Όσο οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές της Formula 1 κινούνται στα όρια των κανονισμών, θα υπάρχουν τεχνικά ζητήματα που απασχολούν το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα· δηλαδή, θα συμβαίνει πάντα! Και πάλι, η ομάδα που προκαλεί πολλές συζητήσεις γύρω από τη νομιμότητα του μονοθεσίου της είναι η Red Bull.

Η αυστριακή ομάδα προκαλεί ξανά, και πάλι με το πόσο νόμιμη είναι η εμπρός πτέρυγα, ύστερα από τα ύποπτα πλάνα στο Grand Prix του Abu Dhabi. Όπως μπορούμε να δούμε και στο παρακάτω video, όπως ο Sebastian Vettel μπαίνει στα pits, ώστε ν’ αλλάξει εμπρός πτέρυγα και ελαστικά, ο μηχανικός που βγάζει την σπασμένη πτέρυγα, την πιάνει από τις δύο κάμερες, με αποτέλεσμα να φανεί μια πολύ παράξενη και ύποπτη ευκαμψία, αφού οι κάμερες στραβώνουν με τεράστια ευκολία!

Η πτέρυγα του Vettel χτυπήθηκε και από την πινακίδα για το DRS, και σε πλάνο από την on-board κάμερα του Γερμανού (πάνω από το κεφάλι του) φαίνεται να υπάρχει μια μικρή μετακίνηση της κάμερας στο ρύγχος. Πραγματικά, είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει με το γεγονός ότι το ρύγχος φαίνεται να είναι από βούτυρο. Όντως υπάρχει τόσο μεγάλη ευκαμψία στα υλικά που χρησιμοποιεί η Red Bull, ή η σύγκρουση με την πινακίδα προκάλεσε αυτό το φαινόμενο; Κι εμένα μου φαίνεται παράξενο να έχει προκληθεί αυτό από την πινακίδα του DRS, αλλά μπορεί η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση, δηλαδή να υπάρχει κάποια ευκαμψία, η οποία έγινε μεγαλύτερη ύστερα από τη σύγκρουση με την πινακίδα του DRS. Κάτι που κάνει το δεύτερο σενάριο, είναι και το γεγονός ότι το τελευταίο και το προτελευταίο στοιχείο στο αριστερό μέρος έχουν σπάσει.

Ύποπτη είναι και η κίνηση της αεροτομής του Mark Webber, όταν περνάει πάνω από τα kerbs. Εντάξει, γνωρίζουμε ότι υπάρχει ταλάντωση στις αεροτομές, αλλά αυτή η κίνηση που βλέπουμε είναι υπερβολική. Πέρα απ’ όλα αυτά, από τα πλάνα και τις φωτογραφίες που βλέπουμε απ’ όλα τα μονοθέσια, η εμπρός πτέρυγα της RB8 είναι πιο κοντά στο έδαφος απ’ ό,τι οι άλλες. Η αυστριακή ομάδα έχει μεγάλη παράδοση στην ευκαμψία τής εμπρός αεροτομής, με τον Adrian Newey να καταφέρνει να “νικά” τις δοκιμές της FIA. Φέτος, η Παγκόσμια Ομοσπονδία έχει κάνει πιο αυστηρά τα tests, αλλά ο Newey είναι αυτός που καταφέρει να σχεδιάσει την πιο εύκαμπτη πτέρυγα, δίχως, όμως, να υπάρχει η ευκαμψία που βλέπαμε το 2010 και το 2011. Πάντως, εάν κάποια ομάδα πιστεύει ότι αυτή η ευκαμψία είναι παράνομη, μπορεί να διαμαρτυρηθεί στη FIA, η οποία, έτσι κι αλλιώς, θα κάνει ακόμα πιο σκληρά τα tests για το 2013.

Το τελευταίο ζήτημα που αφορά τη Red Bull είναι η εμπρός ανάρτηση. Νομίζω ότι θυμάσαι τον σάλο που προκλήθηκε από τις φήμες ότι οι μηχανικοί της άλλαζαν το ύψος κατά τη διάρκεια του parc farme. Τώρα, υπάρχει ξανά θέμα με τη ρύθμιση του ύψος στο εμπρός μέρος. Σύμφωνα με την ιταλική Gazzetta dello Sport, η αυστριακή ομάδα μπορεί ν’ αλλάζει υδραυλικά το ύψος του εμπρός μέρους. Προσοχή, όμως! Αυτό χρησιμοποιείται μόνο στις ελεύθερες δοκιμές, όπου οι ομάδες μπορούν να δοκιμάζουν ό,τι θέλουν, νόμιμο ή παράνομο. Γιατί το κάνει αυτό; Ώστε να μπορούν να βρουν ταχύτερα το κατάλληλο ύψος στο εμπρός μέρος και να το συνδυάσουν μ’ ένα πιο σωστό και set up, ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε οδηγού. Επομένως, αφού χρησιμοποιείται μόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά και όχι στις κατατακτήριες και τον αγώνα, δεν υπάρχει θέμα νομιμότητας.

[Πηγές: Autosprint, Auto Motor und Sport, Gazzetta dello Sport]

[Photos Copyright: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing, Andrew Hone/Getty Images/Red Bull Racing]

Thanks for the tip, Γιώργο