Η Ford θα παρουσιάσει επίσημα το νέο B-Max στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο και σήμερα έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες δύο φωτογραφίες του. Το B-Max βασίζεται στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε πέρυσι στην ίδια έκθεση και στιλιστικά δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο. Το B-Max βασίζεται στο Fiesta και δεν διαθέτει μεσαία κολόνα ώστε να γίνεται έτσι πιο άνετη η πρόσβαση στο εσωτερικό.

Το μικρό MPV διαθέτει πίσω συρόμενες πόρτες με το άνοιγμα όταν και οι δύο πόρτες είναι ανοικτές να φτάνει το 1.5 μέτρο! Τα πίσω καθίσματα αλλά και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται πλήρως ώστε να γίνεται ευκολότερη η μεταφορά κάθε είδος φορτίου που έχει μήκος 2.35 μέτρα. Το αυτοκίνητο είναι κατά 30cm μικρότερο από το C-Max και κατά 11cm μεγαλύτερο από το Fiesta.

Το αυτοκίνητο μηχανικά θα φορά κινητήρες βενζίνης όπου ανάμεσα τους θα βρίσκεται και ο νέος 1.000αρης τρικύλιδρος turbo EcoBoost τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού με δύο ανεξάρτητους εκκεντροφόρους μεταβλητού χρονισμού καθώς και σύστημα start/stop. Επίσης θα υπάρχουν και Duratorq TDCi πετρελαιοκινητήρες στην γκάμα.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

FORD’S ALL-NEW B-MAX TO SHOWCASE UNIQUE DESIGN AND UNRIVALLED TECHNOLOGY AT GENEVA MOTOR SHOW

  • Ford president and CEO Alan Mulally will debut production-ready version of all-new Ford B-MAX at the 2012 Geneva Motor Show in March
  • B-MAX’s ingenious design and unrivalled technology sets new benchmark for smart, compact, city-friendly cars
  • Highlights also include class-leading load-space, high-quality craftsmanship and materials, as well as advanced new engines

BRENTWOOD, Essex, 1 February 2012 – Ford will throw open the doors to its all-new production-ready B-MAX compact multi-activity vehicle when it takes a starring role at the 2012 Geneva Motor Show in March.

Ford president and CEO Alan Mulally will be in Geneva to unveil the new B-MAX, which promises to set new standards with its unique design and best-in-class technological features. Its return to Geneva, in full production form, comes a year after the concept was unveiled at Geneva.

“The B-MAX combines an exciting, innovative design with features that only previously have been found in bigger cars,” said Stephen Odell, chairman and CEO, Ford of Europe. “It’s a brand new car that responds to the needs of an increasing number of customers who want much more from their small cars.”

Bringing the B-MAX to production demanded a new approach to door construction, which has resulted in wide-open access for drivers, passengers and luggage, with the centre pillars integrated into the doors themselves. The B-MAX will deliver superior craftsmanship and high quality materials rarely found on an affordable compact car, together with flexible-seating and class-leading load-space.

Ford’s innovative new 1.0-litre EcoBoost petrol engine, with its advanced combination of 125PS power output and 58.9mpg efficiency, will be available on the B-MAX, as will Duratorq TDCi diesels. The Ford B-MAX goes on sale in the UK in September.