Πράσινος Δακτύλιος από 1η Σεπτεμβρίου

Σχετικά άρθρα

Χθες, Τετάρτη 2 Μαΐου, υπογράφηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία τροποποιεί το σημερινό σύστημα του δακτυλίου με την θέσπιση μέτρων αποτροπής της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα.

Ο Πράσινος Δακτύλιος, θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου 2012, και περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στην πρωτεύουσα. Αναλυτικά τα βασικά μέτρα που προτείνονται είναι:

  1. Επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας Euro 4 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
  2. Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.
  3. Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.
  4. Τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.

Αναφερόμενος στο θέμα, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε:

Τον Νοέμβριο του 2011, προχωρήσαμε σε μια σημαντική νομοθετική παρέμβαση για την αύξηση των επιλογών καυσίμων στους πολίτες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις τελευταίες δύο πόλεις της Ελλάδας που ίσχυε καθίσταται δυνατή από την μεγάλη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην τεχνολογία, που μειώνει δραστικά τους ρύπους που εκπέμπουν τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σήμερα, ολοκληρώνουμε την θεσμική αυτή παρέμβαση, υπογράφοντας την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την υλοποίηση του σύνοδου μέτρου του «Πράσινου Δακτυλίου». Το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με την βελτίωση των συστημάτων ελέγχου νοθείας καυσίμων και την εντατικοποίηση των ελέγχων διασφαλίζουν για τους κατοίκους της Αθήνας και όλης της Αττικής ένα πιο καθαρό περιβάλλον, μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα.

[Πηγή: AME-ΜΠΕ]

 

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...