Η Ford στη Γενεύη έφερε το B-MAX, το οποίο βασίζεται στο Fiesta αλλά ξεχωρίζει λόγο ότι δεν διαθέτει μεσαία κολόνα ώστε να γίνεται έτσι πιο άνετη η πρόσβαση στο εσωτερικό. Το μικρό MPV διαθέτει πίσω συρόμενες πόρτες με το άνοιγμα όταν και οι δύο πόρτες είναι ανοικτές να φτάνει το 1.5 μέτρο! Τα πίσω καθίσματα αλλά και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται πλήρως ώστε να γίνεται ευκολότερη η μεταφορά κάθε είδος φορτίου που έχει μήκος 2.35 μέτρα. Το αυτοκίνητο είναι κατά 30cm μικρότερο από το C-Max και κατά 11cm μεγαλύτερο από το Fiesta.

Στο εσωτερικό του ξεχωρίζει η μεγάλη γυάλινη πανοραμική οροφή και η 6″ οθόνη αφής. Στόχος της Ford ήταν να κατασκευάσει ένα μικρό S-MAX, ένα μικρό όχημα δηλαδή, το οποίο θα διαθέτει ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό ενώ θα διαθέτει και την δυναμική εμφάνιση που έχει κάνει τόσο δημοφιλές τον μεγάλο αδερφό, S-MAX.

Το αυτοκίνητο φορά έναν 1000αρη τρικύλιδρο turbo EcoBoost τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού με δύο ανεξάρτητους εκκεντροφόρους μεταβλητού χρονισμού καθώς και σύστημα start/stop. Η Ford ισχυρίζεται ότι ο κινητήρας έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 χωρίς ωστόσο να ανακοινώσει τα νούμερα.

Φωτογραφίες και δελτίο τύπου στα ελληνικά, στη συνέχεια.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

Το BMAX Προβάλλει το Καινοτόμο Όραμα της Ford στην Αγορά Μικρών Αυτοκινήτων

  • Παγκόσμια πρεμιέρα του Ford B-MAX στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2011
  • Το πρωτότυπο όχημα αποκαλύπτει για πρώτη φορά συναρπαστικές καινοτομίες της Ford στην Ευρωπαϊκή αγορά μικρού αυτοκινήτου
  • Εντυπωσιακή νέα φιλοσοφία θυρών – με ενσωματωμένες κολόνες Β και δύο συρόμενες πόρτες – είναι έτοιμη για παραγωγή και αναμένεται να έχει μοναδική απήχηση στην κατηγορία
  • Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα είναι άριστη πρόσβαση, απαράμιλλη άνεση και ευελιξία και κορυφαία ασφάλεια
  • Δυναμικό και κομψό εξωτερικό ενσαρκώνει το όραμα του 2009 iosis MAX concept και προσδίδει στη φιλοσοφία ‘kinetic design’ μία μοναδική νέα διάσταση
  • Το πολυμορφικό εσωτερικό του B-MAX συνδυάζει εξαιρετικούς χώρους και πρακτικότητα με την άνεση και την ποιότητα ενός πολύ μεγαλύτερου οχήματος
  • Το πρωτότυπο όχημα παράγει πολύ χαμηλές εκπομπές  CO2 με τον προηγμένο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 Ford EcoBoost και σύστημα Auto-Start-Stop

1η Μαρτίου, 2011 – Η Ford αποκαλύπτει το εντυπωσιακό μοντέλο B-MAX στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2011, δίνοντας μία πρώτη γεύση από τις συναρπαστικές καινοτομίες τις οποίες προορίζει η εταιρία για την Ευρωπαϊκή κατηγορία μικρών αυτοκινήτων.

Το B-MAX λανσάρει μία μοναδική, νέα σχεδίαση αμαξώματος που καταργεί την παραδοσιακή κολόνα Β και υιοθετεί δύο συρόμενες πίσω πόρτες. Αυτή η καινοτόμος διάταξη – που έχει ήδη εξελιχθεί σε επίπεδο παραγωγής – υπόσχεται βέλτιστη πρόσβαση στη καμπίνα, σε συνδυασμό με απαράμιλλη άνεση και ευελιξία.

Βασισμένο στη σχεδιαστική μελέτη 2009 iosis MAX, το δυναμικό και στυλάτο νέο B-MAX προβάλλει μία νέα ερμηνεία της φιλοσοφίας ‘kinetic design’ της Ford σε μία μοναδική διάταξη αυτοκινήτου.

Οι καινοτομίες συνεχίζονται και μέσα στην καμπίνα όπου το εσωτερικό προσφέρει κορυφαίους χώρους και ευελιξία παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του. Η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας προτίθεται να δείξει ότι τα μικρά και πρακτικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι άνετα και άριστα εξοπλισμένα.

«Με τα πολύ δημοφιλή S-MAX και Galaxy, και πιο πρόσφατα με τα νέα C-MAX και Grand C-MAX, η Ford έχει αποδεδειγμένα φέρει καινοτομίες και στυλ στην κατηγορία MAV» δήλωσε ο Stephen Odell, Chairman & CEO, Ford Ευρώπης.

«Το νέο B-MAX δείχνει ότι η Ford είναι έτοιμη να φέρει την ίδια τολμηρή φιλοσοφία στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Με τη μοναδική σχεδίαση των θυρών και τη δυναμική αισθητική του, το B-MAX αποστέλλει ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι πελάτες που αναζητούν ένα μικρών διαστάσεων, κομψό και πολυμορφικό όχημα σύντομα θα έχουν μία συναρπαστική, νέα επιλογή» πρόσθεσε.

Νέο όραμα για μικρομεσαία αυτοκίνητα

Το B-MAX παρουσιάζει μερικές από τις συναρπαστικές καινοτομίες που έχει εξελίξει η Ford για την Ευρωπαϊκή αγορά μικρών αυτοκινήτων. Βασισμένο στην παγκόσμια πλατφόρμα  αυτοκινήτων Β της Ford – την οποία μοιράζεται με το πολύ επιτυχημένο Fiesta – το B-MAX που εκτίθεται στη Γενεύη ενσαρκώνει το όραμα της εταιρίας για ένα μικρομεσαίο μοντέλο το οποίο συνδυάζει εξαιρετικούς χώρους και πολυμορφικότητα με μία κομψή αισθητική.

Με μήκος λίγο παραπάνω από 4 m, το B-MAX είναι μόλις 11 cm μακρύτερο από το πεντάθυρο Fiesta, και 32 cm κοντύτερο από το νέο C-MAX.

Με ένα τόσο συμπαγές αποτύπωμα, το B-MAX έχει όλα τα προσόντα για να ικανοποιήσει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού τα οποία είναι πιο κατάλληλα για τις συνθήκες κυκλοφορίας πόλης, αλλά χωρίς να υστερούν σε εσωτερικούς χώρους και άνεση.

«Με το B-MAX προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο με το χαρακτήρα ενός μικρότερου S-MAX» δήλωσε ο Martin Smith, Executive Design Director της Ford Ευρώπης. «Θέλαμε να δείξουμε ότι ένα μικρό αυτοκίνητο πολύ ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικά, μπορεί να διαθέτει την κομψότητα και τη δυναμική εμφάνιση του δημοφιλούς S-MAX».

Μοναδική φιλοσοφία θυρών με ενσωματωμένες κολόνες Β

Βασική καινοτομία του B-MAX είναι η υιοθέτηση μιας μοναδικής φιλοσοφίας θυρών με ενσωματωμένες κολόνες Β, που υπόσχεται νέα επίπεδα άνεσης και ευελιξίας στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων.

Η νέα σχεδίαση αμαξώματος καταργεί την παραδοσιακή δομή της κολόνας Β στο πίσω άκρο της εμπρός πόρτας, που συνδέει την οροφή  με το πάτωμα. Αντί αυτής, υπάρχει μία ενσωματωμένη κολόνα Β στο πλάι, και η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται μέσω μιας συμβατικής μπροστινής πόρτας ή μιας πίσω συρόμενης, οι οποίες μπορούν να ανοίγουν ανεξάρτητα.

Αυτή η καινοτόμος δομή – η οποία έχει ήδη εξελιχθεί σε επίπεδο παραγωγής – προσφέρει την καλύτερη πρόσβαση στην καμπίνα από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, χάρη σε ένα άνοιγμα μεγάλων διαστάσεων σε συνδυασμό με ασυναγώνιστη άνεση και ευελιξία.

«Το iosis MAX κατέδειξε τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει μία δομή πόρτας με ενσωματωμένη κολόνα Β σε όχημα τύπου MAV» δήλωσε ο Martin Smith. «Το B-MAX προάγει αυτή την ιδέα στο επόμενο επίπεδο με μία λύση έτοιμη για παραγωγή ενσωματωμένη άριστα στη συνολική σχεδίαση του αυτοκινήτου».

Απαράμιλλη ευελιξία εσωτερικού

Το B-MAX συνδυάζει δομή πόρτας / ενσωματωμένης κολόνας Β με ένα ευέλικτο και πρακτικό σύστημα καθισμάτων, διαμορφώνοντας ένα εσωτερικό με απαράμιλλη πρακτικότητα και πολυμορφικότητα.

Με το ταυτόχρονο άνοιγμα των εμπρός και πίσω θυρών η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εξαιρετικά εύκολη μέσα από ένα τεράστιο άνοιγμα πλάτους 1,5 μέτρων. Αυτό το πλάτος είναι σχεδόν διπλάσιο συγκριτικά με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα με εναλλακτικές φιλοσοφίες θυρών. Έτσι η είσοδος και η έξοδος από τα πίσω καθίσματα, η ασφάλιση των παιδιών στα καθισματάκια τους και η τοποθέτηση π.χ. μιας τσάντας με ψώνια πίσω γίνεται πολύ πιο εύκολα.

Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων και του καθίσματος του συνοδηγού για τη δημιουργία μιας μεγάλης επιφάνειας, η πλαϊνή πλευρά είναι ιδιαίτερα βολική για τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου όγκου όπως ένα επίπεδο έπιπλο, ή ακόμα και ένα ποδήλατο.

Με το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλωμένο, το εσωτερικό μπορεί να μεταφέρει φορτία μήκους μέχρι και 2.35 m.

Με τα καθίσματα τοποθετημένα κατά 11cm ψηλότερα από του Fiesta, το B-MAX προσφέρει κορυφαία άνεση για όλους τους επιβάτες. Οι οδηγοί έχουν το προνόμιο μιας υπερυψωμένης θέσης οδήγησης, ενώ ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Σχεδιασμένο για κορυφαία ασφάλεια

Κατά την εξέλιξη της σχεδίασης αμαξώματος του B-MAX σε επίπεδο παραγωγής , οι μηχανικοί της Ford διασφάλισαν ότι θα προσφέρει τα ίδια εξαιρετικά επίπεδα προστασίας από σύγκρουση όπως τα μοντέλα Ford με πιο συμβατική δομή.

Για να παρέχει την απαιτούμενη προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις, η δομή των εμπρός και πίσω θυρών έχει ενισχυθεί σημαντικά – με ατσάλι Boron πολύ υψηλής αντοχής σε βασικές φέρουσες δομές φορτίων – έτσι ώστε τα πλαίσια των θυρών να απορροφούν ενέργεια σαν μία ‘εικονική κολόνα Β».

Ειδικοί μηχανισμοί ασφαλείας και ενισχυμένοι μεντεσέδες ασφαλίζουν αξιόπιστα τις πόρτες στην οροφή και τη δομή του πατώματος σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ επιτρέπουν τη συνεργασία των εμπρός και πίσω θυρών για την προστασία των επιβατών.

Σε συνδυασμό και με άλλες δομικές βελτιώσεις στο αμάξωμα και τις τελευταίες τεχνολογίες συστημάτων συγκράτησης, δημιουργείται μία σχεδίαση αμαξώματος που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.

«Πολλά πρωτότυπα αυτοκίνητα μέχρι τώρα είχαν σχεδίαση αμαξώματος με ενσωματωμένη κολόνα Β, αλλά αυτή τη φορά πρόκειται για κάτι πραγματικό!» εξήγησε ο Martin Smith. «Το Ford B-MAX αποδεικνύει πώς η νέα δομή μπορεί να προσφέρει ασυναγώνιστη πρακτικότητα και κορυφαία ασφάλεια».

Μικρό, σπορτίφ και στυλάτο

Η εξωτερική σχεδίαση του B-MAX δείχνει πώς η σχεδιαστική γλώσσα ‘kinetic design’ της Ford μπορεί να εφαρμόζεται στη μοναδική, νέα διάταξη αμαξώματος, δημιουργώντας ένα συμπαγών διαστάσεων, σπορτίφ και στυλάτο αυτοκίνητο το οποίο προσθέτει τη δική του φιλοσοφία στη δημοφιλή σειρά MAV της Ford.

«Κατά την εξέλιξη του B-MAX, οι σχεδιαστές μας εμπνεύστηκαν από τη σχεδιαστική μελέτη iosis MAX, η οποία καθιέρωσε ένα συναρπαστικό νέο όραμα για τα μικρομεσαία MAV μας» δήλωσε ο Martin Smith. «Και ενώ μοιράζεται στοιχεία ‘kinetic design’ με άλλα πρόσφατα μοντέλα Ford, η μοναδική φιλοσοφία της πόρτας και το συμπαγές μέγεθος χαρίζει στο B-MAX τη δική του χαρακτηριστική ταυτότητα».

Στο εντυπωσιακό εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου βλέπουμε μία τολμηρή, νέα ερμηνεία της τραπεζοειδούς μάσκας Ford με πέντε εντυπωσιακά, οριζόντια στοιχεία που ξεχωρίζουν με ένα λαμπερό φινίρισμα χρωμίου.

Πιο κάτω, ο λεπτότερος κάτω αεραγωγός σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση, προσδίδει μία αίσθηση σταθερότητας στο εμπρός τμήμα και τονίζει το σπορ στυλ και το μεγάλο πλάτος του αυτοκινήτου.

Άλλα στοιχεία ‘kinetic design’ είναι οι εντυπωσιακοί προβολείς, η μυώδης πλευρική γραμμή με το δυναμικό κόψιμό της, μία χαρακτηριστική γραμμή παραθύρου με  απότομη αλλαγή κλίσης πίσω από τις πίσω πόρτες και οι ανάγλυφοι θόλοι τροχών.

Η τολμηρή, τρισδιάστατη επιφάνεια στα πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος βοηθά να αποφεύγεται η ψηλή, κιβωτοειδής εμφάνιση που αποτελεί χαρακτηριστικό αυτής της κατηγορίας και περιλαμβάνει νέα σχεδίαση των μαρσπιέ με μια κομψή ζιγκ-ζαγκ γραμμή στις πίσω πόρτες.

Με το χαρακτηριστικό σχήμα των παραθύρων, το καμπύλο πίσω παρμπρίζ και τα λεπτά πίσω φώτα που διαιρούνται από το πορτμπαγκάζ, το πίσω τμήμα του B-MAX θυμίζει πολύ αυτό του S-MAX. Ισχυρές οριζόντιες χαρακτηριστικές γραμμές δίνουν έμφαση στο πλάτος και τη γεμάτη αυτοπεποίθηση παρουσία του αυτοκινήτου.

Το B-MAX βάφεται σε Burnished Glow, μία ζεστή και μοντέρνα μεταλλική καφέ απόχρωση. Εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών 5 ακτίνων σε σχήμα Y εμπνευσμένες από το S-MAX ολοκληρώνουν το οπτικό αποτέλεσμα.

Ευρύχωρο, ανώτερο εσωτερικό

Το εσωτερικό του B-MAX προσφέρει εξαιρετικούς χώρους και πολυμορφικότητα για μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Η καμπίνα είναι άψογα επενδεδυμένη με σύγχρονα υλικά υψηλής ποιότητας, επισημαίνοντας ότι τα μικρά, πρακτικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι άνετα και άριστα εξοπλισμένα.

Με τολμηρά γραφικά στοιχεία και ανάγλυφες επιφάνειες, το εσωτερικό εξελίσσει στοιχεία ‘kinetic design’ από τα τελευταία μικρά και μεσαία αυτοκίνητα της Ford. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το λεπτό, τύπου φτερού τμήμα του πάνω μέρους του ταμπλό (ΙΡ) το οποίο φτάνει μέχρι τα πάνελ των θυρών και η κεντρική κονσόλα  που ‘ρέει’ ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα ξεκινώντας από το ταμπλό.

Η καμπίνα διατηρεί τη δυναμική, σπορ αίσθηση του εσωτερικού των μικρών Ford, υιοθετώντας τον premium χαρακτήρα και τα διακοσμητικά στοιχεία του μεγαλύτερου C-MAX.

Τα χειριστήρια του οδηγού βασίζονται στην τελευταία έκδοση HMI (Human Machine Interface) της Ford, με μία μεγάλη οθόνη αφής 6-ιντσών τοποθετημένο στο άνω κέντρο του IP, επάνω από το δημοφιλές πάνελ ελέγχου τύπου κινητού τηλεφώνου.

Αντανακλώντας τα πιο σοφιστικέ γούστα των αγοραστών που στρέφονται σε μικρότερα αυτοκίνητα, το εσωτερικό του B-MAX χρησιμοποιεί υλικά κορυφαίας ποιότητας και μία πολύ κομψή, μοντέρνα καφέ απόχρωση.

Το πάνω τμήμα του IP και οι πόρτες είναι ντυμένα με δέρμα σε ebony black με αντίθετες bronze καφέ ραφές. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν δερμάτινα μαξιλάρια που συνδυάζονται με κεντρικά τμήματα από τεχνικό μαύρο/καφέ ύφασμα υψηλής ποιότητας.

Άλλες λεπτομέρειες που προάγουν την κομψή, σπορ αίσθηση είναι ένα μεταλλικό καφέ φινίρισμα στα διακοσμητικά ένθετα της κεντρικής κονσόλας και μαύρη σαγρέ μοκέτα από πλεκτό δέρμα με bronze πινελιές.

Η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που εκτείνεται σε όλη την οροφή δίνει μία άλλη διάσταση χώρου.

Κινητήρας πολύ χαμηλών εκπομπών CO2

Το B-MAX χρησιμοποιεί ένα κινητήριο σύνολο πολύ χαμηλών εκπομπών CO2, που περιλαμβάνει ένα προηγμένο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 Ford EcoBoost με σύστημα Ford Auto-Start-Stop.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας Ford EcoBoost έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Start concept που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου το 2010, και είναι το επόμενο νέο μέλος της παγκόσμιας οικογένειας κινητήρων Ford EcoBoost.

Όπως οι τετρακύλινδροι κινητήρες Ford EcoBoost 1.6 και 2.0-λίτρων, που λανσαρίστηκαν πρόσφατα στα Ευρωπαϊκά μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα της Ford, η μονάδα 1.0-λίτρου συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου, υπερσυμπίεση και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων για σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών  CO2.

Ο τρικύλινδρος Ford EcoBoost που σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τους μεγαλύτερους συμβατικούς τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης πριν την έναρξη παραγωγής.

«Το B-MAX καταδεικνύει τη δέσμευση της Ford να προσφέρει στους πελάτες συναρπαστικά και καινοτόμα οχήματα» δήλωσε ο Stephen Odell. «Πιστεύουμε ότι οι νέες φιλοσοφίες και τεχνολογίες που λανσάρει θα επηρεάσουν σημαντικά την αγορά μικρών αυτοκινήτων».

  • giannis1304

    ίσως τον δούμε αυτό τον κινητήρα και με την παραλλαγή των 140 ίππων!!!το πιο πιθανό όμως είναι να δούμε παραλλαγές έως 120ps