Audi A6 3.0 BiTDI by MTM

Σχετικά άρθρα

Η MTM ετοίμασε κιτ βελτίωσης για τον νέο bi-turbo 3.0-λιτρο πετρελαιοκινητήρας της Audi, ο οποίος αρχικά έχει τοποθετηθεί στο A6, στην έκδοση A6 3.0 BiTDI. Ο Γερμανικός βελτιωτικός οίκος έκανε τον τον κινητήρα να αποδίδει 386 άλογα με 780 Nm ροπής, μόνο με τον επαναπρογραμματισμό της ECU (313 άλογα, 650 Nm ροπή εργοστασιακές τιμές). Το πρόγραμμα κοστίζει 1.000 ευρώ, ενώ υπάρχει διαθέσιμο και πρόγραμμα το οποίο κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 370 άλογα με 760 Nm ροπής, και κοστίζει 900 ευρώ.

Επίσης υπάρχουν διαθέσιμα μεγάλα φρένα με δίσκους διαστάσεων 380×34 mm και με οκταπίστονες δαγκάνες με κόστος 4.900 ευρώ. Και αν τα φρένα αυτά σου φαίνονται μικρά, τότε υπάρχουν διαθέσιμα και μεγαλύτερα, διαστάσεων 405×36 mm, με κόστος 6.400 ευρώ, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν σε ζάντες μεγαλύτερες από 20″.

Οι αλλαγές δεν τελειώνουν εδώ, αφού υπάρχει διαθέσιμη και το πρόγραμμα F-Cantronic ECU για την αερανάρτηση, με κόστος 1.740 ευρώ, το οποίο αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 25 mm μπροστά και 20 mm πίσω. Τέλος υπάρχουν διαθέσιμες και μια σειρά ζαντών, διαστάσεων από 18″ έως 20″.

[Πηγή: MTM]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

The Audi A6 3.0 BiTD isn´t a weakling for sure. He is armed with 313 hp and a torque which is as flat as the lake Balaton and this is a guarantor for a standard bump from torque cellar until engine speed limit.

The Audi A6 is the ideal base for the MTM-engineers and technicians for an intervention in the electronic engine management. The result of this high-tech operation is very interesting. 381 hp and a torque of 780 Nm are data that satisfy even the highest claims. This brings in fact the throne of the eight-cylinder diesel engine to jiggle. The MTM engine electronic is in only two hours exchanged against the serial-software. Now let’s come to the costs. This operation is available for barely 1800 € and for 100 € fewer you can have the tamed MTM version with 365 hp and 760 Nm torque. To harness such a boost, good brakes are needed in case of doubt. On the front axle holds a MTM brake system against the rapid propulsion. You can choose between two different varieties. The first one is available in the configuration of 380 X 34 mm with granulated brake discs, stainless-steel-flex-line and eight-piston brake caliper. This exemplar is offered for 4900 €. The second variety is available for 6400 € and offers a 405 X 36 mm rated brake which fits under minimum 20″ rims.

After a test run with the youngest high-tech creation of MTM explains Roland Mayer, boss of the company, that creating superior driving performance is the daily bread for his firm. Mr. Mayer also said that he is fascinated by the enormous retardation which is possible with the brakes.

An F-Cantronic ECU for air suspension elevates and lower the MTM A6 3.0 BiTDI on the right level according to the driving- conditions. Under about 70 km/h is the A6 crouched. On the front axle is the car maximal 25 mm lowered and on the back axle maximal 20 mm. The air suspension will stabilize the car on standard level if it goes above the mentioned data. The F-Cantronic is mounted in 2, 5 hours and costs less than 1740 €.

One MTM achievement principle is that the cars should be strong in accession and beautiful in appearance and this explains why there is such a variety of offers on bimoto rims in every size. For nearly 1730 € is the variety 8 X 18″ available, and for 5230 € you can have 9 X 20″ and this one suits the A6 3.0 BiTDI excellently.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα Shelby Super Snake με 830 άλογα και πολύ carbon

Η Shelby American παρουσίασε σήμερα την Super Snake έκδοση της νέας γενιάς της Mustang. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την επιθετική του εμφάνιση με νέους...

Rezvani Retro RR1. Μια 911 με “σύγχρονη-ρετρό” εμφάνιση

Η νέα δημιουργία της Rezvani είναι το Retro RR1. Πρόκειται για μια 911 (992) που διαθέτει νέο αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με ρετρό σχεδίαση...