Η πανελλαδική έρευνα της Direction Business Reports, εξέτασε τις 97 μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμπορίας και εισαγωγής του κλάδου μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών, βάσει κύκλου εργασιών 2011. Η έρευνα έδειξε ότι το 2011 οι ζημιές του εμπορικού – εισαγωγικού εγχώριου κλάδου μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών κινήθηκαν σε ιστορικά υψηλά ρεκόρ, αντικατοπτρίζοντας τις συνέπειες της ευρύτερης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Τα νέα φορολογικά μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και επέφεραν σημαντικές αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα, ασφάλιστρα, τεκμήρια, σε συνδυασμό με τις έκτακτες εισφορές φαίνεται ότι απομακρύνουν τους καταναλωτές από τη συγκεκριμένη αγορά και οδηγούν σε ακόμα πιο βαθιά ύφεση την αγορά αυτοκινήτου και πολλές επιχειρήσεις σε κλείσιμο.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των 97 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου, με πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ το 2011, που συνέλεξε και επεξεργάστηκε η Direction Business Reports, σημειώθηκε πτώση 25,71% στον συνολικό κύκλο εργασιών και καταγράφηκαν συνολικές καθαρές ζημίες ύψους 196,7 εκατ. ευρώ, διευρυμένες κατά 18,63% σε σχέση με τις ζημίες του 2010.

Συγκεκριμένα οι συνολικές πωλήσεις των 97 επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 3,166 δισ. ευρώ το 2011, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως 25,71%, από 4,262 δισ. ευρώ το 2010. Το συνολικό μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση κατά 22,44% σε σχέση με το 2010 και διαμορφώθηκε στα 488,73 εκατ. ευρώ το 2011 και το μικτό περιθώριο κέρδους συρρικνώθηκε στο 15,44%. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο 5 εταιρίες από τις 97 κατάφεραν το 2011 να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2010 και μόνο 16 εταιρίες το 2011 να αυξήσουν το μικτό κέρδος τους. Βέβαια το πιο ανησυχητικό είναι πως το συνολικό αποτέλεσμα προ φόρων είναι επιδεινωμένο για το 2011, καθώς διαμορφώθηκε σε ζημία ύψους 197 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ύψους 166 εκατ. ευρώ το 2010. Μειωμένο εμφανίζεται και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων των εν λόγω επιχειρήσεων, έχοντας συρρικνωθεί κατά 27,18% και να διαμορφωθεί το 2011 σε 518,9 εκατ. ευρώ από 712,6 εκατ. ευρώ το 2010. Αυξημένη κατά 20,46% το 2011 σε σχέση με το 2010 εμφανίζεται η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια, που διαμορφώθηκε στο 4,98.

Οι top 10 στους ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η KOSMOCAR Α.Ε. (Audi, Volkswagen, Lamborghini, Bentley) με 242,19 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 2,26 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση η TOYOTA ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ με 222,88 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 13,05 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ AEBE (Suzuki, Cadillac, Corvet) με 190,10 εκατ. ευρώ, στην τέταρτη η GENERAL MOTORS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Opel) με 152,85 εκατ. ευρώ, στην πέμπτη η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚ. Ι. Α.Ε. (Nissan) με 108,41 εκατ. ευρώ, στην έκτη η MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ με 102,28 εκατ. ευρώ, στην έβδομη η ΦΙΑΤ ΓΚΡΟΥΠ ΑΟΥΤΟΜΟΜΠΙΛΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia) με 99,26 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνουν οι εταιρείες ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. (Skoda) με 84,74 εκατ. ευρώ, BMW ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 64,75 εκατ. ευρώ και η ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Β.Ε. (Peugeot) με 55,66 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί και η άνοδος 20,31% που πέτυχε η VOLVO CAR ΕΛΛΑΣ Α.Ε.&Β.Ε. στις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 32,06 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι 26,64 εκατ. ευρώ το 2010.

Οι top 10 στους DEALERS

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΚΑΡΕΝΤΑ Α.Ε. με 69,83 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 391 χιλ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΒΕΛΜΑΡ ΑΕΒΕ με 61,56 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η ΕΚΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤA A.E. με 33,71 εκατ. ευρώ, την τέταρτη η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE ATHENS A.E. με 32,20 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.&Ε.Ε. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ με 29,74 εκατ. ευρώ. Στην έκτη θέση βρέθηκε η ΣΠΑΝΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Α.Ε. με 29,58 εκατ. ευρώ, ακολουθούν οι εταιρίες ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ με 23 εκατ. ευρώ, η ΙΣΜΑΗΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Α.Ε. με 22,25 εκατ. ευρώ, ΛΑΜΔΑ Α.Ε.&Β.Ε. με 21,68 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνει η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE THESSALONIKI A.Β.Ε.Ε. με 20,68 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα ΔΙΤΡΟΧΑ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. (Yamaha) με 37,24 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΠΙΑΤΖΙΟ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 36,08 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 863 χιλ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με 19,83 εκατ. ευρώ.

Οι top 5 στα ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΙΣΕΛΕΝ ΕΛΑΣΤΙΚΑ Α.Ε.Β.Ε. με 74,84 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΑΣΤΡΑΚ Α.Ε. με 45,93 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η GOODYEAR DUNLOP ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. με 32,11 εκατ. ευρώ, την τέταρτη θέση η ΕΜΑ Α.Ε. με 31,30 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI Α.Ε.Ε. με 19,06 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ROBERT BOSCH Α.Ε. με 30,97 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΤΡΕΚΚΑ Α.Ε. με 25,84 εκατ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΙΑΠΩΝΙΚΗ Α.Ε. με 23,53 εκατ. ευρώ.

Οι δύο εταιρείες ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Η MERCEDES-BENZ FINANCIAL SERVICES ΕΛΛΑΣ Α.Ε. το 2011 σημείωσε κύκλο εργασιών 86,62 εκατ. ευρώ και η FGA CAPITAL HELLAS A.E.E. 41,21 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 3,56 εκατ. ευρώ. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί αλλά και σε αυτά το XLS.

[Πηγή: Direction Business Reports]

Δελτίο Τύπου

Έρευνα της DIRECTION BUSINESS REPORTS για την εγχώρια αγορά

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ

Σεπτέμβριος 2012

Πανελλαδική έρευνα της DIRECTION BUSINESS REPORTS για τις 97 μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμπορίας και εισαγωγής του κλάδου μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών, βάσει κύκλου εργασιών 2011.

Ρεκόρ ζημιών για τον εμπορικό κλάδο μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών – Ανήλθαν στα 197 εκατ. ευρώ το 2011.

Σε ιστορικά υψηλά ρεκόρ διαμορφώθηκαν οι ζημίες του εμπορικού – εισαγωγικού εγχώριου κλάδου μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών κατά το 2011, αντικατοπτρίζοντας τις συνέπειες της ευρύτερης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Τα νέα φορολογικά μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και επέφεραν σημαντικές αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα, ασφάλιστρα, τεκμήρια, σε συνδυασμό με τις έκτακτες εισφορές φαίνεται ότι απομακρύνουν τους καταναλωτές από τη συγκεκριμένη αγορά και οδηγούν σε ακόμα πιο βαθιά ύφεση την αγορά αυτοκινήτου και πολλές επιχειρήσεις σε κλείσιμο.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των 97 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου, με πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ το 2011, που συνέλεξε και επεξεργάστηκε η DIRECTION BUSINESS REPORTS, σημειώθηκε πτώση 25,71% στον συνολικό κύκλο εργασιών και καταγράφηκαν συνολικές καθαρές ζημίες ύψους 196,7 εκατ. ευρώ, διευρυμένες κατά 18,63% σε σχέση με τις ζημίες του 2010.

Συγκεκριμένα οι συνολικές πωλήσεις των 97 επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 3,166 δισ. ευρώ το 2011, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως 25,71%, από 4,262 δισ. ευρώ το 2010. Το συνολικό μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση κατά 22,44% σε σχέση με το 2010 και διαμορφώθηκε στα 488,73 εκατ. ευρώ το 2011 και το μικτό περιθώριο κέρδους συρρικνώθηκε στο 15,44%. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο 5 εταιρίες από τις 97 κατάφεραν το 2011 να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2010 και μόνο 16 εταιρίες το 2011 να αυξήσουν το μικτό κέρδος τους. Βέβαια το πιο ανησυχητικό είναι πως το συνολικό αποτέλεσμα προ φόρων είναι επιδεινωμένο για το 2011, καθώς διαμορφώθηκε σε ζημία ύψους 197 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ύψους 166 εκατ. ευρώ το 2010. Μειωμένο εμφανίζεται και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων των εν λόγω επιχειρήσεων, έχοντας συρρικνωθεί κατά 27,18% και να διαμορφωθεί το 2011 σε 518,9 εκατ. ευρώ από 712,6 εκατ. ευρώ το 2010. Αυξημένη κατά 20,46% το 2011 σε σχέση με το 2010 εμφανίζεται η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια, που διαμορφώθηκε στο 4,98.

Οι top 10 στους ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η KOSMOCAR Α.Ε. (Audi, Volkswagen, Lamborghini, Bentley) με 242,19 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 2,26 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση η TOYOTA ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ με 222,88 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 13,05 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ AEBE (Suzuki, Cadillac, Corvet) με 190,10 εκατ. ευρώ, στην τέταρτη η GENERAL MOTORS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Opel) με 152,85 εκατ. ευρώ, στην πέμπτη η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚ. Ι. Α.Ε. (Nissan) με 108,41 εκατ. ευρώ, στην έκτη η MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ με 102,28 εκατ. ευρώ, στην έβδομη η ΦΙΑΤ ΓΚΡΟΥΠ ΑΟΥΤΟΜΟΜΠΙΛΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia) με 99,26 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνουν οι εταιρείες ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. (Skoda) με 84,74 εκατ. ευρώ, BMW ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 64,75 εκατ. ευρώ και η ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Β.Ε. (Peugeot) με 55,66 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί και η άνοδος 20,31% που πέτυχε η VOLVO CAR ΕΛΛΑΣ Α.Ε.&Β.Ε. στις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 32,06 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι 26,64 εκατ. ευρώ το 2010.

Οι top 10 στους DEALERS

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΚΑΡΕΝΤΑ Α.Ε. με 69,83 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 391 χιλ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΒΕΛΜΑΡ ΑΕΒΕ με 61,56 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η ΕΚΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤA A.E. με 33,71 εκατ. ευρώ, την τέταρτη η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE ATHENS A.E. με 32,20 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.&Ε.Ε. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ με 29,74 εκατ. ευρώ. Στην έκτη θέση βρέθηκε η ΣΠΑΝΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Α.Ε. με 29,58 εκατ. ευρώ, ακολουθούν οι εταιρίες ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ με 23 εκατ. ευρώ, η ΙΣΜΑΗΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Α.Ε. με 22,25 εκατ. ευρώ, ΛΑΜΔΑ Α.Ε.&Β.Ε. με 21,68 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνει η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE THESSALONIKI A.Β.Ε.Ε. με 20,68 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα ΔΙΤΡΟΧΑ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. (Yamaha) με 37,24 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΠΙΑΤΖΙΟ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 36,08 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 863 χιλ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με 19,83 εκατ. ευρώ.

Οι top 5 στα ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΙΣΕΛΕΝ ΕΛΑΣΤΙΚΑ Α.Ε.Β.Ε. με 74,84 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΑΣΤΡΑΚ Α.Ε. με 45,93 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η GOODYEAR DUNLOP ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. με 32,11 εκατ. ευρώ, την τέταρτη θέση η ΕΜΑ Α.Ε. με 31,30 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI Α.Ε.Ε. με 19,06 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ROBERT BOSCH Α.Ε. με 30,97 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΤΡΕΚΚΑ Α.Ε. με 25,84 εκατ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΙΑΠΩΝΙΚΗ Α.Ε. με 23,53 εκατ. ευρώ.

Οι δύο εταιρείες ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Η MERCEDES-BENZ FINANCIAL SERVICES ΕΛΛΑΣ Α.Ε. το 2011 σημείωσε κύκλο εργασιών 86,62 εκατ. ευρώ και η FGA CAPITAL HELLAS A.E.E. 41,21 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 3,56 εκατ. ευρώ.