Χθες, Τετάρτη 2 Μαΐου, υπογράφηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία τροποποιεί το σημερινό σύστημα του δακτυλίου με την θέσπιση μέτρων αποτροπής της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα.

Ο Πράσινος Δακτύλιος, θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου 2012, και περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στην πρωτεύουσα. Αναλυτικά τα βασικά μέτρα που προτείνονται είναι:

  1. Επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας Euro 4 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
  2. Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.
  3. Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.
  4. Τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.

Αναφερόμενος στο θέμα, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε:

Τον Νοέμβριο του 2011, προχωρήσαμε σε μια σημαντική νομοθετική παρέμβαση για την αύξηση των επιλογών καυσίμων στους πολίτες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις τελευταίες δύο πόλεις της Ελλάδας που ίσχυε καθίσταται δυνατή από την μεγάλη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην τεχνολογία, που μειώνει δραστικά τους ρύπους που εκπέμπουν τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σήμερα, ολοκληρώνουμε την θεσμική αυτή παρέμβαση, υπογράφοντας την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την υλοποίηση του σύνοδου μέτρου του «Πράσινου Δακτυλίου». Το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με την βελτίωση των συστημάτων ελέγχου νοθείας καυσίμων και την εντατικοποίηση των ελέγχων διασφαλίζουν για τους κατοίκους της Αθήνας και όλης της Αττικής ένα πιο καθαρό περιβάλλον, μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα.

[Πηγή: AME-ΜΠΕ]

 

  • αν εγω εχω αυτοκινητο του 1980+..δηλαδη euro 1 kai oyte…αλλα το εχω βαλει υγραεριο…που ειναι πρασινο….8α μπορω να το κυκλοφορω?????

    • JohnnyXP64

      λογικα οχι, γιατι δεν εχεις μετατροπη εργοστασιακη και οι ρυποι που βγαζεις δεν ειναι εργοστασιακα μετρημενη, και δεν τους βγαζεις παντα, αλλα οταν και μονο καις υγραεριο.

      οποτε λογια θα ελεγα οχι…αλλα και παλι δεν ξερω

    •  nai alla gia na kikloforo nomima me to ygraerio …prepei na to diloso..kai pernao kteo !!!!! 
      kai go den ksero…..
      ego prosopika den exo…alla pistevo 8a endiaferei poloys poy exoyn…..

    • JohnnyXP64

      φυσικα και δεν εχεις, αφου εισαι δικος μας TSI-DSG, αν το πας γλυκα δεν εχεις αναγκη απο γραεριο :P

      αν ηταν τα καυσημα στην Ελλαδα φθηνα και οχι νοθευμενα βεβαια.

    • για πρωτη φορα !!! εχω κανει γεμισμα και το παω μεσα στην πολη χαλαρα !!! οταν ηρ8α σπιτι ειχα καψει το 1/4 απο την προηγουμενη παρασκευη…και εχω κανει 288χιλιομετρα!!!!! θυμισε μου σε κανα 15μερο..οταν αναψει το λαμπακι να σε πω ποσα εχει κανει μεσα στην πολη !!!! πιστευω να κρατηθω και να το παω νορμαλ μεχρι το τελοσ !!! pros το παρον κρατιεμαι μια χαρα !!!  :-)

  • JohnnyXP64

    148g/k και ειναι euro5. αρα αυτο περναει η οχι?

  • gronholm89

    to diko mou pou einai euro4 ALLA exei 139 rupous pernaei? 

    • cfu

      Euro 5 einai to Fiesta

    • gronholm89

       ta fiesta kataskeuis pro tou 2010 einai euro4.. to diko mou exei imerominia kataskeuis 27/11/2009 apo kolwnia kai einai me to “kalo” konto sasman… ;)

    • cfu

      oxi re c kai emena 
       25.11.2009 einai ftiagmeno !!!!!!!!!!!!!!!!! kai einai euro 5
      http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do  ,mpes edo kai vale to Vin sou

      Πρωτεύοντα χαρακτηριστικά
      Ημερoμηvία κατασκευής: 25.11.2009
      Σειρά oχήματος: Fiesta 2008-
      Τύπoς αμαξώματoς: 5θυρο Σαλούν
      Έκδoση: Σειρά 30
      Κιvητήρας: 1.25L Duratec DOHC EFI(80PS)
      Κιβώτιo ταχυτήτωv: Μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων B5/IB5
      Πλευρά oδήγησης: LHD FWD
      Σχέση μετάδoσης: 4.25
      Eκπoμπή καυσαερίωv: Εκπομπές σταδίου V
      Σύστημα κλιματισμoύ: Μηχανικό Σύστημα Κλιματισμού
      Περιoχή: (+)”GR”
      Βαφή: Panther Black (met)
      Ύφασμα εσωτερικoύ χώρoυ:

    • gronholm89

      file na ta xairomaste, tin idia mera kataskeuastikan, egw evgala pinakides 15/1/2010

      25.11.2009
      Σειρά oχήματος:
      Fiesta 2008-

      Τύπoς αμαξώματoς:
       3θυρο Σαλούν

      Έκδoση:
      Σειρά 32

      Κιvητήρας:
       1.6L Duratec-16V Ti-VCT (115/120PS)

      Κιβώτιo ταχυτήτωv:
      Μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων B5/IB5

      Πλευρά oδήγησης:
       LHD FWD

      Σχέση μετάδoσης:
      3.82

      Eκπoμπή καυσαερίωv:
      Εκπομπές Καυσαερίων Επιπέδου IV

      Σύστημα κλιματισμoύ:
      Αυτόματος Έλεγχος Θερμοκρασίας

      Περιoχή:
        (+)”GR”

      Βαφή:
        Frozen White

      Ύφασμα εσωτερικoύ χώρoυ:
        Dotts/Max (A-C)

    • cfu

      καποια στιγμή μπορει να ηταν διπλα-διπλα και το ενα πισω απο το αλλο
      ολο και καπου θα συναντήθηκαν sto parking Kolonias,Τρενο,καραβια,εδω στην Ελλαδα !!!!

      πινακιδες εγω Φεβρουαριος του 2010
      δεν ηξερα οτι αλλαζει απο κινητήρα σε κινητήρα και μετα το 2010 τα εκαναν ολα euro 5

    • gronholm89

       aderfakia vgikan!!! egw eidiki paraggelia to ekana mono g mena g auto isws to pira nwritera….

    • cfu

      lol nai nai
      exeis dei to ergostasio me sto street view? bale xartes google kai grapse Köln,ford strase Γερμανία
      kai me to street view kane bolta ekei gyro stous dromous
      http://stwot.motortrend.com/files/2008/10/10688479-623×445.jpg 

  • Για να ξεκαθαρίσουμε! αν δεν είναι EURO 5, ακόμη και κάτω από 140 γρ/χλμ CO2 να εκπέμπει, δεν μπορεί να κυκλοφορήσει. Λογική δεν έχει σίγουρα, αλλά έτσι λέει ο νόμος