Η Honda ανακοίνωσε ότι ο Ιταλός Gabriele Tarquini και ο Πορτογάλος Tiago Monteiro θα είναι οι εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC).

Η Honda θα μπει στο WTCC με το ευρωπαϊκό Civic. Θα κατασκευάσουν έναν εντελώς νέο κινητήρα σε συνεργασία με τις Mugen και J.A.S. Motorsport. Το αγωνιστικό θα βασιστεί πάνω στο 5-πορτο Civic και η ανάπτυξη του θα γίνει στο εργοστάσιο της Honda στη πόλη Swindon της Αγγλίας.

Ο κινητήρας θα είναι τετρακύλινδρος χωρητικότητας 1.600 κ.εκ τεχνολογίας turbo άμεσου ψεκασμού και θα πληροί τους κανονισμούς της κατηγορίας Super 2000 της FIA. Ντεμπούτο θα κάνει στον αγώνα της Suzuka στις 21 Οκτωβρίου του 2012, ενώ θα ακολουθήσουν οι αγώνες σε Κίνα και Macau. Πλήρη εμπλοκή θα έχει από το 2013 με 2 αυτοκίνητα τα οποία θα τρέχουν με τα χρώματα της J.A.S. Motorsport. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου

Ο Gabriele Tarquini και ο Tiago Montero οδηγοί της Honda στο WTCC

  • Ο Tiago Monteiro θα τρέξει φέτος σε Σουζούκα, Σαγκάη και Μακάο
  • Ο Gabriele Tarquini θα είναι ο οδηγός εξέλιξης της Honda Racing Team J.A.S.
  •  Και οι δύο θα αγωνιστούν με το νέο “Civic WTCC” το 2013

Τόκιο, 18 Ιουλίου2012 – Η Honda ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Ιταλός Gabriele Tarquini και ο Πορτογάλος Tiago Monteiro θα είναι οι εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA (WTCC).

Η Honda ήδη έχει επιβεβαιώσει από το Φεβρουάριο του 2012 τη συμμετοχή της στο WTCC από το 2013 και μετά, με μία εργοστασιακή ομάδα δύο αυτοκινήτων — Honda Racing Team J.A.S. – υπό την επίβλεψη της J.A.S. Motorsport (Μιλάνο, Ιταλία), συνεργάτη της Honda για σειρά ετών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η J.A.S. Motorsport αυτή τη στιγμή εξελίσσει το Ευρωπαϊκό Honda Civic 5-θ για το WTCC, ενώ η Honda R&D δημιούργησε έναν ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 lit στο κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στο Tochigi (Ιαπωνία).

Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης, η Honda θα συμμετάσχει στο WTCC από φέτος με ένα μόνο αυτοκίνητο. Στο τιμόνι του “Honda Civic WTCC” θα είναι ο πρώην πιλότος της F1 Tiago Monteiro, ο οποίος θα τρέξει σε τρεις αγώνες, ξεκινώντας από τη Σουζούκα τον Οκτώβριο του 2012.

Κουβαλώντας μία τεράστια αγωνιστική εμπειρία, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αυτοκινήτων Τουρισμού 2009 Tarquini θα βοηθήσει επίσης την εργοστασιακή ομάδα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Και οι δύο οδηγοί θα τρέξουν σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (FIA WTCC) το 2013.

Σχολιάζοντας την ανακοίνωση συνεργασίας με τους δύο οδηγούς, ο Hideo Sato, Γενικός Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της Honda στην Ιαπωνία, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς με την επιστροφή του Gabriele και με ενθουσιασμό καλωσορίζουμε τον Tiago στην αγωνιστική οικογένεια της Honda για πρώτη φορά. Και οι δύο είναι πρώην πιλότοι της Formula 1 και έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι ανήκουν στην ελίτ των παγκόσμιων οδηγών αυτοκινήτων τουρισμού. Είμαστε πεπεισμένοι ότι και οι δύο οδηγοί θα συμβάλλουν στην επιτυχία του Honda Civic στο FIA WTCC. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στη FIA και τη Eurosport Events, καθώς έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να μπορέσουμε να συμμετάσχουμε στο WTCC από φέτος».

Η αγωνιστική καριέρα του Gabriele Tarquini ξεκίνησε στο karting, όπου αναδείχτηκε Ιταλός και Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Στη συνέχεια έτρεξε στη Formula 3000 για τρεις σεζόν, και ακολούθησε η F1, όπου συμμετείχε σε 78 Grand Prix και συνεργάστηκε με ομάδες όπως η Osella, Coloni, AGS, Fondmetal και Tyrrell.

Το 1994 ο Ιταλός έκανε μία επιτυχημένη στροφή στα αυτοκίνητα τουρισμού. Ξεκινώντας με το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC), κέρδισε τον τίτλο με την πρώτη προσπάθεια.  Το 1997 ξεκίνησε μία πενταετή συνεργασία με τη Honda, πρώτα στο BTCC στο τιμόνι ενός Honda Accord. Το 1998 μετέβη στη Γερμανία για να υποστηρίξει την προσπάθεια της Honda στο STW Cup, και το 2000 επέστρεψε στο BTCC. Αυτή η πρώτη ‘εποχή Honda’ έληξε το 2001 και σηματοδοτήθηκε με νίκες σε εννέα αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού. Από τότε, ο Tarquini τρέχει στο FIA WTCC, με πιο επιτυχημένη τη σεζόν του 2009 όταν κέρδισε τον τίτλο των οδηγών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Την ίδια χρονιά που ο Tarquini προσήλθε για πρώτη φορά στη Honda (1997), ο Tiago Monteiro έκανε ντεμπούτο στο Γαλλικό Porsche Carrera Cup.

Μετά από ένα διάστημα στη Γαλλική Formula 3 και το Πρωτάθλημα GT, αγωνίστηκε στη Formula 3000 το 2002, και στη συνέχεια στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Champ Car το 2003.

Κατόπιν σειρά είχε η F1, όπου οδήγησε για τις ομάδες Jordan Grand Prix, Midland F1 και Spyker F1. Στο Grand Prix των ΗΠΑ το 2005 τερμάτισε στην 3η θέση του βάθρου των νικητών και την ίδια χρονιά κατέρριψε ρεκόρ με τον υψηλότερο αριθμό τερματισμών σε μία σεζόν σαν rookie (νέος/’απειρος οδηγός) (18) – ένα ρεκόρ που κατέχει μέχρι σήμερα.

Ο Monteiro προσήλθε στο FIA WTCC το 2007, όπου εξακολουθεί να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο.