Vehicle electrification technologies are important to future of the automotive industry, which is why GM will continue its leadership role in helping the Society of Automotive Engineers develop standards that will help tow truck operators, salvage yards and vehicle recyclers in the proper handling of electric vehicle components. GM will help develop educational materials that can be used by these stakeholders in the future.

General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) and its partners produce vehicles in 30 countries, and the company has leadership positions in the world’s largest and fastest-growing automotive markets. GM’s brands include Chevrolet and Cadillac, as well as Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall and Wuling. More information on the company and its subsidiaries, including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information services, can be found at http://www.gm.com.

  • cfu

    πως γινεται να του εχεις εμπιστοσυνη μετα απο κατι τετοιο???
    μαθαμε πριν λιγες μερες και για τα Sonic χωρις τακακια…

    • έλα συμβαίνουν σε όλους αυτά ;)

    • cfu

      χαχα λεπτομερείς τώρα, 

    • κοίτα για τις μπαταρίες οκ, ειναι κάτι νέο που έχει “παιδικές ασθένειες” για τα τακάκια πάλι κάποιος κοιμήθηκε και δεν έβαλε σε 50 αυτοκίνητα ένα τακάκι. το βρήκανε στην καταμέτρηση στο τέλος του μήνα και το ανακοίνωσαν!

    • xaxaxa! μαζί σου! save saab!!!

    • JohnnyXP64

      min sigrineis tin malakia me kati spania provlepsimo se new technology.

      ego s auto tous paradexomai, oxi vrikan apla to provlima alla kanan gamati sxediasei-upgrade os solution se xrono de-te!

      a to sosto na legete!
      . tora an mou leges xexasan na valoun bataries, na po nai exeis dikio :)

    • γιατι η εταιρια λεγεται Gm δε λεγεται μπακαλης της γειτονιάς…
      γι’αυτο κ θα εχεις εμπιστοσυνη!!
      δεν τους δικαιολογω ουτε για το sonic ουτε γι’αυτο…
      αν κι έχουμε δει άπειρα παραδείγματα λαθών που έχουν παρουσιαστει σε μοντέλα παραγωγής που δε θα έπρεπε…
      αλλα όπως κ να το κανουνμε η GM ειναι κολοσσος κ κάτι θα ξέρει περισσότερο από εμας!

  • giannis1304

    το πιο χαζό από όλα ήταν αυτό που έλεγαν ότι αν πάρει φωτιά το volt σας, εμείς θα σας το αντικαταστήσουμε με καινούριο! Αμερικανάκια είμαστε; Αν πάρει φωτιά πρώτα να μην πάθει κάποιος τίποτα και μετά βρείτε χορηγό, για να πληρώσετε την αποζημίωση! Θα είμαι ιδιοκτήτης volt, θα βάζω εγώ μέσα τα παιδιά μου και μετά θα διαβάσω αυτό με την φωτιά! Έλα εσύ με την ανάκληση να με πείσεις ότι είναι ασφαλές.

    Δεν είναι παιδική ασθένεια αυτό, τα οχήματα εξελίσσονται για εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης σε όλες τις συνθήκες! Αυτά τα ξέρουν οι κατασκευαστές, ήταν άτυχοι γιατί βγήκε το πρόβλημα λίγες μέρες μετά το τεστ σύγκρουσης.Τυχεροί οι καταναλωτές

    Βιάστηκε να μπει στην αγορά το volt, ρίσκαρε η GM για να κερδίσει μερίδιο αγοράς. Αυτή την εντύπωση έχω.