Το F-Duct, το οποίο γνωρίσαμε για πρώτη φορά πέρυσι, ήταν ένα από τα ευφυέστερα και πιο καινοτόμα συστήματα στην ιστορία της Formula 1. Το πρώτο μονοθέσιο που ενσωμάτωσε το συγκεκριμένο σύστημα ήταν η MP4-25 της McLaren. Αργότερα, βέβαια, κι άλλες ομάδες υιοθέτησαν την ιδέα αυτή, αφού πρώτα κατανόησαν πλήρως το πώς λειτουργεί. Ωστόσο, η FIA, επικαλούμενη το κόστος της εξέλιξης ενός τέτοιου συστήματος, το απαγόρευσε έμμεσα. Τι έκανε; Οριοθέτησε την προέκταση του καλύμματος του κινητήρα στα 330 mm εμπρός από τον πίσω άξονα.

Αν ο κανονισμός έγραφε μόνο αυτό, η Mercedes δε θα είχε πρόβλημα, καθώς ήταν η μοναδική ομάδα που μπορούσε να δημιουργεί stalling στην πίσω αεροτομή, δίχως να προεκτείνει το κάλυμμα της W01. Δε συμβαίνει, όμως, αυτό, καθώς οι κανονισμοί της FIA απαγορεύουν την διατάραξη της αεροδυναμικής ισορροπίας του αυτοκινήτου από τον οδηγό, όπως έκανε πέρυσι με το αριστερό του χέρι ή γόνατο. Εκτός αυτού, οι περίεργες διατρήσεις που βλέπαμε δεν μπορούν να υπάρχουν πια. Όλα αυτά αφορούν την πίσω πτέρυγα.

Σύμφωνα με το γερμανικό Auto Motor und Sport, η Mercedes σκοπεύει να επαναφέρει το F-Duct, όχι στην πίσω πτέρυγα, αλλά στην εμπρός! Πώς θα λειτουργεί το νέο αυτό σύστημα; Αέρας θα εισέρχεται από μία οπή που βρίσκεται στην άκρη του ρύγχους. Η κατεύθυνση του θα καθορίζεται από ειδικά κανάλια στα κάθετα στηρίγματα και τα βασικά στελέχη της αεροτομής, θα μεταφέρεται στο πίσω μέρος της και από ‘κει στο πάτωμα και τον διαχύτη, με στόχο την αύξηση της κάθετης δύναμης που παράγει η πολύ κρίσιμη εκείνη περιοχή, αλλά και την καλύτερη διαχείριση των πίσω ελαστικών, κάτι που είδαμε να παίζει σημαντικό ρόλο στην έκβαση ενός αγώνα. Μάλιστα, η γερμανική ομάδα δοκίμασε μια τέτοια πρωτότυπη αεροτομή στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Suzuka.

Όπως είναι λογικό, οι ομάδες είναι ενήμερες για την καινοτόμα ιδέα της ομάδας του Brackley, και είναι σχεδόν σίγουρο πως θα πειραματιστούν κάποια αντίστοιχη δική τους εμπρός αεροτομή, αν και ο Martin Whitmarsh, Πρόεδρος της McLaren, υποστηρίζει ότι πλέον είναι αργά για να φτάσουν τη Mercedes.

Αν ξεκινήσεις τώρα, είναι ήδη πολύ αργά.

Προς το παρόν, δεν είναι γνωστή η αντίδραση της FIA. Το συγκεκριμένο F-Duct χρειάζεται χρήματα για να εξελιχθεί, και η Παγκόσμια Ομοσπονδία είχε δείξει της προθέσεις της με το F-Duct του 2010. Μένει να δούμε αν θα προβεί σε κάποια απαγόρευση, αφού το 2012 δεν έχει ξεκινήσει, και μπορεί διαγράψει ακόμα ένα εξαιρετικά έξυπνο σύστημα στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα.

Όλα αυτά δείχνουν ότι οι Γερμανοί βάζουν τα δυνατά τους για το 2012. Δεν είναι μόνο οι προσθήκες στο τεχνικό κομμάτι. Είναι αποφασισμένοι να δώσουν το 100%, έτσι ώστε να μπορέσουν να διεκδικούν νίκες. Λεφτά υπάρχουν (γι’ αυτούς λέω!), αξιόλογα μυαλά έχουν, κορυφαίους οδηγούς έχουν, οπότε είναι λογικό να στοχεύουν στην κορυφή.

[Πηγή: Auto Motor und Sport]

  • Λόγω εξαιρετικά περιορισμένου χρόνου, αμφιβάλλω για το αν θα μπορώ να κάνω θεματάκια τις επόμενες ημέρες… Ζητώ την κατανόησή σας. Υπόσχομαι πως θα επιστρέψω δριμύτερος!

  • Sciroccomaniac

    F-Duct,KERS και παπαριές…Καταργήστε τα επιτέλους!!!!Κ επαναφέρατε το σχήμα στην προ 2009 εποχής.

  • stadi

    Μερικες εικονες για να γινει πιο κατανοητο

    http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=9192&start=4440

    • Spiros-Ayrton

       Γεια σου ρε φιλε Stadi!Γεια σου και εσενα Pascal!