Μετά τα σκίτσα και τις rendering φωτογραφίες. η Mercedes έχει πάει το Citan, το νέο της entry-level van που ετοιμάζει για δοκιμές εξέλιξης στην Σουηδία προτού το παρουσιάσει στην έκθεση IAA Commercial Vehicle Show τον επόμενο Σεπτέμβριο. Το van βασίζεται πάνω στο Renault Kangoo και το όνομα του είναι μίξη των λέξεων “city” και “titan και το Citan είναι το τέταρτο επαγγελματικό μοντέλο της Mercedes-Benz. Θα τοποθετηθεί κάτω από τα Vito, Vario και Sprinter.


Θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, panel van, με καρότσα και μια μικτή χρήση, ενώ όπως είναι και τα υπόλοιπα επαγγελματικά αυτοκίνητα της Mercedes θα είναι διαθέσιμο σε μια ποικιλία μεγέθους και διαθέσιμου φορτίου.

Μηχανικά δεν ανακοίνωσε η Mercedes ούτε λέξη με το τι κινητήρες θα βρίσκονται κάτω από το καπό του, εκτός ότι θα υπάρχουν χαμηλής εκπομπής CO2 κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου καθώς και εκδόσεις BlueEFFICIENCY. Στο μέλλον θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση η οποία πιθανώς θα φορά τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που φορά το Vito E-CELL. Στην αγορά θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2012.

[Πηγή: Mercedes]

Δελτίο Τύπου

Citan – New Mercedes-Benz urban delivery van undergoes winter testing

  • Extreme tests at sub-zero temperatures
  • Own test centre near the Arctic Circle
  • Fine-tuned suspension control systems

Every Mercedes-Benz has to earn the right to sport the three-pointed star by completing what is probably the most gruelling and most rigorous winter testing in the automotive industry. The new Mercedes-Benz Citan urban delivery van has successfully completed these tests. Numerous other tests are also testimony to the high quality of the body, interior, drive system and suspension.

Extreme tests at sub-zero temperatures

Sub-zero temperatures down to -40°C, metre-high snow lining both sides of the road, snow often on the road too, coupled with just a few hours of daylight – the winters in northern Sweden are bleak and harsh. The perfect conditions to put the new Mercedes-Benz Citan to the test.

Mercedes-Benz Vans has been testing every new model under extreme conditions near to the Arctic Circle for decades. Sprinter and Vito vans have undergone rigorous winter testing on numerous occasions. Now the new Citan has followed in their footsteps.

Own test centre near the Arctic Circle

In the small town of Arjeplog, Mercedes-Benz has set up its own test centre with workshops, offices and test tracks. It is hermetically sealed to keep out prying eyes. Here and on other test tracks on a nearby lake, on a challenging mountain route, as well as driving on public roads, the new Citan urban delivery van has had to prove its mettle.

Tests focusing on cold start behaviour, the heating and ventilation, the seat heating and windscreen defrosting are par for the course in the Scandinavian winter. But testing in the Artic Circle also looks at how materials respond to extreme temperatures: how do the door seals perform, for instance? At sub-zero temperatures even plastics will go brittle and can break or tear. In certain circumstances, creaking noises may occur where materials overlap.

Such shortcomings are unacceptable for a Mercedes-Benz. If the high-quality hallmark interior of the Mercedes-Benz Citan can withstand this environment, it will take even the harshest Central European winter in its stride. The Citan has passed all the tests. As a genuine Mercedes-Benz it can now stand up masterfully to even the harshest icy-cold temperatures.

Fine-tuned suspension control systems

The Scandinavian test centre with its ice-covered terrain is also the ideal place to test and fine-tune the suspension control systems. ESP® comes as standard on board the Citan, just as it does on any Mercedes-Benz. Yet ESP® is just the overarching term for a wide array of control systems, including subfunctions such as anti-lock braking system, acceleration skid control, drive and braking torque control, engine friction torque control, understeer control, rolling-moment intervention.

Each of these systems needs to interact perfectly in a Mercedes-Benz van under the most difficult conditions and different vehicle loads, and hence the need for exhaustive testing. Measuring devices and a laptop are a constant feature on board the camouflaged test vehicles. But the finesse of the experienced developers is at least just as valuable.

Punishing itinerary at the company’s own test facility

The company’s own test facility in Arjeplog provides the full range of punishing terrain for testing the new Citan, including roads with a 10, 15 and 20-percent incline. Covered on one side with high-grip heated asphalt, and slick ice on the other. The engineers talk in terms of µ‑split, the different friction coefficients on the left and right. Even under these conditions, a Citan has to navigate the inclines and descents safely, just like any other Mercedes-Benz van.

Other courses with compacted snow or the long braking area with a high-grip surface on one side for high-speed braking tests push the new urban delivery van to the limit. Mercedes-Benz has precisely specified the maximum steering correction, as well as yaw-rate characteristics – rotation around the vertical axis –, including response over time and peak value. A Citan must respond safely and predictably at all times.

Icemakers prepare courses on frozen lakes

On the nearby frozen lake, local professionals – the icemakers – have prepared precisely defined courses for Mercedes-Benz, including a circuit with a diameter of 500 metres, covered with snow on the outside, roughed-up ice in the middle, slick polished ice towards the inside. Here and on the various handling circuits with their sweeping and tight bends the Citan has to demonstrate grip and handling stability. The brand’s hallmark tuning of the suspension and control systems becomes apparent even at low speeds on ice.

Green light for series production

To find out for themselves about the results of this year’s winter testing programme, senior management from Mercedes-Benz Vans made the journey to the far north of Sweden, among them Volker Mornhinweg. The Head of Mercedes-Benz Vans was there not only to discuss the test results and the ensuing fine-tuning measures with the development engineers.

Volker Mornhinweg also got involved in some testing himself. Two days spent in icy-cold Arjeplog behind the wheel of the Citan, putting materials and vehicle to the test. And he is impressed: “Our new suspension and our control systems are now perfectly tuned. It’s something you notice on the various handling courses and when moving off or braking. I’m also extremely happy with the changes in the interior – both in terms of the heating, ventilation and air conditioning, as well as the robust materials selection. The Citan is now a bona fide Mercedes-Benz after all the tests and work our development engineers have done. And so it’s ready for series production.”

  • srss

    παντως για τα μεγαλα του αδερφακια (βιτο κλπ) ακουω τα χειροτερα.. αξιοπιστια μηδεν ανεση μηδεν, γενικα πληρωνεις μερσεντες και παιρνεις κατι που αντιστοιχει ουτε στα μισα χρηματα…. για να δουμε τη θα βγει απ τη συνεργασια με τη ρενω

  • Constantine

    Τι θα βγεί ;;; Θα πληρώνεις για Μερσεντες και θα παίρνεις Ρενό !!!! χαχαχαχαχαχαχ

    •  axaxaxaxaxx !!!!
      den peirazei!!!!!!
      na ta vlepei afta o nikolas!!!!
      toylaxiston to group mas einai ano8efto!!!!!!!
      ka8ara germaniko !!!!! LOL LOL
      y.g min petaxtei kaneis pos exoyme tsexia kai ispania…..den pirame tipota apo aytous…..autoi piran apo mas !!!!  :-P

    • Constantine

      Τώρα ο Νίκος το γύρισε , καλό το Μερσεντές λεει αλλά σαν το Φιατακι που εχω δεν υπάρχει . Σε λίγο θα λεει Χιουντάι πάνω απο όλα !!!! χαχαχαχ

    •  για κα8ε μερα φιατακι…..για τη δουλεια ιαπωνικο……για μελλοντικο κορεατικο!!!!
      ε πεσ το ντε!!!!! ειμαι απογοητευμενοσ με την MERC…….
      και ειμαστε εμεισ οι λαθοσ που πηραμε γκολφ και το γουσταρουμε καθε μερα !!!!!! LOL LOL

    • Constantine

      Σύντομα τον βλέπω να λεει ….”Παιδια τώρα που η Μερσεντες έγινε Γαλλοκινέζικη, λέω να πάρω το νεο Σιρόκο . Γκολφ δεν παίρνω αλλα το Σιρόκο καλό ειναι !!! ” …χαχαχαχαχα

      Εν τω μεταξύ μια γνωστή μου που μεγάλωσε στην Γερμανία , μου είπε το εξής . Εδώ και πολλά χρόνια Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αγορασμένες απο Αραβες . Σε επίπεδο μετοχικό υποθέτω , δεν εμαθα λεπτομέρειες!!! 

      Καημένη Μερσεντες …Κάτι σαν τον ΓΑΠ έχεις γίνει . Λίγο Γαλλική , λίγο Κινέζικη , λίγο Αραβικη και λίγο Γερμανική !!! χαχαχαχαχα

    •  δεν ειναι τυχαιο που h VW εχει κανει εκεινη την περιεργη συμφωνια που ολοι κραζουν!!!!!!
      κα8αρα γερμανικο προιον!!!!!!
      οτι πληρωνεισ παιρνεισ!!!!!!  :-)

    • pariah

      babino όχι και δεν έχει κινέζικα η vw…..Χρόνια τώρα μάλιστα “έχει” εργοστάσιο εκεί. Το καθαρά γερμανικό προϊόν ίσχυε για την porsche όταν είχε μικρή παραγωγή.

    • Constantine

      Και η Πόρσε στο γκρούπ ανήκει άρα η Πόρσε είναι κινέζικη !!! Για αυτό πλέον είναι τόσο φθηνές !!!ααχχααχχαχχααχα

    •  to οτι εχει εργοστασιο στην κινα δεν μου λεει κατι…..απο τη στιγμη (προσ το παρον) που δεν δανιζει η ποσο μαλλον παιρνει απο κινεζικη αυτοβιομηχανια εξαρτηματα!!!!!!
      με το σκεπτικο αυτο σχεδον ολα τα προιντα που κυκλοφορουν στην αγορα…ειναι κινεζικα..βιτναμεζικα…..και ολα τα σχιστοματικα!!!!  :-P

    • pariah

      Για να φτιάξεις μονάδα στην Κίνα πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον Κινέζο κατασκευαστή (έτσι αποχτούν τεχνογνωσία). Το εργοστάσιο είναι 50% στους Κινέζους 50% στους άλλους…

      Τα 1.4tsi είχαν θέμα με το λάδι σε κάποιες παρτίδες γιατί είχαν ελατήρια από Κίνα μεριά όπως είχαν θέμα τα 1,4 με τα 101Ps που είχαν από Τουρκία. Και κάτι ακούγεται ότι θα έρθουν και made in P.R.C μοτέρ. 

      Τουλάχιστον οι κινέζικες mercedes θα έμεναν μόνο στην τοπική αγορά από ότι έχει ακουστεί επισήμως.

    •  to οτι εχουν το ”πατρον” οκ!!!! αλλα παλι δεν μου λεει κατι….
      δηλαδη στην ισπανια ενα εργοστασιο …γερμανικησ αυτοβιομηχανιασ ειναι ισπανικο???
      θα μου πει…οταν μια κινεζικη αυτοβιομηχανια..κανει χορηγια μοτερ πχ στο επομενο GOLF….
      τοτε πασο!!!!  :-))

    • pariah

      Ρε συ το εργοστάσιο στην Ισπανία είναι ιδιοκτησία vw….Εκεί είναι κατά το ήμιση…Συνεπώς όσο κινέζικη είναι η mercedes, η bmw, η audi, η jeep κοκ άλλο τόσο θα ναι και το vw… ;)

      Αν δεν έπαιζε ρόλο το μέρος που κατασκευάζεται, αφού ακολουθούν την ίδια διαδικασία,  δεν θα χα πρόβλημα…Όμως βλέπεις ότι τα καλά μοντέλα δεν φτιάχνονται όπου να ναι…

      Πάντως όπου να ναι θα σκάσει η φούσκα της Κίνας….Ήδη οι εισαγωγές αυξήθηκαν και μειώθηκαν οι εξαγωγές κατά πολύ…

    • παίζει να είσαι ο μονος που συμφωνεί μαζί μου, ότι η Κινα είναι φούσκα!!
      ευχαριστώ!!
      χαχααχαχ

    •  allos 1s kai go!!! apla ego nomizo pos toys dinoyn kati parapano apo xrono!!!!!  ;-)

    •  se απαντω εδω γιατι κατω δεν εχει αλλο!!!!  :-P
      σε αυτο που λεσ δεν αντιλεγω!!!!!
      απλα αμα διαβασεσ πιο πανω!!! το αρ8ρο λεει ”ο van βασίζεται πάνω στο Renault Kangoo και το όνομα του είναι μίξη των λέξεων “city” και “titan και το Citan” !!!!
      εγω αυτο κατακρινω !!!!! δεν λεει πουθενα οτι εξουσιοδοτησε αλλουσ για αυτην…αλλα θα δανιστει ολοκληρο πατωμα!!!! 
      οπωσ ειπε ο κωνσταντινοσ…8α πληρωνεισ μερσεντεσ…και θα παιρνεισ ρενο???????  LOL

    • nikxan1

      eeeeee!!!!!!!
      sas blepw!!!!!

    • αρα αφου ειναι Renault είναι εγγύηση!!!!
      αυτό δεν εννοείς??