Το DDRS (Double DRS) ήταν η καινοτομία που συζητήθηκε περισσότερο τη φετινή χρονιά. Μας τη γνώρισε η Mercedes AMG, η οποία εξέλισσε το σύστημα από το τέλος τής περασμένης σεζόν, αλλά το ενσωμάτωσε ολοκληρωτικά από το ξεκίνημα του 2012. Αφού πέρασε από 40 κύματα, το σύστημα κρίθηκε νόμιμο από τη FIA, και κάποιες ομάδες έχουν δοκιμάσει κάποιες διαφορετικές εκδοχές του συστήματος, μεταξύ των οποίων είναι η Red Bull και Lotus.

Έχουμε εξηγήσει πώς λειτουργεί το σύστημα και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του, όμως ο Πρόεδρος της γερμανικής ομάδας, Ross Brawn, παραδέχεται ότι η εξέλιξη του DDRS έχει κοστίσει στη συνολική βελτίωση του μονοθέσιου.

Ένα από τα πράγματα που ξέρουμε για το DDRS είναι ότι ήταν μια πολύ καλή ιδέα, αλλά μας επιβράδυνε σε άλλα πράγματα. Αυτές τις μέρες, υπάρχει πολλή “πονηρή” τεχνολογία, ας την ονομάσουμε έτσι, γύρω από την εμπρός πτέρυγα. Ωστόσο, εμείς είχαμε τις δικές μας πτέρυγες, οι οποίες ήταν σχεδιασμένες γύρω από το σύστημα αυτό.

Όταν καταλάβαμε τη δυναμικής της φιλοσοφίας του συστήματος, ίσως να έπρεπε να κάνουμε ένα βήμα προς τα πίσω. Σε κάθε περίπτωση, το μονοθέσιο του 2013 δε θα έχει το DDRS, διότι δεν το επιτρέπουν οι κανονισμοί· συνεπώς, θα αξιολογήσουμε εναλλακτικές λύσεις.

Με το DRS μας, κάναμε την πτέρυγα να στολάρει, και θέλαμε ένα σύστημα που θα έκανε την πτέρυγα να στολάρει, όταν χρησιμοποιούσαμε το σύστημα, αλλά αυτό μας έθεσε όρια στο σχήμα που θα χρησιμοποιήσουμε. Ύστερα, υπάρχουν πολλά διαρθρωτικά ζητήματα που έχουν προκύψει στο τέλος της σεζόν. Αυτά δε θα υπάρχουν την επόμενη σεζόν. Με τις νέες δοκιμές, θα εξαλειφθεί ένα μέρος από το επίπεδο της ελευθερίας.

Η W03, από την αρχή του πρωταθλήματος, ήταν ένα μονοθέσιο που δεν ήταν πολύ “ευγενικό” με τα ελαστικά της Pirelli. Σύμφωνα, όμως, με τον Βρετανό, η Mercedes έχει καταφέρει να ελέγξει αυτό το πρόβλημα.

Στους αγώνες που η φθορά των ελαστικών ήταν καθοριστική, είχαμε τις περισσότερες δυσκολίες· έτσι, σκεφτήκαμε ότι ήταν ένα καθοριστικό σημείο που έπρεπε να εργαστούμε. στο δεύτερο μισό. Επικεντρωθήκαμε στη χρήση των ελαστικών, είχαμε ένα νέο κιβώτιο και μια νέα ανάρτηση. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε τη φθορά των ελαστικών υπό έλεγχο.

Αυτό που λείπε, όμως, είναι η συνολική απόδοση. Δεν έχουμε δουλέψει αρκετά στην αεροδυναμική και στην χαρτογράφηση του κινητήρα. Αυτό είναι κάτι που έχουμε αναδιοργανώσει, κυρίως η αεροδυναμική, καθώς πήγαμε σε μοντέλο κλίμακας 60%, από 50%, κάτι που απαιτεί νέες τεχνολογίες. Έχουμε επενδύσει πολλά στο μέλλον, πληρώνοντας πολλά και για το δεύτερο μισό, όπου λίγα δέκατα του δευτερολέπτου κάνουν μεγάλη διαφορά.

Η εναλλακτική του DDRS υπάρχει, και ακούει στ’ όνομα Multi-Duct. Η ιδέα είναι εξαιρετικά έξυπνη, αλλά πολύπλοκη· επομένως, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τον αντικαταστάτη του DDRS, αν, βέβαια, υπάρξει.

[Πηγή: Autosprint]