Στο τέλος του πρώτου τεστ, είχαμε γράψει ότι τα πράγματα για τη Ferrari δεν κυλούν τόσο καλά. Αυτό φαίνεται να ισχύει και μετά το τέλος του τρίτου τεστ, όπως παραδέχεται η ίδια η Scuderia, μέσω του Τεχνικού της Διευθυντή, Pat Fry, ο οποίος τονίζει ότι είναι απογοητευμένος με την απόδοση της F2012, στο σχεδιασμό της οποίας είχα επικεντρωθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τον Σεπτέμβριο της περασμένης χρονιάς.

Ο Βρετανός, πρώην μηχανικός της McLaren, σχεδόν αποκλείει την πιθανότητα να μπορέσει ν’ ανάβει στο βάθρο η ομάδα του στον πρώτο αγώνα, ο οποίος ξεκινά σε λιγότερο από 11 μέρες.

Αν μπορούμε βάθρο στη Μελβούρνη; Προς το παρόν, θα έλεγα όχι. Είμαστε απογοητευμένοι με το επίπεδο απόδοσης είδαμε σ’ αυτές τις δοκιμές, και νομίζω ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας.

Στα τρία 4ήμερα δοκιμών, η Ferrari δοκίμασε 4 διαφορετικές λύσεις για τις απολήξεις των εξατμίσεων (την 4η διάταξη την είδαμε τις δύο τελευταίες μέρες των δοκιμών), κάτι που δείχνει ότι αναζητά περισσότερα δέκατα από την κατεύθυνση των καυτών καυσαερίων. Πληροφοριακά, οι Red Bull και McLaren έχουν δοκιμάσει μόλις δύο διατάξεις. Ειδικά στη McLaren, η δεύτερη διάταξη φαίνεται να έχει δώσει καλύτερα αποτελέσματα απ’ ό,τι περίμεναν. Περισσότερες, όμως, λεπτομέρειες, σε ειδικό άρθρο που θ’ ακολουθήσει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Για να επιστρέψουμε στη Ferrari και τον Fry, ο 47χρονος μίλησε για τις εξατμίσεις, ειδικότερα για τις τροποποιήσεις που έκαναν σ’ εκείνη την περιοχή, κάτι που, σύμφωνα με τον Fry, είχε αντίκτυπο στη συνολική εξέλιξη της F2012.

Ξεκάθαρα, η απόφαση σχετικά με τις εξατμίσεις που πήραμε την περασμένη βδομάδα σήμαινε ότι κάναμε μερικά βήματα προς τα πίσω, όσον αφορά την ανάπτυξη. Είναι δύσκολο να πω πόσο. Στις δοκιμές, μπορείς να κάνεις μόνο υποθέσεις και τα φορτία καυσίμου των άλλων μονοθεσίων, και μόνο στη Μελβούρνη θα έχουμε μια σαφή απάντηση για το αν πρέπει να είμαστε πολύ ή λίγο απογοητευμένοι, πόσο μακριά είμαστε από τις πρώτες θέσεις και κατά συνέπεια, πόσο έδαφος έχουμε να καλύψουμε.

Η μόνη λύση για τη Ferrari είναι η αύξηση των επιπέδων της κάθετης δύναμης που παράγει η F2012. Αυτή έρχεται μέσα από πολλή και σκληρή δουλειά, κάτι που γνωρίζει από πρώτο χέρι ο τεχνικός του Maranello.

Πρέπει να βελτιώσουμε τα συνολικά επίπεδα κάθετης δύναμης του μονοθεσίου, αλλά ξέρουμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης είναι λίγο-πολύ ο ίδιος για όλους. Θα έχουμε κάποιες αναβαθμίσεις για τη Μελβούρνη. Ουσιαστικά, έχουν να κάνουν με τη διάταξη των εξατμίσεων που θα έχουμε τουλάχιστον για τον 4 πρώτους αγώνες της σεζόν.

Μένει να δούμε τι μπορεί να κάνει η Ferrari, για να βελτιώσει την ταχύτητα της F2012. Έχω ξαναγράψει ότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τους Ιταλούς, δεδομένου ότι εγκατέλειψαν νωρίς το 2011, για χάρη του 2012. Αν βασιστούμε στα λόγια του Fry, είναι σχεδόν αδύνατο να δούμε τη Ferrari να νικά σε κανονικές συνθήκες κάποιον από τους πρώτους αγώνες. Ωστόσο, μπορεί ν’ αλλάξουν αρκετά. Ας μην ξεχνάμε την περσινή θεαματική βελτίωση της McLaren, η οποία από το τελευταίο τεστ μέχρι και το πρώτο Grand Prix στην Αυστραλία, βρήκε 1-1,5 δευτερόλεπτο στον γύρο, αντιγράφοντας το πίσω μέρος της RB7, καθώς εκεί εντοπιζόταν το κύριο πρόβλημα της MP4-26.

[Πηγή: Ferrari | Photo Copyright: Ferrari/FOTO ERCOLE COLOMBO]

  • pariah

    Το σε κανονικές συνθήκες κάντε το “βάζουμε τον κοντό και fia και απαγορεύουν ότι δεν καταφέραμε να φτιάξουμε”

  • etien navar

    καλώς μας ήρθες Γιώργο !!!
    δώσε υλικό στον λαό σου , μιας και οι μέρες πλησιάζουν !

    • Έρχονται ενδιαφέρονται νέα απ’ αυτά που δοκίμασαν οι ομάδες στις τελευταίες δοκιμές!!!! ;))))

  • αντε γιωργο well come back!!!!!! 
    εγω παλι ειμαι τησ αποψησ οτι οπου ακουσ για να πεταν τα μονοθεσια ..υπερβαλλουν λιγο…
    και οπου ακουσ οτι σερνοντε …..τελικα δεν πεταν πολυ!!!!!!!
    δοκιμεσ ειναι λεμε!!!!! ΚΡΥΦΤΟ !!!!!!!

  • stadi

    Αυτο που κανουν στη Ferrari με τις εξατμισεις ειναι απαραδεκτο.Κοβουν το ανθρακονημα ,το ξαναραβουν .Πανε τις αποληξεις λιγο πιο περα μετα λιγο πιο εξω και γενικα δειχνουν να μην ξερουν τι να κανουν.Τι περιμενουν να το πετυχουν στην τυχη;;Λες και ειναι μικρη ομαδα κανουν.Δευτερο ειχα πει για την μπροστινη αναρτηση τους οτι ειναι ρισκο και απο τι βλεπω θα γυρισουν παλι στην παλια.Πλεον με τους κανονισμους που εχουμε τα τρια τελευταια χρονια δεν εχει  και πολυ νοημα μια pull rod αναρτηση μπροστα καθως τα οφελη ειναι ελαχιστα μπροστα στον πονοκεφαλο που σου δημιουργουν, ειτε ως προς την ρυθμιση των γωνιων αλλα και τη κατανομη βαρους. θελει δουλεια ακομη γιατι αποτι καταλαβα δεν ειχαν και πολλα καυσιμα στην Βαρκελωνη.

    • Σταύρο, θ’ αναλύσουμε και τις 4 διατάξεις των εξατμίσεων της Ferrari, μη στεναχωριέσαι!!! ;))

      Πλέον, όλες οι ομάδες έχουν πίσω pull-rod ανάρτηση, γιατί έχει αεροδυναμικά οφέλη και προσφέρει περισσότερη ελευθερία γύρω από το κιβώτιο! Μπροστά δεν έχει και τόσο μεγάλο νόημα, όμως!!

  • Mika

    Ti perimeneis apo monothesio pou moiazei san proxeiroftiagmeno Lego????

    • etien navar

      σε παρακαλώ !!!
      δεν έχεις κανένα δικαίωμα να ειρωνέυεσαι τα υπέροχα Lego !!!

    • Mika

       :p
      Exeis dikio..!
      Zhtw tapeina sygnwmmh!!!
      :-)))))))))))

  • jim

    an kai opados tis ferrari kai alonso,vlepo mclaren red bull kai mpori na mpi sto kolpo kai o raikonen giati oxi,ektos kai an pezoun kriftouli opos ipe kai enas filos parapano,ala otan dokimazis teseris diataksis ti krifto na peksis edo milame gia treksimo

  • Sls

    Πιστευω οτι δεν λενε ολη την αληθεια στη Ferrari,τις τελευταιες μερες εχει ξεσπασει ενας ντορος
    απο τις δηλωσεις του fry,του alonso,του domenicali,ολοι τους μιλουν για προβληματα ασταθειας,ταχυτητας,οτι δεν στριβει καλα η F2012.Oχι οτι αποκλειεται να εχουν προβλημα,αλλα δεν πιστευω οτι θα ειναι τοσο πισω οσο θελουν παρουσιαζουν.

    Nα θυμισω οτι και ο χαμιλτον στο πρωτο τεστ των δοκιμων αφηνε να εννοηθει οτι ειναι απογοητευμενος απο την mp4-27,οτι ειναι δυσκολοδηγητη στις στροφες,μετα ομως ξαφνικα εμφανιζονται ολοι ειναι ικανοποιημενοι.

    Τι να πει δηλαδη και ο ραικονεν με τον γκροσιαν που εκαναν πρωτους χρονους,οτι πανε για πρωταθλημα,οχι βεβαια.

    • stadi

       Οντως ο Pat fry παντα ηταν υπερβολικος στις δηλωσεις του.
      Σιγουρα θα υπαρχει προβλημα που αν θες την αποψη μου δεν θα φανει στην Αυστραλια καθως ειναι μια πιστα που κρυβει τις αδυναμιες ενος μονοθεσιου.